Mijn Communities
Help

Handleiding overstap naar Visma Connect voor onyouforce gebruikers

15-08-2024 11:47 (Bijgewerkt op 21-08-2024)
  • 20 Antwoorden
  • 6 kudos
  • 1877 Weergaven

18 september vanaf 18:00 uur schakelt Visma Raet over naar een nieuwe leverancier voor authenticatie. Daarom vragen we je om eenmalig enkele extra stappen te doorlopen. Dit proces wordt automatisch gestart zodra je inlogt en hoeft slechts één keer uitgevoerd te worden.

 

Vul je gebruikersnaam in. Let op: dit is inclusief @onyouforce.com.

SabineKoelewijn_0-1723714663225.png

Vul je wachtwoord in.

 

SabineKoelewijn_1-1723714680392.png

 

Activeer tweefactorauthenticator.

SabineKoelewijn_3-1723714814377.png

Scan de QR code voor de Microsoft- of Google Authenticator app. Je kunt ook andere authenticatie apps gebruiken als deze app elke 30 seconden een nieuwe zescijferige code genereert. 

SabineKoelewijn_4-1723714945123.png

Klik daarna op ‘Volgende’ en vul de code uit de app in.

 SabineKoelewijn_5-1723714974678.png

Vervolgens krijg je de mogelijkheid om je telefoonnummer toe te voegen. Dit is optioneel en je kunt op ‘Volgende’ klikken.

SabineKoelewijn_6-1723715006226.png

Daarna krijg je een backup code. Bewaar deze goed, want deze code kan je gebruiken voor de tweefactorauthenticatie wanneer je je telefoon kwijt bent of bent vergeten. 

SabineKoelewijn_7-1723715024260.png

Klik op ‘Ik heb de code gekopieerd en veilig opgeslagen.’ en vervolgens op ‘Volgende’. Jouw tweefactorauthenticatie is nu ingeschakeld. 

SabineKoelewijn_8-1723715040993.png

Als extra controle om te checken of jij ook echt toegang mag hebben tot de account, krijg je de volgende schermen te zien:

SabineKoelewijn_10-1723715089202.png

Klik op ‘Verstuur activatiemail’ en open jouw e-mail.

SabineKoelewijn_12-1723715190174.png

 Kopieer de code uit de mail, denk hierbij om eventuele spaties. Deze mogen niet worden meegenomen.

SabineKoelewijn_13-1723715240779.png

 

Vul de activatiecode uit jouw e-mail in en klik op inloggen. Je bent nu ingelogd in Mijn Youforce!

 

* De uitgevoerde stappen zijn eenmalig. De volgende keer dat je inlogt in Mijn Youforce log je in met jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de code uit de authenticatie app. 

Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel voor deze handleiding @Sabine Koelewijn . 

LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***
door LiesbethDemming

De handleiding lijkt duidelijk, maar is er een mogelijkheid om dit eerder te testen? 

door Sabine Koelewijn

Hoi @LiesbethDemming

Het is niet mogelijk om dit eerder te testen met een onyouforce account, omdat we alleen alle accounts tegelijk om kunnen zetten. Samen met de pilot groep hebben we om deze reden een aantal onyouforcebeta accounts aangemaakt. Met de klanten die op dit moment in de pilot zitten, zal ik dit in de komende periode met de onyouforcebeta accounts testen. 

 

Mocht je mee willen doen dan kan je mij een mailtje sturen. Mijn mailadres is sabine.koelewijn@visma.com

NienkeDC
CONTRIBUTOR *
door NienkeDC (Bijgewerkt ‎16-08-2024 08:11 door NienkeDC )

Ik lees hierboven dat de overstap vanaf 19 september plaats vindt. Klopt het dat deze een dag is uitgesteld?

 

Nog een vraag: er zou ook een instructievideo komen. Is deze er al?

 

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

@Sabine Koelewijn - dank voor deze instructie. Klopt het dat de plaatsjes die getoond worden uit de Visma Connect App komen? 

Kun je aangeven vanaf wanneer de Visma Connect App te downloaden is. Ik kan hem nu nog niet vinden in de App en/of Play store.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Ingeborg Ebbers

Omdat de Visma Connect App nog niet beschikbaar is, heb ik deze handleiding op basis van de Google- en Microsoft authenticator geschreven. Zodra de Visma Connect app beschikbaar is, zal ik hier een kopie van maken met de daarbij horende plaatjes. 

NienkeDC
CONTRIBUTOR *
door NienkeDC

@Sabine Koelewijn Zou je mijn vraag van 16 augustus ook nog willen beantwoorden? Alvast bedankt!

 

door Sabine Koelewijn

@NienkeDC, natuurlijk. We hebben de datum niet verschoven, maar het team start 18 september vanaf 18:00 uur met het overzetten van de accounts naar Visma Connect. De meeste gebruikers zullen daarom vanaf 19 september de wijziging merken. 

 

De video wordt morgen opgenomen. Dit doe ik met hulp van Marketing zodat we de video in goede kwaliteit kunnen leveren met duidelijke beelden. Marketing heeft nog wel even nodig om deze video in elkaar te zetten. 

LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***
door LiesbethDemming

Dank je wel voor je reactie @Sabine Koelewijn. Het lijkt mij dan voldoende dat jullie testen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Ik zat de handleiding nog even door te lopen voordat ik hem hier intern ga mailen. Richting het einde, bij het onderdeel van de activatie mail is het handiger om een kleine toevoeging te doen

 

Kopieer de code uit de mail, denk hierbij om eventuele spaties. Deze mogen niet worden meegenomen.

 

Ervaring leert dat men dubbelklikt op de code of selecteert en dan de spatie meeneemt. Deze wordt dan gezien als extra karakter en krijgt de medewerker een foutmelding dat de code niet klopt.

door Sabine Koelewijn

@Raymond_de_Rozario, dankjewel voor de feedback, ik heb het toegevoegd. 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Sabine Koelewijn, je geeft aan dat de handleiding geschreven is vanuit 'Microsoft- of Google Authenticator app', omdat de Visma connect App nog niet mogelijk is. Wil dat zeggen dat we op 19 september zowel met Visma connect als Microsoft- of Google Authenticator app de tweefactor-authenticatie kunnen installeren? Of alleen de Visma Connect App? 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lieke Sterk Huis

Je kunt inderdaad gebruik maken van meerdere apps. De gebruiker kan zelf kiezen welke app hij of zij gebruikt. 

 

Waarom raden wij de Visma Connect app aan? Met deze app krijg je push notificaties op je telefoon. Bij de overige apps moet je een zescijferige code overtypen vanuit de app. 

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

@Sabine Koelewijn Bij de bevestiging van de inschakeling van de tweefactor authenticatie staat de tekst geschreven alsof de gebruiker de Google Authenticator gebruikt, waar dit uiteraard andere authenticators kunnen zijn.

 

Is dit ook een geval waar jullie vastlopen op de standaard van Visma Connect of kan dit voor livegang aangepast worden zodat er geen directe verwijzing naar een specifieke authenticator opgenomen is? 

Tom de Bock
EXPLORER *
door Tom de Bock (Bijgewerkt ‎27-08-2024 14:31 door Tom de Bock )

@Sabine Koelewijn Ik heb de handleiding ook even doorgelopen. Ik zie hier echter niet in terugkomen hoe een gebruiker de authenticatie app opnieuw kan instellen in het geval van verlies/diefstal of een defecte gsm en er dus geen gegevens meer overgezet kunnen worden. Voorheen kon je de PingID dan gewoon resetten, maar nu kan er alleen de back-up code gestuurd worden. Maar voor het instellen van de authenticatie in een app is een QR code nodig.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Timo van Son - AAG

Dit is inderdaad zo'n voorbeeld die wij niet kunnen wijzigen omdat we daarin het inlogscherm van Visma Connect gebruiken. 

door Sabine Koelewijn

Hallo @Tom de Bock

Aangezien dit een handleiding is met een eenmalig proces, heb ik inderdaad niet opgenomen wat te doen met diefstal en of verlies. Ik zal je vraag wel beantwoorden en dit in een andere handleiding opnemen. 

 

In het geval van diefstal of verlies kan de gebruiker inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de backupcode gebruiken als tweefactorauthenticatie. Wanneer deze code ingevuld is kijgt de gebruiker de keuze voor permanent of tijdelijk. Bij permanent krijgt de gebruiker de mogelijkheid om de tweefactorauthenticatie opnieuw te koppelen. Bij tijdelijk hoeft dat niet.

 

Als de gebruiker de backupcode niet meer weet, dan kan je als beheerder in Gebruikersbeheer een nieuwe backupcode naar de gebruiker versturen. 

 

Beantwoord dit jouw vraag? 

 

Nicolette2
CHAMPION *
door Nicolette2

Goedemorgen @Sabine Koelewijn . Werkt de connect app al? Heb je anders enig idee wanneer deze klaar is?

Gr Nicolette

door Sabine Koelewijn

Hoi @Nicolette2,

Op dit moment worden de laatste tests uitgevoerd. Ik kan nog geen datum geven wanneer deze beschikbaar komt, maar dat zal binnenkort zijn en in ieder geval voor 18 september. Zodra ik meer weet zal ik dit op de community plaatsen. 

Tom de Bock
EXPLORER *
door Tom de Bock

@Sabine Koelewijn: Ja dit beantwoord mijn vraag. Dank voor je heldere antwoord.

Medewerkers