Mijn Communities
Help

Hoe maak ik Autorisatiebeheer leidend zodat ik Toegangsbeheer niet meer nodig heb?

14-06-2023 10:47 (Bijgewerkt op 24-10-2023)
  • 5 Antwoorden
  • 4 kudos
  • 1379 Weergaven

Je hebt al je autorisaties ingericht in Autorisatiebeheer en nu? 

Je begeeft je nu in een hybride situatie. Met de huidige inrichting zijn de autorisaties van Autorisatiebeheer alleen zichtbaar in Mijn Youforce. Voor Youforce Portal en Home is Toegangsbeheer leidend voor de autorisaties.

 

Let op: als je Autorisatiebeheer nog niet leidend hebt gemaakt op 1 december, zal Toegangsbeheer leidend worden voor jouw autorisaties in Mijn Youforce. Wanneer Toegangsbeheer leidend is heb je alsnog Autorisatiebeheer nodig voor Youforce Reporting, de Youforce App en bestandsuitwisseling. 

 

Waarom kan ik mijn autorisaties niet op één plek vastleggen? 

Gelukkig kun je je autorisaties wel op één plek vastleggen, maar daarvoor moet je Autorisatiebeheer leidend maken. Zodra Autorisatiebeheer leidend is, heb je Toegangsbeheer niet meer nodig en Autorisatiebeheer wordt leidend voor Youforce Portal, Home en Mijn Youforce. 

 

Hoe kan ik Autorisatiebeheer leidend maken? 

Je kan heel gemakkelijk aanvragen om Autorisatiebeheer leidend te maken. Ga hiervoor naar Mijn Visma | Raet en selecteer Youforce (Portal). Kies voor ‘Maak Autorisatiebeheer leidend voor autorisaties Youforce’. Vul vervolgens de datum vanaf wanneer je wilt dat Autorisatiebeheer leidend te maken. Vervolgens verzend je de aanvraag. Let op: kies een datum die jouw organisatie het beste schikt. Kies altijd een datum een paar dagen in de toekomst, niet vandaag, zodat wij als Visma|Raet rekening kunnen houden met de door jouw gewenste datum.

 

SabineKoelewijn_1-1686732358308.png

 

Zodra we voor jouw omgeving Autorisatiebeheer leidend hebben gemaakt, krijg je hiervan bevestiging in jouw aanvraag. Vanaf dat moment ben je live met Autorisatiebeheer en kan je Toegangsbeheer niet meer gebruiken. Je kunt de autorisaties in Toegangsbeheer nog wel inzien. Maar aanpassingen in de autorisaties van Toegangsbeheer worden niet meer verwerkt. 

Opmerkingen
Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

@Sabine 

 

Ik zie de optie niet waarmee ik autorisatiebeheer leidend kan maken.

Graag een oplossing want we gaan 20 november live met mijn Youforce.

 

Riny_0-1699453484630.png

 

Hartelijke groet,

Riny Puts

door Sabine Koelewijn

Hoi @Riny

Dat is lastig. Dit heeft er denk ik mee te maken dat jullie BPO afnemen. Ik zal je even een mailtje sturen zodat we dit toch kunnen regelen. 

Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

@Sabine Koelewijn 

 

Goedemorgen Sabine

 

Ik heb je mail beantwoord. Dank voor de snelle actie.

 

Groet, Riny

erwin1972
CONTRIBUTOR **
door erwin1972

@Sabine Koelewijn Wij zouden graag autorisatiebeheer leidend gemaakt zien, maar ik zie op home.visma.com geen mogelijkheid om hiervoor een ticket aan te maken:

erwin1972_0-1710945230778.png

Zou je me hier verder mee kunnen helpen?

En is er ook al iets bekend over de vervanging van 'Individueel Gebruikersbeheer' door 'Gebruikersbeheer' en/of 'Accountbeheer'?

Alvast bedankt voor je reactie!

 

Met vriendelijke groet,

Erwin van der Meulen

applicatiebeheerder a.s.r.

door Sabine Koelewijn

Hoi @erwin1972, ik heb je even een mailjte gestuurd. 

Medewerkers