Mijn Communities
Help

Best practise inrichting Autorisatiebeheer Youforce app

06-07-2022 13:43 (Bijgewerkt op 14-02-2024)
  • 0 Antwoorden
  • 6 kudos
  • 1312 Weergaven

Autorisaties voor de Youforce app worden ingericht via Autorisatiebeheer. Lees dus naast onderstaande kennisbank artikel voor de Youforce app ook het meer algemene artikel Hoe richt ik de rechten voor Mijn Youforce zo overzichtelijk mogelijk in 'autorisatiebeheer'?

 

Vanuit Visma|Raet adviseren we om de rechten van de Youforce app zo overzichtelijk mogelijk in te richten en zo veel mogelijk gebruik te maken van de rollen uit de organisatiestructuur van HR Core Beaufort. In dat gevallen zijn 3 profielen genoeg.

 

Rechten voor medewerkers

Als een medewerker zowel toegang mag hebben tot

  • eigen salarisstrook & eigen personeelsdossier
  • adres-, persoon- en contact-gegevens mag wijzigen
  • gewerkte (thuis)werkdagen mag declareren
  • reis- en onkosten declaraties mag indienen
  • inzicht heeft in eigen verzuim
  • kan berekenen wat meer/minder werken oplevert

Dan ziet dit profiel er als volgt uit:

RemcoteRonde_1-1707907515424.png

 

Rechten voor (back-up) managers en andere rollen

Managers, back-up managers en alle andere rollen die je toegang wil geven tot ''declaraties goedkeuren (in bulk)'', ziek- en herstelmeldingen en vervanging kan je in één profiel zetten. In onderstaande voorbeeld is de rol manager gekoppeld aan de volgende rechten: 

RemcoteRonde_2-1707907821784.png

 


Rechten voor beheerders of rollen zoals salarisadministratie

Ook voor beheerders, salarisadministrateurs of  andere professionals is het werken met rollen de beste oplossing. Stel je gebruikt hiervoor de rol HR Admin (HRA) en deze rollen mogen zowel toegang krijgen tot de rechten van een functioneel beheerder als o.a. tot het ziek- en herstelmelden van alle medewerkers. Dan is het volgende profiel van toepassing:

RemcoteRonde_2-1657107706332.png

 

Medewerkers