Mijn Communities
Help

Werkgeversverklaring: Ik ben bezig met testen, maar ik zie na indienen geen Self Service workflow

14-05-2024 20:57
  • 2 Antwoorden
  • 1 kudos
  • 231 Weergaven

Ben je als beheerder aan het testen maar wordt er geen Self Service workflow gestart? Dan zijn er zaken belangrijk om te controleren.

  • Inrichting Self Service workflow
    • In de handleiding staat exact beschreven waar de workflow aan moet voldoen. Denk aan de naam van de workflow, activiteit, knop en namen van de twee bijlagen. Controleer of je exact hetzelfde gebruikt (inclusief dezelfde opzet kleine/hoofdletters). 
    • Is de 'concurrency eenheid' in Self Service actief? Controleer dan of er geen vergelijkbare workflow nog in omloop is voor de test medewerker/dienstverband.
  • Inrichting Self Service formulier
    • In de handleiding staat exact beschreven welke rubriek verplicht op het formulier moet staan. Controleer of deze rubrieken inderdaad op je formulier staan.
  • Autorisatie Self Service
    • Controleer of je inderdaad rechten hebt op de workflow, bijvoorbeeld als PSA-gebruiker voor 'Fiatteren SA'. En wellicht ook nuttig om te kijken of je inderdaad de autorisatie hebt over de (test)-medewerker waarmee je de werkgeversverklaring aanvraag hebt ingediend.

Heb je de inrichting helemaal gecontroleerd? En heb je iets aangepast (b.v. een kleine typfout in de bijlagen) dan zal 's nachts opnieuw de eerdere aanvraag werkgeversverklaring alsnog worden aangeleverd aan Self Service. Dat wordt zelfs 60 nachten opnieuw geprobeerd. Die test 'werkgeversverklaring hypotheek' is dus niet verloren. 

 

Lukt het met bovenstaande stappen toch niet? Maak dan een melding aan bij het ServiceCenter. Daarin ontvangen we bij voorkeur minimaal de volgende gegevens van de test gebruiker die de aanvraag heeft geprobeerd:

  • Persoonsnummer (b.v. 200010)
  • Youforce ID (b.v. RQ267496)
  • Gebruiker ID (b.v. 0e6a62b8-de39-4bc4-92e9-f909abe2abdd)

Op basis daarvan zullen we kijken hoe we je verder kunnen helpen bij de test.

Opmerkingen
Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Remco te Ronde 

Bij het koppelen van workflow aan de app worden bepaalde rubrieken (zoals functie, soort contract e.d.) niet gevuld bij Nieuwe gegevens, bij Oude gegevens staat het nog wel.

Bij het opstarten van de workflow vanuit hrss worden de rubrieken wel gevuld.

Hoe kan dit?

 

vanuit de app:

MarianneMarsman_0-1716910384753.png

 

opgestart vanuit hrss:

MarianneMarsman_1-1716910427856.png

 

door Remco te Ronde

Hoi @Marianne Marsman ,

 

Net zelf even gekeken, maar ook vanuit de app gestart werkt het bij mij naar behoren

RemcoteRonde_0-1716917983831.png

 

 

Wil je daarom even een melding aanmaken bij het ServiceCenter waarin je opneemt:

  • De data uit het +-je. Hiermee kunnen we o.a. het mutatienummer, datum & tijd zien
  • RemcoteRonde_1-1716918062919.png

     

  • Het inrichtingsrapport Self Service. Dan kunnen we zaken als naam van de activiteit, formulier, dialoog en eventuele bijzondere java-scripts bekijken.

 

Samen met het ServiceCenter zullen we dan kijken hoe we het ook in jouw Youforce omgeving werkend krijgen.

Medewerkers