Mine områder
Hjelp
Parisgustavsen
PARTNER

feriesaldo på lønnslipp eller employees app - Visma Start/pluss

av Parisgustavsen (Oppdatert ‎21-10-2021 14:05 ( )
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

Feriesaldo bør være synlig for ansatte, enten på lønnslipp eller i Visma Employee-app, selv om selskapet har Visma Start eller Pluss. 

Visma Calendar er aktivert på selskapsnivå, og ansatte har individuelle "brukere" i Calendar med historikk, så skjønner ikke hvorfor dette ikke kan synliggjøres i appen? 

10 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎14-10-2021 13:26 av Hanna Eid VISMA )

Vi skulle vilja att man kan se på lønnslippen när man tar ferie eller tex är sjuk, även om det inte är med trekk på lønn. 

Mvh Karolina/Fremtiden AS

Siri_Hovland
PARTNER
av Siri_Hovland (Oppdatert ‎21-10-2021 09:16 ( )

Vi har kunder hvor de ansatte ikke bruker (eller ikke er aktive på) Calendar, som etterspør feriedager til gode på lønnsslipp. Er det mulig å få til?

Ruth Holm
CONTRIBUTOR **
av Ruth Holm

Hei, 

Vi har ansatte som ønsker å se antall feriedager tilgode på lønnslippen sin (visma payroll). Per i dag så vises ikke dette. 

Ønsker at dette blir synlig på lønnslipper i visma payroll. 

Ruth Holm
CONTRIBUTOR **
av Ruth Holm

Hei, 

Per nå er det ikke synlig på lønnslipper i visma payroll hvor mange feriedager en ansatt har tilgode. 

Dette ønskes synlig. 

Mvh

Ruth Holm, Røberg AS

LNO
CHAMPION ***
av LNO

Hvis dere bruker Employee-appen, så vises feriesaldo for den ansatte der

av Hanna Aasen Magnor

Ved bruk av Payroll Start eller Payroll Pluss har ikke de ansatte tilgang til Calendar, og de har dermed heller ikke oversikt over feriesaldoen sin.

Flere kunder har derfor etterspurt hvor de ansatte kan få sett sin egen feriesaldo.

Vi ønsker hovedsaklig at feriesaldoen skal komme med på lønnsslippen, eventuelt på oppstartsbildet i Payslip.

Om mulig bør den være synlig i Employee appen, selv om de ansatte ikke kan registrere tid og fravær selv.

Hanna Eid
VISMA
av Hanna Eid
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Øydis Ødegården
CONTRIBUTOR *
av Øydis Ødegården

Både feriesaldo og flexitid bør være synlig for den ansatte på Employee app. Skal den ansatte få følge med på hva de har i saldo, så må de jo se det et sted. Ikke kommer det ut på lønnsslippen og ikke i appen. 

Dette må det bli gjort noe med.......................

LNO
CHAMPION ***
av LNO

En annen ting er at når man legger inn feriedager frem i tid, så viser feriesaldoen i Calendar ikke riktig feriesaldo pr den dagen man er i, f.eks 1.3. 

Kan skape litt forvirring når feriesaldo viser færre dager i dag, ikke alltid man husker at det er registrert ferie frem i tid

Lene V
CONTRIBUTOR **
av Lene V

Jeg får jevnlig spørsmål om feriesaldo fra de ansatte etter at vi gikk over til Payroll. Feriesaldoen som viser for meg er som det blir nevnt over, inkl planlagte dager frem i tid. Jeg ønsker å kunne svare den ansatte ved å bruke minst mulig tid. De ansatte har i vårt tilfelle ikke tilgang til Calender.

Jeg klarer ikke å finne noen god rapport for å spesifisere hvilke feriedager den ansatte har tatt/planlagt, en som er spesifisert pr dato. Finnes det?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"