Mijn Communities
Help

Hoe kan ik na de Single Sign On migratie mijn configuratie testen?

28-11-2024 10:55 (Bijgewerkt op 28-11-2024)
  • 0 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 42 Weergaven

Wanneer je al een bestaande Single Sign On connectie in Ping hebt, blijft Ping leidend voor SSO totdat de consultant de configuratie in Ping heeft weggehaald. Het maakt geen verschil of je de configuratie al hebt aangemaakt in Visma Connect en jouw gebruikers hebt gemigreerd, want Ping blijft het leidende systeem. 

Als Ping leidend is, hoe kan ik dan testen of het in Visma Connect goed staat? 

Daarvoor hebben we een test functionaliteit ontwikkeld. Wanneer je gebruikmaakt van https://sso.youforce.com/me/test kan je per gebruiker een test uitvoeren. Er zijn drie mogelijke scenario’s:

1. De gebruiker is niet bekend
    Je kunt dan niet inloggen en krijgt een foutmelding bij het inloggen.
  2. Je gebruiker is wel bekend in Visma Connect, maar niet in Youforce
    SabineKoelewijn_0-1732787454681.pngDit kan bijvoorbeeld voorkomen wanneer je een Visma Connect account hebt, maar dat deze nog niet gekoppeld is in Mijn Youforce
  3. Je gebruiker is bekend in Visma Connect en Youforce
    SabineKoelewijn_1-1732787478408.png

Hoe kan je testen? 

1. Ga naar https://sso.youforce.com/me/test
  2. Vul het e-mailadres van de gebruiker in die je wilt testen
    Let op: je moet inloggen met deze gebruiker. Het is dus belangrijk dat je met een gebruiker test waarvan je de gebruikersnaam en het wachtwoord weet. 
    SabineKoelewijn_2-1732787609940.png 
  3. Vul het wachtwoord in
    SabineKoelewijn_3-1732787646481.png
  4. Controleer de uitkomst
    SabineKoelewijn_0-1732787785403.png
  5. Klik rechtsboven op uitloggen
    Je bent ingelogd in een Visma Connect account en hebt daardoor een actieve sessie. Het is daarom belangrijk dat je uitlogt voordat je de volgende gebruiker gaat testen. 

Wat als mijn gebruiker niet gevonden is in Youforce? 

Als jouw gebruiker niet gevonden is in Youforce, dan staat de SSO ID/External identity niet gevuld in Gebruikersbeheer of is jouw gebruiker nog niet gemigreerd. Je kunt dit oplossen door de gebruikers te migreren of door de SSO ID te vullen in Gebruikersbeheer. 

Medewerkers