Mijn Communities
Help

Best Practice Mijn Youforce

08-06-2023 09:26 (Bijgewerkt op 06-11-2023)
  • 15 Antwoorden
  • 10 kudos
  • 4053 Weergaven

We hebben veel vragen gehad of we een Best Practice hebben voor Mijn Youforce. Deze hebben wij inmiddels voor jullie ontwikkeld. Hierbij een overzicht van alle categorieën en de daaraan gekoppelde processen. 

 

Voor de processen hebben wij de Best Practices van de modules vanuit Visma | Raet als leidraad genomen. Voor jullie eigen processen, zul je dus even moeten kijken of ze passen binnen één van de categorieën of wellicht een extra categorie toevoegen. 

 

Hierbij een aantal afbeeldingen om je een gevoel te geven hoe het overzicht van de categorieën eruit ziet in Mijn Youforce voor de eindgebruikers

 

Persoonlijk HR voor anderen
RemcoteRonde_0-1693550808398.png RemcoteRonde_0-1693551472184.png

 


 

Opmerkingen
Marjet
CONTRIBUTOR ***
door Marjet (Bijgewerkt ‎07-09-2023 12:44 door Marjet )

Handige Best practice.

Mijn opmerking hoorde hier echter niet thuis. Kan iemand deze verwijderen? Dank

Angelique
CONTRIBUTOR ***
door Angelique

Ik zie de optie mijn ziekteverzuim en persoonlijk verzuim. Welke moet ik hebben zodat de medewerker in zijn eigen verzuimdossier van verzuimmanager 2.0 kan? 

door Remco te Ronde

Hoi @Angelique,

 

In deze best practise leggen we de meest gebruikelijke inrichting uit.

 

Maar alle links (dus ook dir van VerzuimManagement 2.0 / DotWeb / Visma|Verzuim) staan beschreven in https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Youforce-Portaal/Welke-proces-module-link-in-Mijn-Youforce...

 

Het antwoord op jouw vraag is beschreven in dat artikel onder "Jouw ziekteverzuim".

canan
CONTRIBUTOR *
door canan

goedemiddag,

Als applicatiebeheerder zie ik tegel hr core niet in mijn youforce. waar kan ik die tegel vinden?

 

Gr. Canan Akca

zie hieronder! autorisatie beheer.

 

canan_1-1699275392935.png

 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@canan zit onder 'HR voor anderen', niet onder 'Beheer'. Althans bij mij, ik krijg het niet onder 'Beheer' te zien.

canan
CONTRIBUTOR *
door canan

bedankt voor de snelle reactie..

door Remco te Ronde

Hi @canan,

 

Inderdaad @Marcel Bouman had je al super snel geholpen. Mocht je ook nog benieuwd zijn waarom HR Core Beaufort onder 'HR voor anderen' staat kan je dit teruglezen in:

HR Core, Proforma en Vervanging beheren verplaatst op basis van jullie feedback

jae_vink
CONTRIBUTOR **
door jae_vink

Dag,

 

Als ik als professional/beheerder nu inlog op Mijn Youforce kan ik wel de module HR Core Education opstarten maar niet in IE modus waardoor HR Core niet correct start. Moet ik nu weer een andere URL in de instellingen van Edge en/of Java plaatsen?

Of moet ik hiervoor nog iets anders doen?

 

Met vriendelijke groet

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

@Remco te Ronde   Hoi Remco. Wij zijn pas over op BOL. Wij hebben in BOL de rol MGR . Bij het toekennen van autorisatie in autorisatiebeheer kom ik deze niet tegen. Vergeet ik iets??

 

gr.

Rob

 

RobZuethof_0-1700125023515.png

 

door Remco te Ronde

Hoi @RobZuethof,

 

Goed om te horen dat jullie volledig over zijn op Beaufort Online. Dat betekent natuurlijk dat je veel nieuwe innovaties zoals Reporting, Autorisatiebeheer  en de App gebruiken.

 

Veelal is de activatie van de app onderdeel van de overgang naar Beaufort Online. Samen met de consultant activeer je de Youforce app zoals beschreven in 'Hoe kan ik direct aan de slag met de Youforce app?'.

 

Het activeren van de app zorgt er ook direct voor dat de tabel met 'rollen' in Autorisatiebeheer zichtbaar is. Mogelijk hebben jullie rondom de uitrol van de app een iets andere planning.

 

Ik zal achter de schermen zorgen dat de tabel met rollen in 'autorisatiebeheer' zichtbaar wordt (in de loop van vandaag). Stem jij dan met mijn collega consultant de verdere activatie van de Youforce app af zoals beschreven in 'Hoe kan ik direct aan de slag met de Youforce app?'.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hallo @jae_vink,

Wat vervelend dat het niet lukt om HR Core Education te openen in Mijn Youforce. 

Zojuist heb ik samen met een andere klant gekeken en hebben wij het probleem gevonden. Het ligt inderdaad aan de instellingen met Java en Edge. Het is belangrijk dat je bij de instellingen van edge het volgende uitvoert:

 

1. Open Microsoft Edge

2. Ga naar Instellingen 

3. Klik op Standaardbrowser 

4. Bij 'Pagina's in de Internet Explorer modus', zorg dat je alle pagina's hierin verwijderd en alleen: https://admin.youforce.com/icweb/DPL_HRAccess/Start.aspx toevoegt. 
5. Log uit in Portaal en Mijn Youforce

6. Verwijder alle cookies 

 

Ga dan opnieuw naar mijn.youforce.com, klik op HR Core Eductation. (Mocht er nog een pop up komen klik dan op run). Als het goed is zou HR Core Education dan nu wel moeten opstarten. 

 

Groeten Lotte

 

jae_vink
CONTRIBUTOR **
door jae_vink

@Lotte v Dijk Hartelijk dank voor je oplossing. Ik kan er nu weer in...

Danny van Dellen
CONTRIBUTOR ***
door Danny van Dellen

@Remco te Ronde 

 

werknemers uit  onze  flexpool zien het proces woon-werk CFP niet , hierdoor kunnen zij allemaal geen reiskosten declareren, echter hebben wij in configuratie links dit proces wel toegevoegd aan een categorie declaraties , waarom zien zij dit proces niet? andere formulieren zien ze wel.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Danny van Dellen 
Hallo Danny, 
Dat zou aan verschillende instellingen kunnen liggen. In principe kijken we voor de self service processen naar de rechten in Self Service op deze workflow. 

Zou jij een ticket willen indienen bij het service center? Dan kunnen we even specifiek naar jullie situatie kijken. 

 

Wat belangrijk is om toe te voegen in het ticket is: 

  1. Afbeelding van start menu van Self Service met de tegel naar deze workflow
  2. De autorisaties van de gebruikers op deze workflow 
  3. Een afbeelding van de toegevoegde workflow in configuratie links Mijn Youforce 
  4. De Gebruikersnummers van de gebruikers waar het over gaat. 

Ik denk dat we met deze gegevens al een heel eind moeten komen om te analyseren waar bij jullie het probleem zit. 

 

Groeten Lotte

Danny van Dellen
CONTRIBUTOR ***
door Danny van Dellen

@Lotte v Dijk 

 

Ik heb een call aangemaakt en de stukken toegevoegd. Hopelijk is het probleem zsm gevonden. Danny