peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Primuksen haku Wilmaan

Tavoitteena on Wilmassa lähettää kaikille YO- kokeisiin tuleville (vain ja ainoastaan) Wilmaviesti.

Primuksen Opiskelija- rekisteriin olen luonut haun, joka hakee esim. syksyllä 2018 kirjoittavat opiskelijat. Koulun tiedoissa on kenttä Yo-kirjoitusten suoritusaika, joka määrittää haussa tulevat opiskelijat. Haku toimii primuksessa oikein. Haun Asetuksissa olen määrittänyt Näkyy Wilmassa, jotta se toimisi myös Wilmassa.

Sieppaa2.JPGSieppaa1.JPG

Nyt kun Primuksen Koulun tiedoissa olen vaihtanut YO-kirjoitusten suoritusajan Kevääksi 2019, haku toimii Primuksessa, mutta ei toimi Wilmassa. Wilmaviesteissä teen uuden viestin ja valitse  vastaanottajat ja valitsen Primuksen haut -kohdassa olevn haun (em.Primushaku), niin listaan tulee väärät opiskelijat. 

Sieppaa3.JPG

Missähän on vika?

1 HYVÄKSYTTY RATKAISU
4VASTAUSTA4

Re: Primuksen haku Wilmaan

(updated by Tommi Dahl VISMA ‎24-10-2018 15:17 )

Hei,

Tässä tapauksessa haku toimii hiukan eri tavalla riippuen siitä toteutetaanko haku Primuksessa vai Wilmassa. 

Kun haussa määritellään vakio "Koulun tiedot", haetaan tiedot Primuksessa siltä koululta, joka on Primukseen sisäänkirjautuneen käyttäjän kotikoulu, eli tässä tapauksessa varmasti teidän lukio.

Wilmassa taas sama hakumääritys hakee tiedot Wilman kotikoulun tiedoista, joka on Koulun tiedot -rekisterin kortti, jonka korttinumero on "1", eli todennäköisesti jokin asettelukouluksi määritelty koulu.

Vaihtoehdot:

a) Täytä Koulun tiedot-rekisterin ykköskortin koululle Yo-kirjoitusten suoritusaika -kenttään ajantasainen suoritusaika. 

b) Muokkaa hakua niin, että koulun tiedot haetaan oppilaalle Koulu-kentän 1.riville määritellyn koulun takaa.  Eli seuraavasti:

Suoritusaika=Koulu[1]->Yo-kirjoitusten suoritusaika

CONTRIBUTOR **

Minä yritin tehdä Primuksen Opettajat-rekisteriin yksinkertaisen haun, joka toimisi myös Wilmassa. Tallensin haun ja laitoin rastin "näkyy Wilmassa" - mutta ei näy. Miksi?

En keksi mitään muita kenttiä, mitä pitäisi täyttää ja ohjeen mukaan pitäisi toimia noin.

Hei,

Tarkistatko mikä koulu on haun asetuksissa on kohdassa "Omistaja". Jos haku on tehty pääkäyttäjäoikeuksin, niin tässä on oletuksena ykkökortin koulu, eli todennäköisesti jokin asettelukoulu. Jos haluat haun näkyville vain jollain tietyllä koululla, valitse edellä mainittuun kohtaan tämä kyseinen koulu tai jos haku saa näkyä kaikilla kouluilla, riittää että laitat rastin kohtaan "Näkyy kaikilla kouluilla (multiPrimus)".

CONTRIBUTOR **

Kiitos. Löysin jo itsekin tuon rastin, näkyy kaikilla kouluilla. Sillä se ainakin toimii. Ja kahdella koululla pitääkin näkyä, kun vuoden vaihteessa yhdistettiin kaksi lukiota.