Mine områder
Hjelp
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

Vise produktnummer i egen kolonne på tilbud og fakturaer

av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎12-08-2022 13:09 av Arthur Kvalheim )
Status: Stem - Vi vurderer!

Det er vanlig å kunne vise produktnummeret på fakturaer og tilbud i andre system.

 

Nå opplever vi et stort behov hos oss for å kunne gjøre dette i Visma PM/Severa, ettersom selve produktnummeret er viktig for oss når marked skal lage riktige tilbud, regnskapet skal føres riktig, og vi og kundene skal kunne kontrollere de fakturaene vi sender.


Problem

Nå vises ikke produktnummeret på PDF'er vi lager av tilbud og fakturaer. Selve produktnummeret er også ganske godt skjult når vi jobber i systemet. Vi må "åpne opp" selve tilbuds-/fakturalinjen for å kunne se hvilket produkt linjen er registrert med. Og selv da vises heller ikke produktnummeret, men bare produktnavnet. Og det er heller ikke alltid mulig å åpne tilbuds- eller fakturalinjen dersom tilbudsstatus eller fakturastatusen er skrivebeskyttet. Da må vi endre status, åpne linjen og kikke på produktnavnet, og endre status tilbake. Altså veldig tungvint.

 

Nå er vi mange som vil se produktnummeret ofte, og dermed er vi flere som må gjøre dette ganske så tungvint mange ganger. Altså stort potensiale for effektivisering 🙂

 

Forbedring

Gjøre det mulig å vise produktnummeret i en egen kolonne i tilbud og fakturaer.

 

 

1 Kommentar
T Kroglund
PARTNER
av T Kroglund (Oppdatert ‎12-08-2022 14:39 av T Kroglund PARTNER )

Dette støtter jeg helt ut. Er etterlyst av flere kunder tidligere og det vil gjøre hverdagen enklere for mange ved at man kan få på plass visning av produktnummer, slik Arthur beskriver her.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"