Mijn Communities
Help

Handleidingen voor inloggen

31-01-2022 17:34 (Bijgewerkt op 12-03-2024)
  • 23 Antwoorden
  • 3 kudos
  • 26860 Weergaven

Hier vind je alle relevante informatie over het 'nieuwe inloggen'. Met deze methodiek log je met behulp van 2 Factor authenticatie (2FA). In onderstaand overzicht staat alle informatie voor beheerders en gebruikers met betrekking tot de migratie, configuratie en gebruik van deze methode. 

 

Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Henk Hesseling de vraag is al eerder gesteld, maar helaas nooit beantwoord. Kunnen we de inhoud van de verschillende mails die m.b.t. nieuwe inloggen worden verstuurd zelf aanpassen?

Wij proberen onze gebruikers alle applicaties, dus ook Youforce, via aparte tegels op ons eigen startscherm te laten opstarten. De inhoud van die mails roept voor veel gebruikers vooral onduidelijkheid en vragen op.

door Sabine Koelewijn

@FBB Zorgboog Het is niet meer mogelijk om de templates zelf aan te passen. Zie hierover de volgende communicatie: Volgende stap Nieuwe inloggen medewerkers en managers

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Sabine Koelewijn 

Wanneer kunnen we de aangepaste handleidingen verwachten op basis van de nieuwe schermen van mijn.youforce.com?

door Sabine Koelewijn

Hoi @RichardR

Goed dat je me hierop wijst. Dit hoop ik zo snel mogelijk aan te kunnen passen. Ik zal hier een reactie toevoegen zodra dat gelukt is. 

Mirna Ifeamazi-Brug
CONTRIBUTOR **
door Mirna Ifeamazi-Brug

@Sabine Koelewijn Ik zat met dezelfde vraag als RichardR en het heeft even geduurd, voordat ik via de community de vraag/het antwoord heb kunnen vinden. 

Aangezien we per morgen live gaan met Mijn Youforce, verwachten we dat de vernieuwde handleidingen juist nu goed van pas komen. We zijn het nu voor zover mogelijk zelf aan het aanpassen. Ik vraag mij af of wij de enige zijn waarbij dit nu speelt. Schat je in van niet, dan is het wellicht een idee om deze informatie (het feit dat de handleidingen nog niet vernieuwd zijn n.a.v. Mijn Youforce per 1 december) iets makkelijker vindbaar te maken.   

Sylvia van Horick
CONTRIBUTOR ***
door Sylvia van Horick

@Sabine Koelewijn ook wij zijn in afwachting op de aangepaste handleidingen.

door Sabine Koelewijn

Goedenavond @Sylvia van Horick@Mirna Ifeamazi-Brug en @RichardR

De handleiding is nu aangepast met de nieuwe look en feel! Daarnaast heb ik ook gelijk de nieuwe video's als linkjes toegevoegd in deze handleidingen. 

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Sabine Koelewijn 

Beste Sabine,

Fijn dat de handleiding een update heeft gekregen.

Ik heb nog een paar mogelijke aanpassingen.

 

Documentnaam en titel.

Er is nu toch geen onderscheidt meer in het inloggen tussen medewerker/manager en professional.

Mogelijk kan de titel dus simpeler > Handleiding inloggen Mijn Youforce?

 

Voorpagina: ipv maart 2022, December 2023

 

Hoofdstuk 1 Waar kun j inloggen?

Om minder te klikken zou ik de url https://mijn.youforce.com gebruiken ipv https://vismaraet.nl/inloggen.

Dan is het ook noodzakelijk om de tekst erna aan te verwijderen en de eerste zin onder het plaatje. De afbeelding kan dan worden vervangen door deze bijvoorbeeld:

RichardR_0-1701862138267.png

Hoofdstuk 4 extra tweede factor apparaat instellen

De eerste afbeelding (stap1) is nog een van de oude look and feel.

Deze ook nog vervangen door een nieuwe?

 

Met vriendelijk groet,

Richard

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @RichardR

Bedankt voor jouw feedback. Ik heb deze verwerkt en de nieuwe versie staat nu online. 

JanineDiertens
CONTRIBUTOR *
door JanineDiertens

Goedemorgen, ik probeer sinds gisteren al in contact te komen met Visma (telefonisch, via tickets in te leggen, etc.) maar helaas. Ik kan niet meer inloggen omdat ik een nieuwe telefoon heb. Bljkbaar werkt PingID dan niet meer. De oude telefoon is inmiddels gereset en verkocht, dus kan ik daar geen handeling meer op uitvoeren. Ik was mij er niet van bewust dat PingID de synchronisatie naar de nieuwe telefoon niet zou overleven. Een andere authenticatie-app ging namelijk wel moeiteloos 'over'. Ik vind ook geen oplossing in de handleiding. Hopelijk heeft iemand de oplossing? Ik wil erg graag inloggen!! Hartelijk dank!

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@JanineDiertens 

Indien er een gebruiker is binnen jullie organisatie met rechten als beheerder dan kan je telefoon ontkoppeld worden op je account. Dit gaat via Multifactor Auto...

 

Ralph_0-1704272210233.png

 

Daarna via devices

Ralph_1-1704272292345.png

en dan UNPAIR

Ralph_2-1704272321846.png

Daarna kan je je nieuwe device koppelen

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @JanineDiertens

Wat vervelend dat je niet meer kunt inloggen. Gelukkig is dit wel op te lossen. De functioneel beheerder van de organisatie kan namelijk in Youforce Account Beheer je oude mobiel ontkoppelen zodat jij je nieuwe mobiel kunt koppelen. 

 

Dit kan door naar Youforce Account Beheer te gaan en te kiezen voor Individual User Settings. Vervolgens zoekt de beheerder jouw gebruiker op. Je krijgt dan het volgende scherm te zien:

SabineKoelewijn_0-1704272355131.png

Kies hier voor Multifactor Authorization Settings en dan zul je het volgende scherm zien:

SabineKoelewijn_1-1704272494012.png

De beheerder klikt hier op het desbetreffende apparaat en dan krijg je dit scherm:

SabineKoelewijn_2-1704272536569.png

Hier klikt de beheerder op unpair en dan krijg jij bij het inloggen weer de mogelijkheid om een nieuw apparaat te koppelen. 

 

 

JanineDiertens
CONTRIBUTOR *
door JanineDiertens

Dank je Sabine (en @Ralph). Wij zijn een kleine organisatie en hebben dit nog niet eerder mee gemaakt, daarom allereerst.. waar vind ik 'YouForce Account Beheer'?

Mijn collega en ik (beide afdeling HR) zijn - als het goed is - beide beheerder. Alleen wij loggen in m.b.v. PingID, de overige medewerkers niet. Dit is een first 😉 Bedankt!

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@JanineDiertens 

dat vind je via Mijn Youforce, tabblad beheer.
(ga er vanuit dat jullie de procesweergave hebben ipv applicatieweergave)

Ralph_0-1704273883332.png

 

JanineDiertens
CONTRIBUTOR *
door JanineDiertens

Hartelijk dank! Het ziet er bij ons anders uit, maar inmiddels is het ticket opgepakt en ben ik geholpen. Ik bewaar jullie input, dank!! fijne dag, Janine

Yousif isa
CONTRIBUTOR *
door Yousif isa

Yousif 

Nancy Janssen
CONTRIBUTOR **
door Nancy Janssen

Is het wellicht ook mogelijk om een word bestand van de handleiding te ontvangen? Ik merk dat ik de .pdf die er nu opstaat graag nog wat meer aan willen passen naar onze organisatie. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Nancy Janssen

Zou je me een mailtje willen sturen naar sabine.koelewijn@visma.com?

erwin1972
CONTRIBUTOR **
door erwin1972

@Sabine Koelewijn Klopt het dat de applicatie Gebruikersbeheer momenteel niet beschikbaar is? Ik zie haar nog wel staan in de beschikbare applicaties in Autorisatiebeheer, maar zie geen koppeling meer staan.

Alvast bedankt voor je reactie!

door Sabine Koelewijn

Hoi @erwin1972

Om je goed te kunnen helpen heb ik iets meer informatie nodig. Wat bedoel je precies met er is geen koppeling? Bedoel je daarmee dat het proces niet zichtbaar is is Mijn Youforce? Dat kan zich voordoen wanneer je niet bent ingelogd als professional. 

Als dat het niet is, kun je dan toelichten welke rechten jij hebt met betrekking tot Gebruikersbeheer en is jullie organisatie onderdeel van de pilot groep voor het nieuwe Gebruikersbeheer?

erwin1972
CONTRIBUTOR **
door erwin1972

Hoi @Sabine Koelewijn , ik ben functioneel beheerder voor mijn organisatie en zag vanochtend de koppeling nog wel staan, maar kreeg bij het volgen van de koppeling de melding dat de applicatie niet beschikbaar was. Toen ik op enig moment opnieuw inlogde, was de koppeling ook verdwenen. Het proces is dus inderdaad niet (meer) zichtbaar in Mijn Youforce. Ik heb de autorisaties gecontroleerd in Autorisatiebeheer en daar staat hij nog wel tussen. Er is mij verder niets bekend m.b.t. een pilot voor het nieuwe gebruikersbeheer, maar ik heb dus wel toegang gehad tot de betreffende applicatie.

door Sabine Koelewijn

Hoi @erwin1972,

Vervelend om te horen. Helaas heb ik zo nog niet gelijk de oplossing. Zou je bij de Service Desk een ticket aan willen maken? Hoe meer informatie je geeft in dit ticket, hoe makkelijker het voor ons wordt om dit te analyseren. Zou je toe willen voegen op welke manier je inlogt (onyouforce account of SSO), welke module verwacht je precies en als je jouw gebruiker opzoekt in Autorisatiebeheer, wil je dan ook een printscreen van het overzicht met autorisaties toevoegen? Alvast bedankt!

erwin1972
CONTRIBUTOR **
door erwin1972

@Sabine Koelewijn Heb ik inmiddels gedaan, bedankt voor je hulp!