peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
CHAMPION *

Koski-virhe: puuttuu vahvitus 9 lk ja arvosanat eivät siirry

Olen syöttänyt vahvistusluokan 9 ja vahvistuspvm 21.12.2018. Päättäripvm on 21.12.2018 ja koulun tiedoissa syyslukukausi päättyy 21.12.2018. Ei ole mitään arvostelemattomia kursseja valittuna. Arv. valmistuspvm ja valmistumispvm on 21.12.2018. Opiskeluoikeuden tila on valmistunut.

Silti herjaa: KOSKI-järjestelmän palauttama virheilmoitus: Suoritukselta perusopetuksenluokkaaste/9 puuttuu vahvistus, vaikka opiskeluoikeus on tilassa Valmistunut.

Mitä puuttuu tai on virheellistä?

13VASTAUSTA13
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Vastaus: Koski-virhe: puuttuu vahvitus 9 lk ja arvosanat eivät siirry

Hei

Minulla oli marraskuussa sama ongelma. Sain siirrettyä Koskeen kun tyhjensin Vahvistuksen vuosiluokan, Vahvistuksen pvm ja luokka-asteen.  Oppilas oli vuosiluokkiin sitomattomassa opetuksessa, siksi tyhjensin myös luokka-asteen.

Kiitokset tästä!

Minulla oli samanlainen ongelma ja tuo, että vuosiluokkiin sitomattomalta oppilaalta otti pois tuon luokka-asteen, niin siirtyi nätisti. Kiitos, yksi ongelma vähemmän ratkaistavana LOL-hymiö

CHAMPION *

Kiitos avusta. En hoksannut, että vuosiluokkiin sitomaton oppilas ei toimi samalla tavalla kuin "normi" 9lk.

CONTRIBUTOR *

Oletteko käyneet katsomassa Koskessa, että myös arvosanat ovat siirtyneet?  Minä en saa niitä siirtymään.

CONTRIBUTOR ***

Ovat siirtyneet

Kyllä minunkin oppilaalla on arvosanat siirtyneet.

CHAMPION *

Kyllä ovat siirtyneet.

CONTRIBUTOR ***

Hei!

Täälläkin siirtyi vuosiluokkiin sitomaton oppilas arvosanoineen näillä vinkeillä, kiitos!

Hei,

Selvittelimme OPH:n kanssa vuosiluokkiin sitomattoman opiskelijan siirtoa valmistuneena:

Vaikka vuosiluokkiin sitomaton opiskelija saadaan virheettömästi siirrettyä Koskeen niin, että oppilaalta tyhjennetään Primuksessa Luokka-aste/vuositaso, näkyvät tiedot puutteellisesti Koskessa. Tässä tapauksessa siis Koskessa näkyy vain Päättötodistus-välilehti. Yhteishakuun liittyen oppilaalla tulisi kuitenkin näkyä Koskessa myös 9.vuosiluokan välilehti vahvistettuna. Tämä taas ei onnistu tällä hetkellä Primuksesta, sillä vuosiluokkiin sitomattomalta opiskelijalta ei siirry vuosiluokan vahvistusta. 

Pyrimme korjaamaan ongelman Primuksen päästä niin, että vuosiluokkiin sitomattomalta opiskelijalta saadaan siirrettyä myös vuosiluokan vahvistus. Ilmoitamme kun tämä on saatu korjattua. 

CHAMPION ***

Eli kun mulla on nyt yksi vuosiluokkiin sitomaton ysiluokkalainen, jonka 8. luokan suorituksia en saanut tarttumaan Koskeen, niin hänen 8. luokan suorituksetko saisin siirettyä palaamalla viime lukuvuoteen ja ottamalla luokka-asteen pois? Ja sen jälkeen paluu takaisin tähän lukuvuoteen ja uusi Koski-siirto? Pitääkö luokka-aste pitää edelleen tyhjänä?

CHAMPION *

Hei, luulen, että tämä vuosiluokkiin sitomaton opetus on nimenomaan 9 lk oppilaiden siirtojen kohdalla virheellinen. Minulla on 9 lk oppilas, jonka 8 lk ja 7 lk suoritukset ovat siirtyneet normaalisti, vaikka en ole tyhjentänyt luokka-aste/vuositaso-kenttää. Mutta 9 lk syksyn arvosanat puuttuvat. Onko sinulla kyseessä uusi oppilas vai uusi VSO-päätös? Voiko se olla määräävä tekijä, milloin on tehty päätös ja/tai milloin oppilas aloittaa uudessa koulussa?

CHAMPION ***

Hei, tässä Visman vastauksia muista viestiketjuista, jotka liippaa nyt tätä samaa aihetta:

Re: 9.luokkien arviointi Koskessa

Hei,

Arvosanat näkyvät Koskessa Päättötodistus-välilehdellä vasta kun oppilaalle on täytetty Primuksessa Valmistumispäivä. Valmistumispäivän voi täyttää esimerkiksi keväällä heti kun kaikki kevään arvosanat on toimeenpantu ja tiedetään, että oppilas tulee valmistumaan.

-> eli 9. luokkien väliarvosanat eivät näy eikä pitäisikään näkyä, oli sitten VSOP tai "tavallinen". Eikö näin?

Re: Vuosiluokkiin sitomaton Koskessa

Hei,

Vuosiluokkiin sitomattoman opiskelijan suoritusten siirrossa on valitettavasti vielä haasteita. Tällä hetkellä vuosiluokan vahvistusta ei siirretä ollenkaan ja tästä syystä ei myöskään menneen vuosiluokan suoritukset jää Koskeen kun siirretään seuraavaa vuosiluokkaa.  Selvitämme tätä yhteistyössä Kosken kanssa miten vuosiluokkiin sitomattoman opiskelijan suoritukset tulisi siirtyä. 

-> Tämän vastauksen jälkeen en alkanut kikkailemaan luokka-asteen poistamisen/edelliseen lukuvuoteen siirtymisen kanssa, mutta olisiko siitä apua..? Minulla tämä VSOP-tapaus on siis nyt 9. luokalla, 8. luokan suoritukset kyllä siirtyivät, mutta pyyhkiytyivät pois uuden lukuvuoden myötä (koska vuosiluokan suoritusta ei vsop-tyypeillä vahvisteta). Sellaisen juuri huomasin, että Päättötodistus-välilehdellä hänellä näkyy valinnaisten vuosiviikkotunnit kuitenkin oikein eli sen mukaan mitä oppilas on tähän mennessä suorittanut vaikkei oppilaalla ole koko 8. luokan välilehteä.

Hei,

Luetteko vuosiluokkiin sitomattoman oppilaan Koski-siirtoon liittyen tämän:

https://community.visma.com/t5/InSchool-Peruskoulut-Keskustelut/KOSKI-Vuosiluokkiin-sitomaton-opiske...