peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Lomake-editori, monirivisen kentän oletusarvoksi tyhjä?

(updated by Koulusihteeri Urjala ‎15-02-2019 13:48 )

Kuinka saan määriteltyä monirivisen kentän ensimmäiselle riville oletusarvoksi tyhjän?

Tällä hetkellä kenttä tuo oletukseksi siihen lomakkeen tekijän nimen. Seuraaville riveille ei tuo enää, mutta nyt meidän tapauksessa ei saisi tuoda ensimmäisellekään riville.

Kyseessä on Pedagogiset asiakirjat-rekisterin kenttä HOJKS Päivittäjä.

3VASTAUSTA3

Vastaus: Lomake-editori, monirivisen kentän oletusarvoksi tyhjä?

Onko kuitenkin lomake-editorissa tuossa kentässä oletusarvona Wilmaan kirjautunut opettaja? Ei se varmaan ilman sitä käyttäydy noin...

NR

Olen sen verran laiska, etten jaksa testata asiaa Pedag. asiakirjoissa, mutta ainakin Kurinpitotoimet-rekisterissä on sellainen älytön ominaisuus, että jos lomakkeella on Opettajat-rekisteriin viittaava osoitinkenttä, siihen tulee aina oletusarvona Wilmaan kirjautunut opettaja - oli lomakkeella määritetty oletusarvo mikä tahansa. Tästä laitoin viestiä Visman tukeen ja vastaus oli tällainen: "Kyseinen tilanne on tarkoituksella tehty ominaisuus, joka ollut muuttumaton alusta lähtien." 

Itse olen kyllä melko varma, ettei tämä ominaisuus ole ollut muuttumaton alusta lähtien, mutta kai se on Vismaa uskottava.

Turhautunut-robotti

Okei, aina saa yllättyä ja oppia uutta... Kissa, turhautunut