Mijn Communities
Help

Handleiding overstap naar Visma Connect voor onyouforce gebruikers met de Microsoft Authenticator

15-08-2024 11:47 (Bijgewerkt op 18-09-2024)
  • 53 Antwoorden
  • 7 kudos
  • 11676 Weergaven

18 september vanaf 18:00 uur schakelt Visma Raet over naar een nieuwe leverancier voor authenticatie. Daarom vragen we je om eenmalig enkele extra stappen te doorlopen. Dit proces wordt automatisch gestart zodra je inlogt en hoeft slechts één keer uitgevoerd te worden. Bekijk deze video of volg de volgende stappen:

Vul je gebruikersnaam in. Let op: dit is inclusief @onyouforce.com.

SabineKoelewijn_0-1723714663225.png

Vul je wachtwoord in.

SabineKoelewijn_1-1723714680392.png

Activeer tweefactorauthenticator.

SabineKoelewijn_3-1723714814377.png

Je ziet nu eerst een scherm om de Visma Authenticator-app te downloaden. Voor de Microsoft Authenticator klik je op 'Gebruik een andere authenticator-app'.

SabineKoelewijn_0-1726033600962.png

Scan de QR code voor de Microsoft- of Google Authenticator app. Je kunt ook andere authenticatie apps gebruiken als deze app elke 30 seconden een nieuwe zescijferige code genereert. 

SabineKoelewijn_4-1723714945123.png

Klik daarna op ‘Volgende’ en vul de code uit de app in.

SabineKoelewijn_5-1723714974678.png

Vervolgens krijg je de mogelijkheid om je telefoonnummer toe te voegen. Dit is optioneel en je kunt op ‘Volgende’ klikken.

SabineKoelewijn_6-1723715006226.png

Daarna krijg je een backup code. Bewaar deze goed, want deze code kan je gebruiken voor de tweefactorauthenticatie wanneer je je telefoon kwijt bent of bent vergeten. 

SabineKoelewijn_7-1723715024260.png

Klik op ‘Ik heb de code gekopieerd en veilig opgeslagen.’ en vervolgens op ‘Volgende’. Jouw tweefactorauthenticatie is nu ingeschakeld. 

SabineKoelewijn_8-1723715040993.png

Als extra controle om te checken of jij ook echt toegang mag hebben tot de account, krijg je de volgende schermen te zien:

SabineKoelewijn_1-1726033749265.png

Klik op ‘Verstuur activatiemail’ en open jouw e-mail.

SabineKoelewijn_12-1723715190174.png

Kopieer de code uit de mail, denk hierbij om eventuele spaties. Deze mogen niet worden meegenomen.

SabineKoelewijn_13-1723715240779.png

Vul de activatiecode uit jouw e-mail in en klik op inloggen. Je bent nu ingelogd in Mijn Youforce!

* De uitgevoerde stappen zijn eenmalig. De volgende keer dat je inlogt in Mijn Youforce log je in met jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de code uit de authenticatie app. 

Opmerkingen
door Sabine Koelewijn

Goedemorgen @PGorji

Ik heb deze handleiding niet in pdf omdat ik deze rechtstreeks als artikel heb aangemaakt. In het vervolg zal ik handleidingen weer als pdf of word document plaatsen. 

Petra Koenders
CHAMPION *
door Petra Koenders

Hoi Sabine

Misschien heb ik het gemist maar vraag het toch: 

1. Er zou nog op de community een bericht komen over op welke wijze de SSO nog aangepast moest worden ivm Visma Connect. Is hier al meer over bekend? 

2. Is er al een oplossing voor de problemen met inloggen op Visma home als je al een actieve site hebt op Mijn YouForce?

door Sabine Koelewijn

Hoi @Petra Koenders

Je hebt helemaal gelijk. Op dit moment ben ik de artikelen aan het schrijven voor SSO.Deze zullen binnenkort gedeeld worden. 

Met betrekking tot jouw tweede vraag. Dit zijn we nog aan het onderzoeken. Maar zodra we hier een oplossing voor hebben zal ik dit uiteraard op de community delen. Wat ik zelf gebruik is verschillende profielen in Google. Daarmee houdt ik mijn sessies gescheiden en kan ik wel in beide tegelijkertijd werken. 

Medewerkers