- Als nieuw markeren
- Als gelezen markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
- Ongepaste inhoud melden
Welke persoonsgegevens kan een medewerker nog meer via de Youforce App wijzigen?
- 11 Antwoorden
- 1 kudos
- 1171 Weergaven
Via zowel de app als Mijn Youforce kan een medewerker, afhankelijk van toegekende autorisaties, de volgende gegevens wijzigen:
- Adresgegevens (zowel woon- als postadres)
- Contactgegevens (zowel privé als werk)
- Persoonlijke gegevens (o.a. gewenst naamgebruik & partner gegevens)
- Contactpersonen bij nood
- Betalingsgegevens
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Als bladwijzer markeren
- Markeren
- Afdrukken
@Bastiaan Friederichs Bij Persoonlijke gegevens kan men ook de voornaam aanpassen.
- Kan ik die mogelijkheid als beheerder ook ergens uitschakelen?
- En bestaat er een mogelijkheid om een melding / waarschuwing te tonen wanneer een medewerker het gewenst naamgebruik wijzigt?
Ter info: in ons SS-formulier wijzen wij de medewerker erop dat die aanpassing niet automatisch leidt tot aanpassing van het netwerk-/emailaccount en hoe men moet handelen om die ook aangepast te krijgen.
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @FBB Zorgboog ,
Bedankt voor je aanvullende vragen.
De maatschappelijke ontwikkelingen gaan natuurlijk de andere kant op. Zo kunnen kinderen tegenwoordig de achternamen van beide ouders krijgen en zijn de gender opties uitgebreid (binnenkort ook beschikbaar in onze software). Als werkgever uitschakelen dat iemand zijn 'roepnaam' mag kunnen wijzigen sluit niet aan bij dergelijke ontwikkelingen. Alhoewel het misschien best onhandig kan zijn voor aan HR Core Beaufort gekoppelde systemen dat iemand zijn/haar roepnaam mag wijzigen, is het wel toegestaan.
Maar zoals altijd staan we open voor ideeen/feedback. Dus deel vooral je mening over dit onderwerp in het volgende idee:
Wat betreft een 'maatwerk' waarschuwing (dus een waarschuwing instelbaar per organisatie) ben ik terughoudend. We focussen ons met de App altijd op de meest gangbare werkwijze. De enorme flexibiliteit van Self Service (met o.a. eigen waarschuwingen, teksten, pop-ups, etc.) zullen we dus niet introduceren.
Hopende je voldoende geinformeerd te hebben.
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Is het ook mogelijk om titulatuur te wijzigen via de app?
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen @ManonW,
Dit is niet mogelijk. In het volgende artikel hebben we beschreven wat een medewerker kan wijzigen onder 'Persoonlijke gegevens':
Welke gegevens worden er getoond onder het tabblad Persoonlijke gegevens?
Voor de volledigheid betekent dit dus dat we er voor hebben gekozen dat gegevens die niet noodzakelijk en/of niet gebruikelijk zijn niet te tonen en wijzigbaar te maken. Denk daarbij aan velden als 'titulatuur', 'geslacht partner' of 'tussenvoegsels als ev of pv'.
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Hi @Remco te Ronde,
In je antwoord van vandaag 8:53 uur geef je een link mee naar een pagina waar staat dat het mogelijk zou moeten zijn om als beheerder onderdelen van de persoonlijke gegevens wel of niet wijzigbaar in te stellen voor medewerkers. Ik heb de handleiding nagekeken maar ik kan die beschrijving niet vinden.
Wij zouden graag de burgerlijke staat helemaal niet willen zien omdat we die niet meer vastleggen. Aangezien dat geen optie is om een rubriek uit te zetten is het niet wijzigbaar maken wellicht een optie zodat we toch gebruik kunnen maken van deze app optie.
Kun jij me naar de juiste tekst loodsen?
groet Jeroen
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Jeroen Coret Kennemerhart ,
Wellicht kunnen we dat kennisbankartikel nog net iets verbeteren. Maar inderdaad als je medewerkers het recht 'Persoonsgegevens wijzigen' geeft kan de medewerker inderdaad óók 'burgerlijke staat' wijzigen.
Dat veld is inderdaad in de loop van de jaren ook een stuk minder relevant geworden. Maar toch zien we in bepaalde gevallen nog dat het bijvoorbeeld relevant is in het toekennen van bijzonder verlof bij een huwelijks jubileum. En er is een verband met 'gewenst naamgebruik'. Je mag namelijk bijvoorbeeld bij 'ongehuwd' officieel niet de achternaam van je partner gebruiken.
Om die reden zit burgerlijke staat toch in het scherm.
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Wij gebruiken nu nog het Self Service formulier voor het aanpassen van burgerlijke staat en persoonsgegevens, maar het is ook al beschikbaar via de app. Nu gaan we de app steeds meer gebruiken. Daarom de vraag of het mogelijk is om je persoonsgegevens ook via de laptop - en dus niet meer via Self Service- aan te bieden?
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @LiesbethDemming ,
Goed nieuws dat jullie de app steeds meer gebruiken. Alles wat we op de App ontwikkelen is óók beschikbaar als proces in Mijn Youforce.
Interessant weetje is dat het voor de zaken van 'profiel' zelfs andersom was. Deze waren al eerder beschikbaar in Mijn Youforce dan in de App. Meer informatie vind je in:
Nieuwe functionaliteiten profiel nu al beschikbaar via Mijn Youforce
Hopelijk kan je zo weer verder.
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Dank voor je snelle reactie @Remco te Ronde , duidelijk!
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
@Remco te Ronde Wij lopen tegen het volgende probleem aan. Wij hebben een koppeling met HelloID en gebruiken de gewenste naamgebruik als inlog voor e-mail, youforce, SAP etc. Wij vinden het niet wenselijk als de medewerker zijn gewenste naamgebruik te wijzigen omdat onze andere systemen deze medewerker dan niet meer herkennen. Is het mogelijk om in te stellen welke velden wel of niet gewijzigd mogen worden?
- Als gelezen markeren
- Als nieuw markeren
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Anja Brouwer1 ,
Het is niet instelbaar per veld. Want een medewerker heeft nu eenmaal het ''recht'' om zijn gewenst naamgebruik te wijzigen. Als een medewerker kiest om een andere naam te gebruiken is dat veelal een bewuste keuze.
Mocht het niet gewenst zijn dan is het raadzaam om dit proces niet vrij te geven.