om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Algemeen |
|
Vraag | Antwoord |
---|---|
Wanneer gaat de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) in? | Per 1 januari 2020 treedt de WAB in werking. |
Welke impact heeft de WAB? | De WAB heeft impact op HR-processen en de (financiële) administratie. Dus op zowel de HR Core applicatie alsop de Payroll-engine. |
Hoe informeert Visma | Raet mij over de impact van de WAB? |
Wij publiceren maandelijks specifieke WAB-release notes met informatie over de combinatie van de HR Core applicatie en de Payroll-engine |
Welke middelen krijg ik voor afhandeling van de WAB ter beschikking? | Onder meer nieuwe rubrieken en invoercodes om de juiste gegevens in de applicatie in te voeren en via de Payroll-engine te laten verwerken. |
Transitievergoeding |
|
Vraag | Antwoord |
Kan ik al berekeningen uitvoeren voor de transitievergoeding? | Op het Youforce portaal vind je een rekentool gebaseerd op de nieuwe regels voor 2020. Kijk bij ‘Nieuws’ of zoek naar ‘rekentool’ bij de publicaties. |
Payroll |
|
Vraag | Antwoord |
Mag ik de indicatie code WW Awf aanpassen? | U mag de code aanpassen van Laag naar Hoog, echter niet van Hoog naar Laag. |
Vallen min/max contracten onder het hoge percentage? | De uitbetaalde meeruren vallen onder de 30% regeling. |
Contracten |
|
Vraag | Antwoord |
Moet een oproepkracht worden omgezet bij acceptatie van een vast contract? |
Als een oproepkracht besluit om een vast contract te accepteren, moet u voor de medewerker een nieuw contract aanmaken. |
Is er een standaard overzicht om de contracten voor bepaalde tijd te controleren? | Er komt een rapport waarmee u deze gegevens kunt opvragen. |
Loonstroken |
|
Vraag | Antwoord |
Wordt de indicatie arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd op de salarisstrook gepresenteerd? |
De indicatie komt op de strook met de waarde: J = Onbepaalde tijd of N = Bepaalde tijd. |
Wordt de indicatie schriftelijke arbeidsovereenkomst op de salarisstrook gepresenteerd? |
De indicatie komt op de strook met de waarde: J = Schriftelijke arbeidsovereenkomst of of N = Geen schriftelijke arbeidsovereenkomst. |
Publishing Date : 11/13/2019
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.