Mine områder
Hjelp
Rakel Lilleng
PARTNER

Mulighet for delkreditering når man oppretter kreditnota av faktura

av Rakel Lilleng
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

 

Vi vet at det i dag ikke er mulighet for delkreditering i VPM når man går via faktura og velger valg for kreditering. Kreditnotaen da opprettes direkte som en hel-kreditering i systemet og man må da også opprette ny faktura. For vårt konsern er det mange som sitter med ansvar for fakturering og kreditering.

 

Og det å kunne delkreditere en faktura direkte fra original faktura er et stort ønske for minske medgått tid når man krediterer ett prosjekt.

 

Opprettelse kreditnotaOpprettelse kreditnota

 

 









Ønsket er at når man velger "Lag kun kreditnota" så skal man kunne delkreditere og endre på fakturalinjene hva som faktisk skal krediteres.

 

 

5 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Det vil spare oss for en god del tid, og bør absolutt være en mulighet. 

Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***
av Tormod Solem Slupphaug

Dersom kreditnota genereres fra en gammel faktura, og selv om den legges på utkast, ser det ut til at det ikke er mulig å endre eller slette den heller. Skaper hodebry dette! 🙂

av Victor Andersen1

Er det noen som har funnet en god workaround på dette? Vi har nå opprettet en kreditnota med feil beløp som det ikke lar seg å fjerne.
@Tormod Solem Slupphaug 

T Kroglund
PARTNER
av T Kroglund

Hei Victor. Kjent problem dette. Om du ønsker å få slettet kreditnotaen ville jeg har løftet dette inn til support i Visma, som igjen må eskalere saken til de i Finland. De er de eneste som kan slette en kreditnota. Alternativet kan være at man opprettet noen fiktive motposter ( med evt. faktura nummer fra pm) som man setter i en egen status, som man til vanlig skjuler og åpner når slike feil oppstår. da blir i hvert fall de økonomiske nøkkeltallene korrekte på prosjektet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"