Mijn Communities
Help

Checklist inrichten Autorisatiebeheer en Mijn Youforce

03-08-2023 13:53 (Bijgewerkt op 12-01-2024)
  • 13 Antwoorden
  • 5 kudos
  • 3344 Weergaven

Hieronder volgt een handige checklist voor de te nemen stappen in het inrichten van Autorisatiebeheer en Mijn Youforce.

 

Voordat je begint, zorg dat je alle informatie hebt doorgenomen op de community of meld je aan voor de workshops:

 

Schrijf je in voor de workshops ‘Autorisatiebeheer’ en ‘Mijn Youforce’ waarin we je stap voor stap meenemen in de inrichting. 

Kun je niet aanwezig zijn bij de workshops, dan hebben we ook de volgende documentatie om je te helpen:

 

Terugkijken workshops

Uitleg opbouw Autorisatiebeheer

Handleiding Autorisatiebeheer

Best Practice Autorisatiebeheer

Welk recht in Autorisatiebeheer geeft toegang tot welk proces in Mijn Youforce?

E-learning Autorisatiebeheer

Handleiding Mijn Youforce

Best Practice Mijn Youforce

 

 

Opmerkingen
MarianneNeyts
CONTRIBUTOR *
door MarianneNeyts

@Marloes Feenstra 
Als Mijn Youforce gaat gebruiken zonder inrichting, moet je dan wel autorisatiebeheer helemaal inrichten?

door Sabine Koelewijn

Hoi @MarianneNeyts

 

Wanneer je Mijn Youforce gaat gebruiken zonder configuratie, dus met de applicatieweergave, kan je dit doen vanuit Toegangsbeheer en hoef je Autorisatiebeheer nog niet helemaal in te richten.  Maar je hebt Autorisatiebeheer wel nodig voor Youforce Reporting, Bestandsuitwisseling en de Youforce App. Daarom is het advies om wel vast te gaan werken met Autorisatiebeheer. Je kunt dan namelijk Autorisatiebeheer leidend maken en dan hoef je niet meer op twee plekken te autoriseren. Daarnaast is het dan ook een makkelijkere stap om eventueel ook over te stappen naar Mijn Youforce met de procesgestuurd. 

MarianneNeyts
CONTRIBUTOR *
door MarianneNeyts

@Sabine Koelewijn 

 

Dankjewel voor je informatie.
De klant gaat per 1 januari over op een ander systeem, dus voor 1 maandje willen we niet te veel hoeven doen.

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman (Bijgewerkt ‎12-10-2023 11:12 door dennis beekman )

hoi

 

kan je als je bij declaratie categoriën beheren iets hebt toegevoegd dit ook weer verwijderen?

Zie nu bij onkosten een groep staan die ik eruit wil halen. Kan hem alleen op niet actief zetten

 

en heb je standaard de categorien "onkosten" en "kilometers" of kan je daar iets aan toevoegen

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Sabine Koelewijn 

 

kan jij toevallig antwoord geven op mijn bovenstaande vragen?

door Sabine Koelewijn

hoi @dennis beekman

Helaas kan ik dat niet. Ik heb deze vraag wel met mijn collega die over de declaraties gaat gedeeld. Zodra ik van hem een reactie heb zal ik deze delen. 

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Sabine Koelewijn dank je wel

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Sabine  is er al wat bekend?

door Sabine Koelewijn

@dennis beekman, de product owner van Declaraties is op dit moment aan het genieten van zijn welverdiende vakantie. Ik heb wel deze handleiding gevonden. Kun je hier mee verder? 

dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

@Sabine Koelewijn  dank voor de reactie en de handleiding.

helaas staat daar niet in wat we willen weten

 

Belangrijkste vragen:

  • Kunnen we een categorie verwijderen of alleen op non actief zetten?
  • Kunnen we naast de tabbladen onkosten en kilometers nog andere tabbladen toevoegen?

Hoop dat we toch hier een antwoord op kunnen krijgen. Wij hebben en inrichting bedacht die nu niet uitgevoerd kan worden. gezien de korte termijn dat het allemaal ingericht moet zijn hoop ik dat we spoedig een antwoord kunnen krijgen.

door Remco te Ronde

Hi @dennis beekman,

 

Op verzoek van mijn collega @Sabine Koelewijn stuur ik je even een antwoord:

  • Kunnen we een categorie verwijderen of alleen op non actief zetten?
    • --> Ja, je kunt inderdaad een categorie op non-actief zetten. Verwijderen kan niet.
  • Kunnen we naast de tabbladen onkosten en kilometers nog andere tabbladen toevoegen?
    • --> Inderdaad je hebt 2 opties, onkosten en kilometers. Meer kan niet.
dennis beekman
CONTRIBUTOR ***
door dennis beekman

Hoi Remco

 

dank voor het antwoord. Balen wat het antwoord is 🙂

 

er is een test gemaakt en die staat nu oneindig in het scherm. maar daar komen we wel overheen

 

We gaan dan de declaraties anders inrichten. nu weet ik in ieder geval dat we in deze "beperking" moeten kijken.

 

dank je wel

 

door Remco te Ronde

Hi @dennis beekman,

 

Fijn dat je verder kunt met de uitrol van de declaraties, zowel via de Youforce app als Mijn Youforce.