om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Met de overgang naar Visma Connect kunnen wij een, naar mijn mening, mooie nieuwe functionaliteit toevoegen, namelijk de backupcode.
Wat is de backupcode?
De backupcode is een eenmalige code die gebruikt kan worden als tweefactorauthenticatie. Dit is fijn om achter de hand te hebben voor wanneer je bijvoorbeeld je telefoon bent vergeten, verloren of vernieuwd hebt.
Hoe krijg je een backupcode?
Wanneer de gebruiker een account activeert, krijgt hij of zij een backupcode. Mocht de gebruiker tijdens het inloggen geen toegang hebben tot het apparaat voor de tweefactorauthenticatie, dan kan de gebruiker deze backupcode gebruiken. Het is daarbij belangrijk dat de gebruiker deze opgeslagen en beschikbaar heeft. Als de gebruiker deze niet meer heeft, maar wel nog kan inloggen, kan de gebruiker zelf een nieuwe backupcode aanvragen in de Account Instellingen.
Nu komt het natuurlijk voor dat de gebruiker deze backupcode niet meer heeft. Je kunt als beheerder een nieuwe eenmalige backupcode versturen. Deze code wordt dan naar de gebruiker gemaild, zodat de gebruiker toch aan de slag kan.
De backupcode gebruiken
Wanneer je bij het inloggen geen toegang hebt tot jouw apparaat voor tweefactorauthenticatie, kan je op de link klikken ‘Probeer het op een andere manier’. Vervolgens kies je voor Backupcode gebruiken.
Vul hier de Backupcode in en klik op Bevestigen.
Vervolgens krijg je de keuze voor permanent of tijdelijk geen toegang meer tot de Authenticator-app.
Ik heb tijdelijk geen toegang tot de Authenticator-app
Als je tijdelijk geen toegang meer hebt tot de Authenticator-app, kan je op deze manier inloggen met de backupcode zonder dat de verbinding met de Authenticator-app verwijderd wordt.
De backupcode is eenmalig en daarom krijg je een nieuwe code welke de oude code vervangt.
Ik heb permanent geen toegang meer tot de Authenticator-app
Als je permanent geen toegang meer hebt de authenticator-app, kan je nu opnieuw de tweefactorauthenticator koppelen en krijg je een nieuwe backupcode.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.