peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Allutesteihin liittyvät kentät, miten teillä käytössä?

Löysin pari viikkoa sitten nämä Allutesteihin liittyvät kentät opiskelijarekisterin kenttäeditorista:

• Allutestin kertomustestin pisteet
  • Allutestin taso
  • Allutestin tietotekstin pisteet

Nyt haluaisinkin hyödyntää teitä arvon kollegat ja kysyä teiltä, että miten teillä on nämä käytössä? Lomake erityisopettajalle vai miten? Kuulin, että meillä nämä kerätään vielä kerätään yhteen, joten joku systeemi minun kannattaa nyt virittää, mikä helpottaa tätä kuviota.

Kiitos etukäteen! Nainen Onnellinen

3VASTAUSTA3
Highlighted
CHAMPION ***

Vastaus: Allutesteihin liittyvät kentät, miten teillä käytössä?

Hei Piia!

Hauskaa, että tämä kysymys tuli juuri, kun olen viime päivinä vääntänyt lomakkeita aiheesta..! Meillä tuli toive jo toista vuotta sitten erkoilta, että allut saisi tallennettua Wilman kautta. Ensimmäiseksi ongelmaksi todettiin se, että opiskelijat-rekisterissä on vain yhdet kentät aiheesta ja kun testejä tehdään vuosittain, niin mitäs sitten? Toiseksi toivottiin, että allutulokset löytyisi oppilaan tuki-välilehdeltä. Olen tässä kuluneen vuoden aikana sitten useampaan kertaan toivonut Vismalta ped.asiakirjat -rekisteriin taulukkomuotoisia kenttiä (ensin ihan tähän tarkoitukseen nimettyinä ja kun tämä toive ei ottanut tulta alleen, omat kentät haaraan, jotta voisi itse nimetä). Viimein sain vastauksen, että eivät mielellään tee omat kentät -haaraan taulukkomuotoisia kenttiä. Kun tämä toive alluista laajeni yläkoulun lukitesteihin ja alakoulun RMAT-testeihin, niin tein sitten niin, että nimesin lievää väkivaltaa käyttäen ped.asiakirjat -rekisteriin taulukkomuotoisia kenttiä näihin tarkoituksiin.  Tein lukitesti-taulukosta alluille (jotta sain taulukkomuotoisen päivämäärineen), matematiikkatesti-taulukosta RMAT-testitaulukon ja yläkoulun lukitestille käytin omia pvm- ja tekstikenttiä (kun tehdään vain yhden kerran yläkoulun aikana). Nyt meillä on alakouluilla lomake (siis tuki-välilehdellä kohdassa muut asiakirjat), johon voi tallentaa allut ja RMATit ja yläkoululla lukitestiä varten oma lomake. Alakoulun allut ja rmatit näkyvät jatkossa myös yläkoululla profiililomakkeen ansiosta. Ja juuri kun tämän sain tehtyä, tuli yhdeltä erkalta viestiä, että "entäs kun hän teettää myös alluissa teknisen lukemisen osuuden...?" Whaaat..?

CHAMPION ***

Meillä on käytössä Wilmassa Allu-testien tulosten kirjaamislomake opettajille ja tulosten näkymiseen lomake huoltajille. Kentät ovat siis Opiskelijat-rekisterissä. Olen jättänyt kehittämistoiveen Vismalle siitä, että saisimme käyttöön ihan oikeat kentät näitä varten, kun nyt olemme joutuneet käyttämään joitain muita kenttiä, mitä rekisteristä löytyi. Pedagogisiin asiakirjoihin eivät siis meillä Allut liity mitenkään.

Kiitokset molemmille vastaajille! Nyt sainkin lisää mietittävää, miten tämän toteuttaisi Nainen Yllättynyt