Mine områder
Hjelp
Tommy Stensli1
PARTNER

Utskrift av lønnslipper under standardrapporter

av Tommy Stensli1
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Det er ingen mulighet i dag for lønnsansvarlig å skrive ut lønnslipper til ansatte på en periode for eksempel i løpet av et helt år. 

Det bør være en rapport som muliggjør dette under standardrapporter. 

14 Kommentarer
inekhelgestad
PARTNER
av inekhelgestad (Oppdatert ‎18-10-2021 09:32 av Wenche_Jacobsen VISMA )

Hei,

Det hadde vært supert om det var mulig å ta utskrift av lønnsslipper basert på kostnadsærere. Altså avdeling/prosjekt osv. Pr. nå kan man kun skille på ansattnummer.

av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Hei du, takk for forslag - kan du si noe om det faktiske behovet?  Nytteverdien av dette.

inekhelgestad
PARTNER
av inekhelgestad

Hei,

Vi har mange store kunder som vi kjører lønn for, og de skal se igjennom lønnsforslaget før vi sender til bank. Disse skal da sorteres etter f.eks. avdeling, for at de rette personene/lederne skal se igjennom sine ansatte. Pr nå kan det kun skilles mellom ansattnummer, det er komplisert når det er mange ansatte. 

En kunde skiller mellom interne ansatte og konsulenter som kommer og går, og de ønsker å skille på dem. Og ikke alle skal ha innsikt over alle ansatte når man sender forslagene. 

For andre ønsker de å skille på ulike avdelinger eller prosjekter. 

Håper det var oppklarende. 

av Gunnar Glendrange

Veldig oppklarende og nyttig, takk skal du ha!

av Anne Stine Kjelstad

Vi ser behov for å kunne ta ut lønnsslipper ikke bare direkte fra ferdige lønnskjøringer, men også fra rapporter i Payroll.

Ikke alle ansatte har mulighet/ønsker/er like flinke til å bruke Payslip eller app og noen ganger har behov for å ta ut lønnsslipper for en lengre periode for en ansatt.

Det er tungvint å gå  inn på en og en ferdig lønnskjøring og derfor hadde det vært fint om lønnsslipper også var inkludert under rapporter.

Ekstra fint hadde vært om man kunne velge et utvalg av ansatte, pluss periode, slik at man slapp å velge en og en 🙂

Mona Bingen1
CONTRIBUTOR **
av Mona Bingen1

Det hadde vært helt supert! Vi har stort behov for dette!

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Helt enig! Slike henvendelser dukker jo jevnlig opp. Det kan sikkert også være aktuelt ifm. revisjon og analyse.

Bjørn Ole
PARTNER
av Bjørn Ole

Dette bør komme mulighet for. Har flere kunder som har etterspurt denne funksjonaliteten.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Tore Bi
CONTRIBUTOR **
av Tore Bi

Ved overgang fra et "gammeldag" og utdatert system som Huldt & Lillevik og til et moderne "framtidsrettet" system som Visma Payroll - da forventet jeg at det som VAR BRA ville fortsette å være (minst) LIKE BRA i Visma Payroll.

Har systemdesignerne for Visma Payroll vært våkne hele tida?  Og sett løsningene fra fortida?  Det ville vært lurt om man hadde valgt å bevare løsninger som var lettvinte.  

Når kommer en brukbar løsning her?

Enel051
CHAMPION ***
av Enel051

ER SÅ ENIG @Tore Bi !!!

Eide Marianne
CHAMPION ***
av Eide Marianne

@Tore Bi vi er nok mange som savner H&L!

Jan Roger Hansen1
CONTRIBUTOR **
av Jan Roger Hansen1

Ja, det hadde forenklet ganske mye for mange tror jeg. For min del så er det definitivt en fordel. Støtter forslaget. 

Kenneth72
CONTRIBUTOR *
av Kenneth72

Mange løsninger var mye bedre i H&L. Merkelig at ikke disse har blitt adoptert over i Visma Payroll. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"