peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

HOKS tietosisältö

(updated by Maria Westerback VISMA ‎27-12-2017 12:59 )

19.12. julkaistiin tuo HOKS tietosisältö ja käsitteistö HOKSista. Mitkä ovat ajatukset tuon systeemin rakentamiseksi Wilmaan lomakkeiden ja tulosteiden muodossa? Varmasti moni tämän saman asian kanssa painiskelee, että kuinka paljon kannattaa laittaa paukkuja oman HOKS lomakkeiston kehittämiseen jne. Mielellään itse odottaisin tovin ja menisin "siirtymäajan" entisistä lomakkeista modifioiduilla versioilla alkuvuodesta 2018, mikäli tämä on tuloillaan?

HOKSin tietosisältö ja käsitteistö 19.12.2017

9VASTAUSTA9

Vastaus: HOKS tietosisältö

Moi Juha,

Kiitos kysymyksestäsi! Ajatukset ovat sellaiset, että me rakennamme valmiita HOKS-lomakkeita ja -tulosteita mahdollisimman pian. HOKSin tietosisältö oli kuitenkin hieman laajempi kuin ennakoimme, joten tiettyjä osioita täytyy vielä katsoa ajatuksen kanssa läpi. Uusia kenttiäkin tulee käyttöön.

Tämänhetkinen tähtäin on sellainen, että viimeistään 10.1.2018 olisi tarjolla ensimmäinen versio HOKS-lomakkeista/tulosteista. Näitä on tosiaan lähdetty aika pitkälti rakentamaan aiemman henkilökohtaistamisen asiakirjan pohjalta, mutta paljon uusiakin ajatuksia on matkan varrella herännyt.

// Jukka

// Jukka
Anna mielellään "peukkua" jos vastaus oli hyödyllinen, ja merkkaa Hyväksy ratkaisuksi jos sait vastauksen kysymykseesi.
Tämä auttaa muita Communityssa. Hymiö Onnellinen

CONTRIBUTOR ***

Vaikuttaa hyvälle. Saman totesin myös itse tuon tietosisällön suhteen. Meillä on ollut aiemmin käytössä aika pitkälti itse tehdyt versiot, joten tässä olisi hyvä sauma nyt ottaa mallit käyttöön, niinpä varmaankin jäädään odottelemaan uudet kentät sekä lomakkeet ja tulosteet. Aikatauluhan on aika tekemätön paikka niin ei heti aivan esimmäisinä viikkoina tammikuussa vielä tulla linjoja pitkin. Hymiö Onnellinen

CONTRIBUTOR **

Onko tuo Visman laatima HOKS-lomake tulossa mahdollisesti pian?

Huomenta,

Tästä ketjusta voi ladata HOKS-tulosteiden version 0.1: https://community.visma.com/t5/Keskustelut/HOKS-tulosteen-versio-0-1-saatavilla/td-p/123356/jump-to/...

// Jukka

// Jukka
Anna mielellään "peukkua" jos vastaus oli hyödyllinen, ja merkkaa Hyväksy ratkaisuksi jos sait vastauksen kysymykseesi.
Tämä auttaa muita Communityssa. Hymiö Onnellinen

CONTRIBUTOR ***

Noniin, nyt sitten on räätälöity vähän noita Visman (Jukan?) malleja omaan käyttöön. Jäin tuossa näyttötaulukossa miettimään, että mielettömän pitkäksi menee litania, jos jokaisen tutkinnon osan kaikki ammattitaitovaatimukset siihen opetustarjonnan tiedoista laittaa tulostumaan. Mitä te olette laittaneet?

Ammatti.JPG

CHAMPION *

Sama asia täälläkin mietinnässä. Ei näytä kivalta, ja eikä tulostu kivasti.

Kasvattaa aivan turhaan tulosteen mittaa.

Voisiko vain viitata ammattitaitovaatimuksiin tyyliin kts. ammattitaitovaatimukset

CONTRIBUTOR ***

Onko noihin koontitulosteisiin olemassa mitään järkevää keinoa, että saisi estettyä tyhjien sivujen tulostamisen. Meinaan sitä, että HOKSissa on noita pakollisia asioita tuonne 7. kohtaan saakka ja sitten on enemmän ja vähemmän opiskelijoista riippuvaisia asioita. Tuloste on muutenkin jo aikamoinen jättiläinen niin ei yhtään haittaa, vaikkei tyhjiä sivuja taulukkoasetteluineen tulisi tulosteeseen. Niin voi tietenkin määritellä tulostimen asetuksissa tulostumaan sivut 1-7 tms. mutta jotain järkevämpää tähän kaipaisin.

Tulostusehdoilla olen ainakin aiemmin näitä taklannut eli Tulosteen ominaisuudet > Tulostusehto. Sinne jotain ehtoja esim. jotain sisältöjä tietyissä kentissä tms. niin vasta sitten tulostuu.

CONTRIBUTOR ***

Kiitos. Tuo toimii hyvin silloin, kun kyseessä on tulosteen sivu, joka viittaa suoraan opiskelijan tietoihin opiskelijarekisterissä, mutta on haasteellisempi HOKSissa silloin, kun kyseessä on opetustarjontaan viittaava tuloste. Tai näin ainakin minulle on käynyt, voi se olla osaamisvajettakin. Hymiö Onnellinen

Tuo suoritustiedoissa oleva Kurssin tiedot.Kurssi ei oikein toimi, kun pitää kursskikohtaisesti homma määritellä. Jos toimisikin niin, että mihin tahansa kurssiin on esim. se hakuapu 2 tms. merkitty niin toimisi buenosti. Nyt minä en ainakaan keksi, että miten tuon voisi noille opetustarjonnan jutuille muuten tehdä kuin käymällä laittamassa se rasti opiskelijan tietohin. Vaikeasti selvitetty, toivottavasti tuossa pysyi mukana. Hymiö Onnellinen