cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Wilma ja muutosten tallentaminen lomakkeilla

Olen saanut paljon palautetta meidän opettajilta ja opoilta päivityksen myötä tietojen tallentamisen vaikeudesta lomakkeille Wilmassa. Tallennusnappi aktivoituu, kun lomakkeen tietoja muutetaan, mutta hyvin moni on sanonut ettei näin tapahdu, vaikka tietoa olisi lisätty.

Itse testasin muutamaan otteeseen ja pelkkä välilyönnin lisääminen johonkin kenttään aktivoi tallentamismahdollisuuden mutta edelleen tulee palautetta että pitää tehdä ylimääräisiä "temppuja" että saa lomakkeet tallennettua. Esim. pelkän päivämäärän lisäystä ei voi tallentaa.

Bugi vai ominaisuus? Itse tykkäsin tallennusnapista jota sai painella ihan milloin huvitti vaikka varmuuden vuoksi ja esim. HOKSatessa kun availee lomakkeita uusiin ikkunoihin täyttämistä varten, ei voi tallentaa HOKS-lomake näkymää enää tallennusnapista.

Anne

4 REPLIES

Vastaus: Wilma ja muutosten tallentaminen lomakkeilla

Meillä on tullut samaa kommenttia, että miksi tallennusnappia ei voi painaa.

Lisäksi kommenttia siitä, että tekstikentistä ei voi kopioida tietoa toisiin kenttiin. En ole tosin itse kerennyt paikan päälle katsomaan näitä tilanteita...

CONTRIBUTOR ***

Olin juuri tulossa samasta asiasta avautumaan, mutta joku muu oli ehtinyt ensin.

Onhan tähän tulossa korjaus? Opettajilta tulee kiukkuisia viestejä hukkaan menneestä työstä, kun eivät saa tietoja tallennettua.

MODERATOR

Mikäli on kyse tästä ongelmasta, vian pitäisi korjaantua päivtyksellä versioon 2.26.3 tai uudempaan.

Ainakin SAKKY:llä näyttäisi olevan vielä vanhempi versio käytössä. 

@Anne Happonen  kirjoitti:

Olen saanut paljon palautetta meidän opettajilta ja opoilta päivityksen myötä tietojen tallentamisen vaikeudesta lomakkeille Wilmassa. Tallennusnappi aktivoituu, kun lomakkeen tietoja muutetaan, mutta hyvin moni on sanonut ettei näin tapahdu, vaikka tietoa olisi lisätty.

Itse testasin muutamaan otteeseen ja pelkkä välilyönnin lisääminen johonkin kenttään aktivoi tallentamismahdollisuuden mutta edelleen tulee palautetta että pitää tehdä ylimääräisiä "temppuja" että saa lomakkeet tallennettua. Esim. pelkän päivämäärän lisäystä ei voi tallentaa.

Bugi vai ominaisuus? Itse tykkäsin tallennusnapista jota sai painella ihan milloin huvitti vaikka varmuuden vuoksi ja esim. HOKSatessa kun availee lomakkeita uusiin ikkunoihin täyttämistä varten, ei voi tallentaa HOKS-lomake näkymää enää tallennusnapista.

Anne

Onko Anne tämä ongelma vielä teilläkin ajankohtainen vai korjasiko päivitys tilanteen?

---
Anna mielellään "peukkua" jos vastaus oli hyödyllinen, ja merkkaa Hyväksy ratkaisuksi jos sait vastauksen kysymykseesi. Tämä auttaa muita Communityssa Smiley Happy
CONTRIBUTOR **

Sen mitä nopeasti kävin katsomassa, tallennusnappi on nyt aktiivinen ja painettavissa, vaikka ei olisi mitään muuttanutkaan, hieno homma!