peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
CONTRIBUTOR **

koski-tunniste

Käytetäänkö uuden opsin kursseissa koskitunnisteessa esim. FY01 vai FY1? Tulee virheilmoituksia kaikissa aineissa. KE, GE, UE jne.

Miten korjaan, sain seuraavan ohjeen: Äidinkielen suorituksista puuttuu tieto siitä, mitä tuo äidinkieli on.  Koodiarvo AI1. Mihin se kuuluu laittaa?  Lisäksi äidinkielestä käytetään myös ÄI. Mikä on oikein?

3 HYVÄKSYTTYÄ RATKAISUA
3VASTAUSTA3
Highlighted

Re: koski-tunniste

Ohjesivustollamme http://help.starsoft.fi/?q=home löytyy KOSKI - lukiot ohjeistus, josta löytyy mm. linkit lukiokurssien Koski-koodistoihin, sekä uuden että vanhan opsin osalta.

Lukiokurssien LOPS 2016 koodistot löytyvät täältä

Lukion vanhan opsin koodistot (nuoret) löytyvät täältä

Olemme myös tehneet valmiin siirtotiedoston lukion uuden opsin Koski-tunnisteiden päivittämiseen, joka löytyy LOPS 2016-ohjeesta.

Itse siirtotiedosto "Koski-tunnisteet lukion kursseille.txt" sekä ohjeet siirtotiedoston lukemiseen Primukseen löytyy täältä

ps. Siirtotiedosto löytyy ihan sivun alalaidasta LIITE -kohdasta

Anne-Maj
CONTRIBUTOR **

Olen noihin ohjeisiin kyllä tutustunut jo monta kertaa, mutta en ole oikein osannut niitä tulkita oikein.

Olen nyt vaihteeksi jättänyt kosken "rauhaan". Palaan asiaan taas sitten joskus. Eli ei paljon minua

nuo ohjeet ole auttaneet.

CHAMPION *

Valtakunnallisille aineille ei laiteta lukiossa KOSKI-koodiarvoa, paikallisille laitetaan.

Valtakunnallisille kursseille laitetaan koodit ilman nollaa esim. FY1

ÄI on oppimäärän tunnus, ei täytetä kun on valtakunnallinen aine.

ÄI01 on kurssikoodi ja sille täytetään KOSKI-koodin kohdalle ÄI1

Kannattaa lukea nuo ohjeet, koska kurssityypit-rekisteriin ja kurssit-rekisteriin täytyy laittaa myös muita asetuksia ennen tiedonsiirtoa. Ne täytyy laittaa kuntoon.