Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forbedringsønske: Filtrere prosjektoppgaver på nøkkelord

av Anonymous (Oppdatert ‎11-09-2018 13:15 ( )
Status: Akseptert

Hvis man går inn på "Kalender" og videre til "Oppgave kort" (forøvrig feil navn, det står "Oppgavekort" som overskrift) så får man opp de prosjektoppgavene etter en viss filtrering (standard tror jeg er at oppgavene som vises enten er initiert eller tildelt brukeren).  Filtreringen kan gjøres på

  • Prosjekt
  • Prosjektleder
  • Tildelt

...og der savner jeg litt bedre filtreringsmuligheter, spesielt muligheten til å filtrere på prosjekt-nøkkelord.  Dette for å f.eks. se alle prosjektoppgaver som har nøkkelord (/som er tagget) innenfor en viss kategori.  Tanken er da at en avdeling kan ha flere kjørende prosjekter, og hvor man ved å tagge en gruppe prosjekter med et nøkkelord kan ha et felles oppgavekort å plukke oppgaver og sette status på dem på.

 

Egentlig burde kanskje severa kunne tilby flere konfigurerbare oppgavekort, slik at man kunne hatt flere kategoriserte "oppgavekort" etter hva man arbeidet med basert på slike oppgavekort. Hvis det da f.eks. var mulig å sette nøkkelord på prosjektoppgavene (ikke bare på prosjektene), så ville det igjen gi nye muligheter.  F.eks. ved å tagge en prosjektoppgave i et forvaltningsprosjekt til "backlog" vil det kunne vises i et oppgavekort som viser dem, mens en prosjektoppgave i et forvaltningsprosjekt som er tagget/satt nøkkelord "todo" på vil kunne vises på et annet oppgavekort.  På et gjennomgangsmøte kunne man da gå gjennom prosjektoppgaver og se på sin "backlog" og si at de skal være "todo" i forvaltningsukene fremover.

2 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Under Innstillinger > Aktivitetstyper så kan man definere forskjellige Aktivitetstyper under kategorien "Prosjekt oppgave".

Man kunne da brukt denne funksjonaliteten til å filtrere på Aktivitetstype.

 

Ser også nytten av å kunne filtrere på prosjekter med gitte nøkkelord, men kanskje aktivitetstyper ville vært bedre for å dekke behovet som her skisseres?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei,

Vi planlegger å gjøre store endringer i samarbeidsfanen, men per idag har vi prioritert relativt store prosjekter som ressursallokering, samt få ferdig all funksjonalitet som har vært tilgjengelig i gamle Severa. 

Det ligger på roadmap å legge til funksjonalitet i denne rutinen og jeg skal ta med meg forslagene videre  mot utviklingsavdelingen:)

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"