peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
CONTRIBUTOR ***

Hakemus erityiseen tukeen.,

Heijaa. Miten tehdään hakemus erityiseen tukeen wilmassa. Siis kun erityisopettaja tekee hakemuksen jonkun oppilaan kohdalla, niin onko olemassa lomaketta siihen? sitten rehtori voisi hyväksyä sen ja siitä jäisi dokumentti. En löytänyt äkkiä sitä.

5VASTAUSTA5
CHAMPION **

Re: Hakemus erityiseen tukeen.,

Pedagoginen selvitys pitää täyttää, joko Wilma-lomakkeena (tehtynä Primuksessa lomake-editorilla) tai jos kunnalla/kaupungilla on joku erillinen lomake ja sitten joku viranhaltija tekee päätöksen erityiseen tukeen siirtämisestä, Riippuu kunnan/kaupungin hallintosäännöstä kuka tuo viranhaltija on. Useimmiten varmaan koulutuspäällikkö/sivistystoimenjohtaja tai vastaava (kai se voi olla rehtorikin joskus). Ei meillä ainakaan mitään "hakemusta" ole siihen.

CHAMPION ***

Meillä on käytössä erityisen tuen hakemus. Olen tehnyt hakemuslomakkeen ped.asiakirjat -rekisteriin itse eli se löytyy silloin meillä oppilaan Tuki-välilehdeltä kohdasta muut asiakirjat. Lomake täytetään Wilmassa, tulostetaan ja otetaan huoltajien, reksin ja erkan allekirjoitukset. Hakemus, jonka liitteenä on pedagoginen selvitys, toimitetaan meillä opetuspäällikölle, joka tekee hallinnollisen päätöksen.

CHAMPION **

Ok, kai käytäntö vaihtelee kunnittain. Mutta siis kuitenkin painotan vielä NillaPieski että vaikka olisikin hakemus käytössä niin se ei riitä että rehtori jotenkin Wilmassa hyväksyy sen, vaan erityisestä tuesta pitää aina olla viranhaltijan päätös (joka sitten vielä pitää saada siirtymään KOSKEEN).

CONTRIBUTOR ***

Hei Leena, 

tehdäänkö teillä erityisen tuen päätöskin Wilmassa, jolloin tieto saadaan kerralla Hakemukset ja päätökset rekisteriin sekä Koskeen?

Anu 

Highlighted
CHAMPION ***

Noup... Aikaisemmin viranhaltijapäätökset tehtiin Kuntatoimistolla, tän vuoden alusta Twebillä. Eli käsipelillä pitää joka päätös kirjata Primukseen. Onneksi meidän määrät on aika pieniä. Erityisen tuen päätökset kulkee kaikki mun näppien kautta, ja kirjaan saman tien esim. oppilaan yksilöllistetyt aineet ops-puuhun.