Mijn Communities
Help

Browserinstellingen om te voorkomen dat de Citrix verbinding tussentijds wordt verbroken

30-07-2024 16:08 (Bijgewerkt op 30-07-2024)
  • 8 Antwoorden
  • 9 kudos
  • 619 Weergaven

Om te voorkomen dat de Beaufort/Citrix connectie na een korte periode van inactiviteit wordt verbroken, moet een aanpassing in de browser worden doorgevoerd. Dit betreft het toevoegen van de url “hosted.youforce.com” aan de lijst “Always keep these sites active” (of vergelijkbaar).

Hieronder staan de benodigde stappen per browser beschreven. Hierbij gaan we uit van de Engelstalige browsers, de benamingen in de Nederlandse browsers zijn uiteraard anders (maar inhoudelijk identiek).

 

Google Chrome

  1. Open Chrome
  2. Klik bovenaan rechts op de 3 verticale stippen en vervolgens op SettingsFrankJHMPoell_0-1722348500270.png
  3. Klik vervolgens op de optie PerformanceFrankJHMPoell_1-1722348500273.png
  4. Klik op de knop Add achter de optie Always keep these sites activeFrankJHMPoell_2-1722348500276.png
  5. Vul vervolgens de url hosted.youforce.com in en druk op de knop AddFrankJHMPoell_3-1722348500277.png
  6. Sluit vervolgens de browser volledig en start deze opnieuw op

 

Microsoft Edge

  1. Open Edge
  2. Klik bovenaan rechts op de 3 horizontale stippen en vervolgens op Settings
  3. Klik vervolgens op de optie System and performance
  4. Klik op de knop Add achter de optie Never put these sites to sleep
  5. Vul vervolgens de url hosted.youforce.com in en druk op de knop Add
  6. Sluit vervolgens de browser volledig en start deze opnieuw op

 

Mozilla Firefox

In Firefox moet de sleepmodus worden gedeactiveerd op browser niveau en niet op url niveau.

  1. Open Firefox
  2. Type in de adresbalk about:config en druk op Enter
  3. Klik op de knop Accept the Risk and Continue
  4. Type in het Search preference name veld de waarde browser.tabs.unloadOnLowMemory 
  5. Klik bij de regel die wordt getoond aan de rechterkant op de Toggle knop.De waarde wijzigt hierbij van true naar false
  6. Sluit vervolgens de browser volledig en start deze opnieuw op

 

Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hallo @Frank JHM Poell ,

 

Dank je wel voor het delen van dergelijke tips! Werkt dit alleen voor hosted.youforce.com, of ook voor mijn.youforce.com? Of zit op de tweede een ander soort time-out?

 

 

door Frank JHM Poell

Hoi @Raymond_de_Rozario , dat is niet nodig want voor die url werkt het inderdaad anders.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @Frank JHM Poell 

Yorick
CONTRIBUTOR **
door Yorick

@Frank JHM Poell  Goedemorgen,

 

Wij werken met Edge en hebben de genoemde stappen gevolgd (zie printscreen) echter wordt de Citrix connectie bij mij en collega's nog steeds verbroken na een korte periode van inactiviteit. 

 

Heb je hierin nog tips om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt?

 

Yorick_0-1722497829052.png

 

Groet, Yorick

 

BertvandenOever
CONTRIBUTOR **
door BertvandenOever

Goedemorgen @Frank JHM Poell ,

 

Weten jullie of het mogelijk is deze instelling ook centraal te distribueren is of dat de gebruikers dit zelf moeten doen? 

Dit bepaald voor ons wie en hoe ik dit intern dien te melden.

Ik hoor het graag! 

 

door Frank JHM Poell

Hoi @Yorick : voor de meeste klanten heeft deze instelling het probleem verholpen. In het geval dat je dat nog niet gedaan hebt, neem aub even contact met de Servicedesk. Dan kunnen we langs die weg onderzoeken wat er bij jullie nog speelt.

door Frank JHM Poell

Hoi @BertvandenOever, deze instelling kan centraal met behulp van group policies worden ingeregeld.

BertvandenOever
CONTRIBUTOR **
door BertvandenOever

Dank @Frank JHM Poell Ik ga dit zo intern uitzetten. 

Medewerkers