Mijn Communities
Help

Diploma/certificaat: Hoe kan een medewerker toevoegen vanuit Mijn diploma's (DUO)?

29-05-2024 10:15
  • 0 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 63 Weergaven

De overheid heeft enige jaren geleden de diplomahulp van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) gemaakt.  Hiermee zijn de meeste diploma's digitaal beschikbaar. Waarbij het grote voordeel (als werkgever) is dat een download uit Mijn diploma's een gewaarmerkt officiele PDF betreft. Dit kan helpen bij het voorkomen van diploma fraude.

 

Om medewerkers te stimuleren deze échte diploma's toe te voegen hebben we eenvoudige link opgenomen met het diploma register. Dit werkt als volgt:

 

1) Vanuit de app kan medewerker direct naar diploma register 2) Er opent een nieuw scherm (browser van telefoon) waarop medewerker kan inloggen met DigiD app 3) Na inloggen met DigiD ziet medewerker al zijn/haar diploma's 4) Medewerker kan diploma('s) downloaden en vervolgens terug gaan naar de app  5) In de app kan het gedownloade diploma worden geselecteerd 6) De datum wordt herkend en medewerkers ziet een preview
1. Start-scherm.png 2. Pagina Mijn dossier.png 3. Ingelogd.png 4. Downloaden.png 5. Selecteren in de app.png 6. Upload succesvol.png
Medewerkers