Mijn Communities
Help

Wat zijn de verschillen in benaming van modules in Autorisatiebeheer en Toegangsbeheer?

13-07-2023 15:26 (Bijgewerkt op 13-12-2023)
  • 14 Antwoorden
  • 3 kudos
  • 1977 Weergaven

In Autorisatiebeheer hebben we een aantal verschillen in de benamingen in vergelijking met Toegangsbeheer. Een reden hiervoor kan zijn dat de modules in Toegangsbeheer verwijzen naar een recht in Autorisatiebeheer. Om de overstap naar Autorisatiebeheer zo makkelijk mogelijk te maken hebben we deze verschillen voor je op een rij gezet. 

 

De modules die één op één zijn overgenomen qua benaming worden niet in deze lijst opgenomen. 

 

Module in Toegangsbeheer Module in Autorisatiebeheer Recht in Autorisatiebeheer
Declaraties indienen en controleren Declaraties Declaraties indienen en controleren
Digitale handtekening extended Digitale handtekening Toegang tot Digitale handtekening extended
Managementinf. - Export Service Beaufort Online Managementinformatie Toegang tot Rapportages
Managementinfo - Ad-hoc Rapportages Managementinformatie Toegang tot Ad-hoc Rapportages
Managementinfo - Dashboardmodule [Beheer] Managementinformatie Beheer Autorisaties
Mijn Taken Deze vervalt. De inbox is voor alle gebruikers beschikbaar in Mijn Youforce

 

 

Personeelsdossier - Medewerker
Medewerker dossier

Toegang tot personeelsdossier

Proforma Advanced
Proforma

Toegang tot Proforma Advanced

Salarisdossier - Medewerker (GEMAL)
Medewerker dossier

Toegang tot salarisdossier

Salarisdossier - Professional (Gemal)
Salarisdossier Gemal
Toegang tot Salarisdossier Gemal
Configuratie declaraties
Declaraties
Configuratie declaraties
Configuratie gewerkte dagen
Gewerkte dagen
Configuratie gewerkte dagen
Configuratie profiel
Profiel
Configuratie profiel
Configuratie ziekteverzuim
Ziekteverzuim
Configuratie ziekteverzuim
Huisstijlkenmerken beheren
Mijn Youforce
Configuratie huisstijl
Payroll
Payroll Gemal Direct
Toegang tot Payroll Gemal Direct
Personeelsdossier - Autorisatie
Personeelsdossier
Autorisatie Personeelsdossier
Personeelsdossier - Configuratie
Personeelsdossier
Configuratie Personeelsdossie
Raet Betalingsverkeer Module
Betaalmanager
Toegang tot Betaalmanager
Raet Betalingsverkeer Module Beheer
Betaalmanager
Toegang tot Betaalmanager
UPA Aangifte Monitor Toegang tot UPA
Werving en selectie EasyCruit Toegang tot Werving en Selectie
Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Sabine Koelewijn Kun jij mij het verschil tussen HR Core/Payroll en Payroll vertellen? Beide termen komen bij ons voor bij Toegangsbeheer, maar in bovenstaande lijst zie ik alleen Payroll staan.

Ik heb deze vraag al op meerdere plekken gesteld maar helaas nog steeds zonder antwoord, dus mijn hoop is nu op jou gevestigd😉

door Suzan Peters-Gouw

HR Core/ Payroll is geen applicatie binnen Youforce.
Deze optie in toegangsbeheer werd alleen gebruikt voor het kunnen ophalen van de maandelijkse upgrades van Beaufort in huis.

 

door Sabine Koelewijn

@FBB Zorgboog Door mijn vakantie ben ik wat later met reageren. Gelukkig wist mijn collega Suzan het antwoord! Heb je de reactie van Suzan gezien? 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Sabine Koelewijn ja, had ik gezien. Dank je

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Goedemiddag, 

 

Waar is de proforma voor de professional gebruiker gebleven?

LonnekevanderAar_0-1698156848943.png

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lonneke van der Aar

Bedoel je in Autorisatiebeheer of in Toegangsbeheer? In Autorisatiebeheer hebben we namelijk een module Proforma met daarin het recht voor Proforma Advanced (Voor medewerker/manager) en Proforma Web voor de professionals. 

SabineKoelewijn_0-1698157908502.png

 

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar (Bijgewerkt ‎27-10-2023 09:36 door Lonneke van der Aar )

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

*Excuus, ik heb het al gevonden en geautoriseerd.*

 

Ik bedoel de module Proforma in Toegangsbeheer in bovenstaande tabel.
Proforma advanced zie ik wel terug, maar Proforma niet.

 

De module Proforma in autorisatiebeheer heb ik geautoriseerd, maar is niet zichtbaar in Mijn Youforce.

 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lonneke van der Aar ,

Zie je in de module proforma niet het recht Proforma web? Wat vervelend dat deze nog niet zichtbaar is in Mijn Youforce. Kan het zijn dat je inlogt met een gebruiker die deze rechten nog niet heeft? 

Lonneke van der Aar
CHAMPION **
door Lonneke van der Aar

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

Ik heb het inmiddels gevonden.

Het moest nog toegevoegd worden in Mijn Youforce.

Dank voor je reactie.

 

 

door Sabine Koelewijn

@Lonneke van der Aar Gelukkig is het opgelost en graag gedaan! 

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***
door Mathew Timmerman

@Sabine Koelewijn Bedankt voor dit handige overzicht. Ik ben bezig alles na te lopen t.b.v. het leidend maken van Autorisatiebeheer en vroeg me nog af wat de volgende modules in Toegangsbeheer omvatten:

 

- CMS Youforce
- Licenties
- Service Center Informatie
- Serviceplein – Archief Storingsmeldingen
- Serviceplein – Release Informatie

 

Zijn deze items, voor zover ze niet in Autorisatiebeheer staan, nog relevant?

door Sabine Koelewijn

@Mathew Timmerman Graag gedaan! En fijn dat je aan de slag bent gegaan met Autorisatiebeheer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de bovenste twee niet weet wat ze doen. Wat betreft de onderste drie, deze zijn inderdaad niet meer relevant. Dit is namelijk vervangen door Mijn Visma Raet (home.visma.com)

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***
door Mathew Timmerman

Dank je wel, @Sabine Koelewijn! Dan ga ik ervan uit dat er zonder de bovenste twee niks belangrijks omver zal vallen.

door Sabine Koelewijn

@Mathew Timmerman, dat verwacht ik inderdaad ook niet. Er zijn al meerdere klanten volledig over op Autorisatiebeheer, dus dan hadden we het vermoedelijk al gehoord. Ik zal het ticket voor Autorisatiebeheer leidend maken binnenkort wel voorbij zien komen 🙂

Medewerkers