for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
I dag har media vært preget av nok en stygg sak ifm. datasikkerhet. Denne gangen var det datasystemene til landets helseforetak det var lett å komme seg inn på og statsministeren uttalte seg i media om blant annet viktigheten av tofaktorautentisering.
En arbeidsgiver kan huke av for at alle må bruke tofaktorautentisering og det er bra! Men det hjelper jo lite om man ved hver eneste pålogging får tilbud om å bli husket i 30 dager. Og når nettleserne også er ivrige til å tilby brukerne å lagre passord har man fort et lønnssystem som alle med tilgang til enheten kommer seg uproblematisk inn på. Håper dere ser at dette ikke er godt nok i forhold til sikkerhet og mener dere i hvert fall må tilby kunder å ha et høyere sikkerhetsnivå. Det vil si at de i hvert fall må kunne velge at ingen av brukerne skal få tilbud om å bli husket. Det er mulig det kan være forskjellig sikkerhetsnivå på en app i forhold til tilgangen til selve Employees, Payroll, Admin osv. via web. Jeg er ny i Payroll har de siste dagene stusset over at jeg kommer meg rett inn i systemet uten både passord og kode til mobilen. Har nå slettet det lagrede passordet fra nettleseren og fått fjernet haket for å bli husket på profilen min i Visma.net.
Mvh
Nils
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.