Mijn Communities
Help

Inloggen - Veel gestelde vragen voor gebruikers

26-01-2022 11:34 (Bijgewerkt op 06-03-2024)
  • 1 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 140894 Weergaven

Hier vind je de veel gestelde vragen voor gebruikers van Mijn Youforce.

Waar kan ik de gebruikershandleiding vinden?

Klik hier voor de handleiding inloggen met twee factor authenticatie. Maar we hebben ook videos beschikbaar waarin we je stap voor stap meenemen met het activeren van jouw accounthet inloggen en het wijzigen van je telefoon voor de twee factor authenticatie

Waar kan ik de juiste link vinden voor het inloggen op Youforce?

Inloggen kan via https://mijn.youforce.com of  via https://www.vismaraet.nl/inloggen/. Advies: voeg deze URL direct toe aan je favorieten.

Hoe log ik in met Single Sign On (SSO)?

Als jouw organisatie gebruikmaakt van SSO, kun je daarbij de URL gebruiken die je van jouw beheerder hebt ontvangen. Inloggen kan ook via https://www.vismaraet.nl/inloggen/.  Kies dan voor Inloggen Youforce en vervolgens voor Inloggen via je organisatie.  

Waaraan moeten wachtwoorden voldoen?

Wachtwoorden moeten langer zijn dan 8 karakters, en niet voorkomen in bekende lijsten van uitgelekte en standaard wachtwoorden (bijvoorbeeld welkom123). Er gelden geen regels voor het gebruik van hoofdletters en speciale tekens.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Vul eerst in dit scherm je gebruikersnaam in.

SabineKoelewijn_0-1706802283180.png

 

Vervolgens kan je jouw wachtwoord zelf herstellen. Klik op Problemen met aanmelden.

 

SabineKoelewijn_0-1701963755770.png

 

 

Vul je gebruikersnaam in en klik op Verstuur.

SabineKoelewijn_1-1701963755757.png

 

Je ontvangt een e-mail met een eenmalige code. Let op: deze code verloopt na 15 minuten.

SabineKoelewijn_2-1701963755725.png

 

Voer de eenmalige code in en klik op bevestigen. 

 

SabineKoelewijn_3-1701963755746.png

 

Je kunt nu een nieuw wachtwoord invoeren. Daarna kun je opnieuw proberen in te loggen. 

Wat kan ik doen als ik mijn gebruikersnaam ben vergeten?

Om je gebruikersnaam te achterhalen dien je eerst een gebruikersnaam in te vullen in dit scherm zodat je doorverwezen wordt naar het inlogscherm voor jouw onyouforce account. Probeer bijvoorbeeld voornaam@onyouforce.com

SabineKoelewijn_1-1706802411274.png

 

 

Vervolgens kan je jouw gebruikersnaam opvragen door op de knop problemen met aanmelden te klikken?

SabineKoelewijn_4-1701963755722.png

 

Klik vervolgens op Problemen met gebruikersnaam?. 

SabineKoelewijn_5-1701963755750.png

 

 

Vul je geregistreerde e-mailadres in en klik op Verstuur.

 

SabineKoelewijn_6-1701963755760.png

 

Als het e-mailadres bekend is, ontvang je de gebruikersnaam via dit gevalideerde e-mailadres. Wanneer meerdere accounts aan je e-mailadres zijn gekoppeld, ontvang je al deze gebruikersnamen. 

SabineKoelewijn_7-1701963755738.png

 

Hoe koppel ik de 2-factor authenticatie aan mijn Youforce account?

Bij de eerste keer inloggen met je nieuwe account, wordt gevraagd de 2-factor authenticatie te koppelen aan jouw account.

 

Om de 2-factor authenticatie te activeren, moet je de volgende stappen doorlopen.

  • Download en installeer de PingID app via GooglePlay (Androïd) of de AppStore (iOS).
  • Tijdens de installatie wordt je toestemming gevraagd voor het gebruik van functies op je telefoon. Om de app te kunnen gebruiken, is acceptatie noodzakelijk. De app gaat de camera gebruiken om de QR code te scannen.
  • Houd je mobiele telefoon - met de PingID app actief - bij de hand en klik op Ik had de Ping ID app al geïnstalleerd.
  • Richt nu de camera van je mobiel op de QR code.
  • Je wordt nu gevraagd om je de eerste keer te authenticeren met de versie van je telefoon.

Schuif de rode knop iD omhoog en de koppeling is tot stand gebracht.

Opmerkingen
door Sabine Koelewijn

Ik heb zojuist drie video's toegevoegd voor het activeren van de accounts, het inloggen en het wijzigen van de telefoon voor de tweefactor authenticatie.