Mijn Communities
Help

Wat is het verschil tussen ‘Mijn Youforce - zonder configuratie’ & 'Mijn Youforce - proces gedreven'

04-11-2022 12:50 (Bijgewerkt op 29-11-2023)
  • 2 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 1558 Weergaven

Als je Mijn Youforce gaat gebruiken zonder inrichting krijg je toegang tot de volgende variant van Mijn Youforce. Dit noemen we ook wel de Applicatieweergave. 

RemcoteRonde_0-1692000428791.png

 

 

Om het optimale rendement uit Mijn Youforce te halen, richt je als beheerder je eigen categorieën in voor HR voor anderen en Persoonlijk.  Op de beheer pagina creer je deze categorien en voeg je daarin de processen toe. Het voordeel is dat gebruikers zo niet meer eerst naar Self Service  hoeven te navigeren maar gelijk vanuit Mijn Youforce de processen kunnen starten. Denk bijvoorbeeld aan 'verlof aanvragen'. 

 

RemcoteRonde_0-1667562553775.png

 

Op die manier worden de processen en categorieën in Mijn Youforce als volgt zichtbaar:

Nieuwe afb (1).png

*De procesweergave is alleen beschikbaar voor klanten met Beaufort Online. 

Opmerkingen
brussaard-c
CONTRIBUTOR ***
door brussaard-c

@Remco te Ronde Is het wellicht een idee om Mijn Youforce in de toekomst anders in te richten zonder proces weergave. Als de procesweergave "niet" wordt aangezet, dan staan alle applicaties onder elkaar zowel de persoonlijke als de applicaties op basis van een rol.

 

Wellicht is het een idee om een scheiding op het scherm te maken tussen de Persoonlijke applicaties & de applicaties op basis van de rol, bijvoorbeeld door een scheidingslijn in het midden van het scherm, en dan met "Persoonlijk" en "HR voor anderen" boven de getoonde applicaties.

door Remco te Ronde

Hi @brussaard-c,

 

We staan altijd open voor feedback. Dus maak gerust hier een idee voor aan. Dan kunnen we zien of er meerdere beheerders zijn die jouw idee steunen.

 

Wel is het nuttig om vast rekening mee te houden.

1) Het ''oude'' tegel portaal had de zogenaamde ''rolwissel''. Dit leverde vaak bij gebruikers veel onduidelijkheid op. In Mijn Youforce is er dus heel bewust na onderzoek voor gekozen om over te gaan naar 'Persoonlijk' en 'HR voor anderen'

2) Veelal zijn de meeste Youforce gebruikers het meest enthousiast over de procesweergave. Maak je een idee aan dat is het heel wenselijk om toe te lichten waarom jouw organisatie graag gebruik wil maken van de ''applicatie-weergave''.