Mine områder
Hjelp
Marius Stemmen
PARTNER

KPIer i grensesnittet

av Marius Stemmen
Status: Implementert

Hei,

 

Generell tilbakemelding ang KPIer: For alle KPIene som er lagt inn, f.eks på prosjekt, så hadde det vært nyttig å kunne drille ned på KPIene. Potensiell ordreinntekt = X antall kroner. Det burde vært en funksjon i VPM som gjør at når du trykker på tallet, så får man opp den dataen som ligger til grunn for den beregningen. F.eks prosjekter som må følges opp, trykker på det, får opp liste over hvilke prosjekter det gjelder. Det gjelder egentlig alle KPIene.

 

Ellers synes jeg og det bør være et spørsmålikon på KPIene sånn at du får valg om å få opp en enkel forklaring på hva tallene betyr. Hva betyr egentlig potensiell ordreinntekt, hva ligger til grunn for den beregningen? Det er fint om man kan få en kort beskrivelse direkte i grensesnittet uten å oppsøke ekstra dokumentasjon. 

 

Mvh,

 

Marius Stemmen

2 Kommentarer
av Christian Alne
Status changed to: Status: Implementert

Hei Marius!

Det ble gjort en del endringer på KPI forrige høst. 

Har det endret noe rundt dette for deg?

 

mvh
Christian 

hakonrein
CONTRIBUTOR *
av hakonrein

Hei Christian,

 

Ja, dette var på vegne av en kunde av oss, men når jeg ser i VPM i forhold til det jeg skrev så ser det ikke ut som at det er gjort noen vesentlige endringer der... Hvis man går på prosjekter og et prosjekt for eksempel så står det bla potensiell ordreinntekt. Det jeg tenkte var at man kunne trykke på tallet, og få en oversikt over hva den potensielle ordreinntekten består av. Per dags dato så er det statiske tall som vises, så du vet ikke konkret hva som ligger 'bak' de tallene. Det samme gjelder for KPIene generelt, det er ikke forklaring i grensesnittet såvidt jeg kan se som forklarer hva KPIene er. På salg står det 'Beregnet denne måneden'. Hva konkret betyr det for eksempel, eller hva vil en hitrate på 100% si? Ønsket fra kunden er at man hadde fått opp et spørsmålikon eller lignende, eller en forklaring rett ved tallene som linker til dokumentasjon på forklaring av KPIene. 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"