avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Visma.net Time for fakturering

Status: Stem - Vi vurderer!

Hei

Jeg har dessverre aldri opplevd at kunde ser behov for et produkt som Visma.net Time i forbindelse med lønn. Da bruker de gjerne f.eks. Tidsbanken som har enda flere muligheter.

Men! Jeg får veldig ofte spørsmål om timeregistreringsprogram for fakturering. Her har Visma.net Time potensiale for å integreres med Visma.net Webfaktura for fakturering av timer.

Mvh
Sindre Solberg
Accountor

6 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Vi benytter Visma eAccounting og Visma Time i dag og vår regnskapsfører benytter Visma Business på regnskapet vårt.

Vi overfører Fakturajournal til regnskapskontoret.

Vi har mye timer som går inn i faste oppdrag som er betalt som dette, i tillegg har vi mye timer utenom som skal faktureres ekstra til kunder.

Disse ekstra timene blir som regel ikke fakturert eller blir avglemt.

Jeg tenkte å benytte Visma Time til å registrere alt av timer pr. dag og da bestemme hva som skal faktureres og hva som er faste oppdrag.

Har dere en god oppskrift på hvordan dette kan gjøres på enkleste måte?

Det som er viktig er at vi ikke mister timer som er fakturerbare

Uten navn.png

Har Visma.net et alternativ?

Hei. Finnes det en timeregistreringsmodul i Visma.net som er egnet for bruk til fakturering? Kunde ringer meg nå og spør om jeg har funnet ut av det.

Hei du,

Takk for innspillet Vi setter pris på at kunder og partnere gir uttrykk for hva de mener, inkl. hva man savner.

Vi ønsker også at kunder og partnere "like'r" ideer som kommer inn, således gir en god indikasjon på hva som er viktigst.

I Visma har vi mange ulike systemer, som tildels løser samme oppgaver - men som varierer og har ulike funksjonsområder.

Visma.net Time har ikke fakturering øverst på prioriteringslisten, de har alltid vært en løsning med hovedfokus timer og lønn.

I løsningen Visma Tid er fakturering sentralt, i tillegg til lønn. Den har også en mer avansert håndtering av timer og lønn, nemlig tilpasning av bedriftens avlønningsmodell i løsningen (ala regler for når overtid skal beregnes, og med hvilken sats).

Du kan lese mer om Visma Tid her

Hei.

Takk for svar. Forstår det slik at Visma Tid ikke er en del av Visma.net-universet, og da er kanskje ikke det løsningen kunden er ute etter.

Dere bør vurdere å utvikle Visma.net Time slik at kunde også kan bruke det til timeregistrering for fakturering i Visma.net Webfaktura.

Mvh
Sindre Solberg