Mijn Communities
Help

Welke persoonsgegevens kan een medewerker nog meer via de Youforce App wijzigen?

28-12-2021 13:44 (Bijgewerkt op 28-02-2024)
  • 2 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 492 Weergaven

Via zowel de app als Mijn Youforce kan een medewerker, afhankelijk van toegekende autorisaties, de volgende gegevens wijzigen:

  • Adresgegevens (zowel woon- als postadres)
  • Contactgegevens (zowel privé als werk) 
  • Persoonlijke gegevens (o.a. gewenst naamgebruik & partner gegevens)
  • Contactpersonen bij nood
  • Betalingsgegevens
Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Bastiaan Friederichs Bij Persoonlijke gegevens kan men ook de voornaam aanpassen.

  1. Kan ik die mogelijkheid als beheerder ook ergens uitschakelen? 
  2. En bestaat er een mogelijkheid om een melding / waarschuwing te tonen wanneer een medewerker het gewenst naamgebruik wijzigt?

Ter info: in ons SS-formulier wijzen wij de medewerker erop dat die aanpassing niet automatisch leidt tot aanpassing van het netwerk-/emailaccount en hoe men moet handelen om die ook aangepast te krijgen.

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog , 

 

Bedankt voor je aanvullende vragen.

 

De maatschappelijke ontwikkelingen gaan natuurlijk de andere kant op. Zo kunnen kinderen tegenwoordig de achternamen van beide ouders krijgen en zijn de gender opties uitgebreid (binnenkort ook beschikbaar in onze software). Als werkgever uitschakelen dat iemand zijn 'roepnaam' mag kunnen wijzigen sluit niet aan bij dergelijke ontwikkelingen. Alhoewel het misschien best onhandig kan zijn voor aan HR Core Beaufort gekoppelde systemen dat iemand zijn/haar roepnaam mag wijzigen, is het wel toegestaan.

 

Maar zoals altijd staan we open voor ideeen/feedback. Dus deel vooral je mening over dit onderwerp in het volgende idee:

Zelf besluiten welke persoonsgegevens een medewerker kan wijzigen

 

Wat betreft een 'maatwerk' waarschuwing (dus een waarschuwing instelbaar per organisatie) ben ik terughoudend. We focussen ons met de App altijd op de meest gangbare werkwijze. De enorme flexibiliteit van Self Service (met o.a. eigen waarschuwingen, teksten, pop-ups, etc.) zullen we dus niet introduceren.

 

Hopende je voldoende geinformeerd te hebben.