Mijn Communities
Help

Hoe ontwerp ik de Banner voor Mijn Youforce?

13-12-2022 09:52 (Bijgewerkt op 07-12-2023)
  • 0 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 1043 Weergaven

Binnen Mijn Youforce hebben jullie de mogelijkheid om een eigen banner toe te voegen. De banner gaat op verschillende plekken gebruikt worden binnen Mijn Youforce. De grootte van de afbeelding is niet overal gelijk en daarom hebben we hier een aantal richtlijnen voor jullie. 

Doel Banner

Het doel van deze banner is om de uitstraling van jullie organisatie in mijn Youforce naar voren te laten komen. Niet alleen zal de banner gebruikt worden binnen Mijn Youforce maar deze zal in de toekomst ook gebruikt worden voor de Youforce app.


Om jullie mee te nemen hoe de banner zal worden toegepast in Mijn Youforce verdelen we het in twee secties: 

  1. Sfeerimpressie/foto 

  2. Abstracte huisstijl

Formaat banner:
De banner in Mijn Youforce heeft als afmeting 880 * 200 Pixels maar deze afmetingen zijn niet gelijk aan bijvoorbeeld die van de Youforce app, om deze reden raden we je aan om een iets hogere afbeelding te nemen. We ondersteunen de volgende formats: png, jpeg, tiff. 

Sfeerimpressie/foto

 
Kort samengevat: Tips voor sfeerfoto banner
  1. Zorg ervoor dat het onderwerp op de foto niet teveel is ingezoomd
  2. Zorg dat het onderwerp, bijvoorbeeld personen, in het midden van de afbeelding staan
  3. Zorg dat er genoeg ruimte is boven en onder het onderwerp op de foto zodat wij deze op verschillende plekken kunnen gebruiken
  4. Zorg dat je rechten hebt om de afbeelding te gebruiken (copyright)
  5. Houdt rekening met het eindresultaat zodat hier geen tekst of het onderwerp van jouw foto wordt overschreden
Toelichting Sfeerimpressie/foto
LottevDijk_0-1670920821651.png
Foto 1: zorgmedewerker met cliënt

De eerste is qua personen op de foto erg ingezoomd. Hierdoor zie je dat de personen worden afgesneden en kan het dus zijn dat je niet de kern erop krijgt van wat je zou willen tonen. Mocht je graag een foto willen toevoegen met personen, dan raden wij aan dat deze persoon meer uitgezoomd zijn, zoals op foto 2. 

 

Foto 2: vrolijk ouder stel

Voor de tweede foto zijn de personen op de foto veel meer uitgezoomd. Dit is in dit geval goed zichtbaar en krijg je een goed beeld van dit sfeerbeeld. In principe is het dus beter als het onderwerp op de foto wat minder ingezoomd is en dat deze zich voornamelijk in het (rechts) midden van de afbeelding plaatsvinden. 

 

Ook bij beide foto’s zie je dat er een deel wordt afgesneden. Zorg er in dit geval voor dat er genoeg ruimte is boven en onder het onderwerp op de foto zodat wij deze op verschillende plekken kunnen gebruiken

Abstracte huisstijl 

Kort Samengevat: Tips voor abstracte huisstijl banner
  1. Zorg dat er genoeg ruimte is boven en onder het onderwerp op de foto zodat wij deze op verschillende plekken kunnen gebruiken
  2. Logo’s en tekst kunnen het beste aan de rechterkant van de banner worden geplaatst (zie eindresultaat)
  3. Houd de linkerkant van de banner rustig, bijvoorbeeld door een egaal kleurvlak. 
Toelichting abstracte huisstijl

In principe kan je zelf bepalen hoe jouw banner eruit ziet. Hierbij een voorbeeld van een abstracte huisstijl banner:


LottevDijk_6-1670921082758.png
Formaat afbeelding

In het voorbeeld hierboven zie je dat we een deel van de afbeelding afsnijden (de rode vlakken laten zien wat we afsnijden).  In principe is het dus goed om een iets grotere/hogere afbeelding te hebben zodat de banner goed zichtbaar blijft, ook als deze op verschillende plekken en schermen wordt getoond.

Design banner

Je ziet in de afbeeldingen  aan de linkerkant de huidige situatie hoe jouw banner er op dit moment uit zal komen te zien. In de toekomst willen we een begroeting inclusief naam, zoals goedemiddag Lotte, toevoegen zoals afgebeeld aan de rechterkant op de afbeeldingen. Zorg dus dat je in principe aan de linkerkant geen tekst hebt staan, zoals hierboven in de afbeelding. Hieronder in de afbeelding zie je dat zodra je tekst toevoegt aan de linkerkant, dat deze in de toekomst zal worden overschreden door de begroeting. 

LottevDijk_7-1670921153072.png

Logo

Zoals we in de voorbeelden hebben getoond zijn er twee designs van de banners. De linkerkant laat de huidige banner zien. Deze toont nog niet het logo inclusief de welkomsttekst. De banners aan de rechterkant van de voorbeelden tonen wel het logo en de welkomsttekst. Dit zal uiteindelijk het eindresultaat zijn van de banner binnen Mijn Youforce. Dit zullen wij in de loop van 2024 realiseren.