Mina produkter

Logga in Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.
InSchool Svenska
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
CONTRIBUTOR *

Wilma funktioner

Hejsan på er alla!

Jag har lite frågor som jag har fått från våra lärare, som någon kanske kan hjälpa mig med.

1. Nu när lärarna fyller i lektionsdagboken som är gjorda i deras namn, så skriver de in "Timmens datum", "Timmar", "Börjar kl.", "Slutar kl.", "Timmens lärare", "Lektionens tema" och "Egna anteckningar". Det är inga problem för dem. Problemet ligger sedan i när de måste fylla i samma sak i gruppens/ämnets lektionsdagbok!!

Finns det någon möjlighet att få in i systemet (Primus) en funktion där de kan välja sin grupp då de fyller i sina egna timmar i sitt namn i Wilma? Det skulle underlätta och effektivera systemet avsevärt.

Se bild Wilma-ss3.PNG

2. När rektorn eller läraren vill se hur många timmar hen har haft under en viss period, så finns inte den möjligheten. Därför att det inte finns valmöjligheten att välja tidsperiod i lärarens lektionsdagbok, som det borde göra för att få reda på hur många timmar läraren har haft t.ex. vecka 43 eller 3.10 - 28.10.2018.

Detta borde åtgärdas med det snaraste.

Hoppas någon Wilma/Primus-snille kan hjälpa mig Smiley lycklig

Akan Niklas

3 SVAR 3

Vastaus: Wilma funktioner

Hej!

Tack för din kontakt.

1. Nu förstår jag inte vad som menas med att lärarna fyller i lektionsdagboken som är i deras namn - fyller i gruppens/ämnets lektionsdagbok?

ps. Vid behov så kan vi ta en titt på hur ni har det/vad du menar via direkttjänsten, ifall det blir mycket att förklara här på sidan.

2. Tyvärr så kan man inte kan välja tidsperiod i lektionsdagböckerna. 

Men vi skall föra detta vidare som ett utvecklingsförslag. 

I Kurre finns det periodiseringsutskrift med vilken man kan skriva ut timmar som insatta till lärarens undervisning/schema, kunde denna utskrift vara till hjälp för er?  https://help.starsoft.fi/?q=sv/node/6455

Anne-Maj
CONTRIBUTOR *

Hej Anne-Maj,

Tack för svaren Smiley lycklig

1. Jo, det skulle nog vara bäst via direkttjänsten. Passar det imorgon torsdag på förmiddagen?

2. Aj då, det var tråkigt att höra. Skulle ni kunna högprioritera ärendet med val av tidsperiod i lektionsdagböckerna som utvecklingsförslag? Därför att våra lärare och rektorer skulle vara i stort behov av att ha denna funktion.

Vi har använder oss av endast Primus och Wilma inte alls Kurre, så tyvärr går det inte.

Niklas

Highlighted

Hej Niklas,

Du kan kontakta kundsupporten när det lämpar dig bäst.

Vi betjänar 08:00 - 16:00 (mån-fre) på numret 06-320 2520 (allmänbildande utbildning)

Vi hörs!

Anne-Maj