Mijn Communities
Help

Aan de slag met Mijn Youforce

27-03-2023 13:21 (Bijgewerkt op 14-06-2023)
  • 9 Antwoorden
  • 5 kudos
  • 3368 Weergaven

Samen met een grote groep organisaties, die Youforce gebruiken, hebben wij Mijn Youforce ontwikkeld. Op dit moment zijn we actief de feedback van deze organisaties aan het realiseren, zoals bijv. het direct kunnen navigeren naar de specifieke self service workflows vanuit Mijn Youforce. Vanuit de verkregen feedback, hebben wij als Visma | Raet helder welke functionaliteiten nog zullen worden toegevoegd. Daarom noemen we de huidige fase ‘controlled available’.

 

Vanuit deze fase willen we graag meer organisaties gebruik laten maken van Mijn Youforce. 

Wil jij óók gebruik maken van Mijn Youforce? Dan regelen wij dit als volgt:

 

Wij vanuit Visma | Raet

  1. Gebruik je HR Core Beaufort Online? Dan hebben wij gezorgd dat jouw klantnummer toevoeg heeft tot https://mijn.youforce.com/
  2. In ‘Autorisatiebeheer’ hebben wij voor jou al de applicatie ‘Mijn Youforce’ met het rechten zoals ‘Configuratie links’ en 'Configuratie huisstijl' toegevoegd
  3. Wij hebben gezorgd dat je op https://mijn.youforce.com/ nog maar één keer je e-mailadres hoeft in te vullen bij inloggen

 

Jij

  1. Richt 'Autorisatiebeheer' volledig in (mogelijk met behulp van terugkijken van deze webinar(s))
  2. Volg de e-learning en lees de handleiding
  3. Richt je eigen categorieën voor Mijn Youforce in en richt alle autorisatie in via ‘Autorisatiebeheer’
  4. Start een pilot binnen jouw organisatie (mogelijk met behulp van onze voorbeeld Quick Reference Cards)
  5. Verzoekt Visma|Raet om 'Autorisatiebeheer' leidend te maken. Je hoeft dan nooit meer iets toe doen in 'Toegangsbeheer'
  6. Je gaat volledig live met Mijn Youforce

 

Opmerkingen
Han Niesten
CONTRIBUTOR ***
door Han Niesten

@Lotte v Dijk ; is het mogelijk om iemand twee 'inloggen' te geven voor Mijn Youforce? Wij willen dit omdat een enkele medewerker zowel als professional als manager moet kunnen inloggen.

In de oude situatie konden we via een ICnummer iemand hele aparte autorisatie geven. Dat lijkt nu niet meer mogelijk.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hi @Han Niesten

 

De werking blijft in dit geval nog steeds hetzelfde. Binnen Mijn Youforce kun je ook vanaf de tab beheer naar Individueel gebruikersbeheer waar je een nieuwe gebruiker kunt aanmaken inclusief het aanmaken van een certificaat. Tevens kan je dan in Youforce account beheer het account verder activeren voor de 2FA. 

 

Groeten Lotte

Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

We zijn gestart met een pilot binnen onze organisatie en ik krijg de volgende vraag van een leidinggevende:

Is het mogelijk om in de inbox in de mutatielijst ook de afdeling weer te geven?

 

Hartelijke groet,

Riny Puts

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hallo @Riny


Dat is helaas niet mogelijk op het moment. Er bestaat wel een idee over: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-Portaal/Teamnaam-in-Inbox/idi-p/611692. Deze zou je een kudo kunnen geven om te laten weten dat ook jullie deze wens hebben. 

Gaat het hierbij voornamelijk om professionals bij jullie organisatie die deze wens hebben?

 

Groeten Lotte

Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

@Lotte v Dijk 

 

Ja het betreft inderdaad de professionals.

Dank voor je reactie.

 

Hartelijke groet, Riny

Angelique
CONTRIBUTOR ***
door Angelique

@Lotte v Dijk , bij configuratie ziekmelden moet je rubrieken toevoegen die van belang zijn voor de EDI. Is hier geen standaard lijstje voor? Ik heb nu alleen de 3 voorbeelden uit het webinar. Heb wel gekeken op onze formulieren maar hier zijn heel veel rubrieken die naar Bo4 gaan. Deze hoeven er toch niet allemaal op? 

Maar bijv. eerste AO dag is ook een EDI rubriek. Maar welke waarde vul je dan in?

Ik kan weinig over dit onderwerp vinden. Hoor het graag. 

Angelique
CONTRIBUTOR ***
door Angelique

@Lotte v Dijk , tevens heb ik een vraag over de zoekwoorden die je zelf kunt bijvoegen. Wij hebben verschillende zoekwoorden toegevoegd, maar als je hier dan op zoekt , vind het systeem niks!! Is dit bekend? 

door Remco te Ronde

Hoi @Angelique,

 

Wat betreft je vraag over de EDI-rubrieken. Het is goed om te weten dat alle 'standaard' rubrieken (zoals door jou gevraagde de eerste AO dag) vanzelfsprekend al in de werking Youforce app & desktop --> HR Core Beaufort zitten. Deze zijn allemaal beschreven in 'Welke HR Core rubrieken worden gebruikt?'. 

 

Dus alleen als je een Arbo-dienst hebt die gegevens ontvangt via EDI hoef je iets toe doen. Vaak is het inderdaad handig om in je Self Service formulier te kijken welke rubrieken je nu al op ''exporteren'' hebt staan. In hoofstuk 2.3 van de handleiding voor Youforce app & desktop Verzuim vind je meer informatie.

 

Is je huidige inrichting van Self Service niet zo duidelijk? Dan staan in het nieuwsbericht 'EDI-berichten voor arbo-diensten bij gebruik ziekmeldingen via Youforce app' de verschillende rubrieken per arbo-dienst benoemd.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Angelique Hi Angelique, 

Wat vervelend dat het niet werkt als je zoekwoorden hebt toegevoegd. Ik heb dit nog niet eerder gehoord. Zou jij een ticket willen aanmaken bij het Service Center? Dan kunnen we samen even kijken wat er bij jullie mis gaat. 

 

Groeten Lotte