Mijn Communities
Help

Hoe log ik in op Mijn Youforce in combinatie met Single Sign On?

19-12-2022 14:15 (Bijgewerkt op 19-09-2023)
  • 2 Antwoorden
  • 6 kudos
  • 2086 Weergaven

Organisaties die gebruik maken van Mijn Youforce nemen op het eigen intranet een link op naar https://mijn.youforce.com/. Vervolgens kunnen alle gebruikers (zoals medewerkers en managers) en alle HR-Professionals inloggen op Mijn Youforce.

 

Hoe log je in met Single Sign On op Mijn Youforce?

Met Single Sign On kan je met het account van jouw organisatie inloggen in Youforce. De inlogpagina kan daardoor per organisatie verschillen. Aan de hand van een voorbeeld van onze collega laten we zien hoe dit werkt. 

 

  1. De medewerker gaat naar https://mijn.youforce.com/  & vult zijn/haar e-mail in. Door het invullen van het e-mailadres herkent het systeem of je probeert in te loggen met een Youforce account of via SSO met het zakelijke e-mailadres. 
SabineKoelewijn_0-1695134758574.png

 

 

  1. Wanneer je je zakelijke mailadres invult wordt je doorgestuurd naar de inlogpagina van jouw organisatie. Hoe dit scherm eruit ziet verschilt per organisatie. Maar bij de medewerkers van Visma|Raet ziet dit er als volgt uit:
SabineKoelewijn_1-1695134758570.png

 

 Hier vult de medewerker alleen het wachtwoord in. Het e-mailadres wordt namelijk onthouden, met behulp van de login hint, waardoor de medewerker niet nogmaals het mailadres hoeft in te vullen. 

 

  1. Afhankelijk van je organisatie moet je bijvoorbeeld nog een tweede factor goedkeuren. Zoals bij ons van Microsoft:
SabineKoelewijn_2-1695134758576.png

 

  1. Je bent succesvol ingelogd in Mijn Youforce
SabineKoelewijn_3-1695134758572.png

 

 

Bovenstaande stappen zijn de allereerste keer inloggen. De volgende keer (dat kan dezelfde dag zijn, maar ook dagen of weken later) ziet de medewerker het volgende op https://mijn.youforce.com/

SabineKoelewijn_4-1695134758573.png

 

 

Het is dan voor de medewerker slechts een kwestie van het klikken op het e-mailadres wat er al staat en je wordt verder ingelogd.

 

Om gebruikers van jouw organisatie te informeren kun je als voorbeeld een volgende instructie verstrekken:

 

Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎16-10-2023 16:09 door Raymond_de_Rozario )

Goedemiddag @Remco te Ronde ,

 

Dit artikel was mij nog niet eerder (bewust) onder ogen gekomen, vandaar mijn enigszins verlate reactie. Op dit moment zijn MCL-medewerkers gewend dat ze op ons intranet via SSO kunnen inloggen op Youforce via de klantspecifieke URL. Na op deze link geklikt te hebben logt de medewerker direct in op Youforce. In de nieuwe situatie moet men op het mailadres klikken, wat een extra handeling is. Gaat dit ook worden aangepast?

 

Groeten,

 

Raymond

door Remco te Ronde

Hi @Raymond_de_Rozario,

 

Onlangs hebben we een aanvullend nieuwbericht hierover geplaatst met onderwerp ''Mijn Youforce in combinatie met Single Sign On''. Daar wordt nog iets dieper uitgelegd waarom er geen organisatie specifieke URL beschikbaar komt. Hopelijk geeft dat meer achtergrond bij hoe het vandaag de dag werkt in Mijn Youforce.