om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Organisaties die gebruik maken van Mijn Youforce beheren de autorisaties via 'Autorisatiebeheer'. Vervolgens configureren ze de links in Mijn Youforce. Op dit moment zijn de volgende rechten gekoppeld aan de volgende links:
Dit overzicht inclusief zoekwoorden is ook toegevoegd als excel bestand in de bijlage.
HR voor anderen |
|||
Applicatie | Recht | Mijn Youforce link | Zichtbaar in weergave |
Autorisatiebeheer | Configuratie links Mijn Youforce | ||
Declaraties | Declaraties bulk controleren | Controleren declaraties | HR voor anderen |
Easycruit | Toegang tot Werving en Selectie | Werving en Selectie | HR voor anderen |
Flex Benefits | Flex Benefits voor anderen | Flex Benefits | HR voor anderen |
Gesprekscyclus | Toegang tot Gesprekscyclus voor anderen | Gesprekscyclus | HR voor anderen |
HR Core | Toegang HR Core Beaufort Online | HR Core Online | HR voor anderen |
Managementinformatie
|
Toegang tot Rapportages | Rapportages | HR voor anderen |
Toegang tot Ad-hoc Rapportages | Ad-hoc Rapportages | HR voor anderen | |
Opleiden en ontwikkelen | Toegang tot Leren & ontwikkelen voor anderen | Leren & ontwikkelen | HR voor anderen |
Opleidingsmanagement | Toegang tot Opleidingsmanagement voor anderen | Opleidings-management | HR voor anderen |
People Analytics | Toegang tot People Analytics | People Analytics | HR voor anderen |
Performance Management | Toegang tot Performance Management voor anderen | Performance Management | HR voor anderen |
Personeelsdossier | Toegang tot Personeelsdossier | Personeelsdossier | HR voor anderen |
Proforma | Toegang tot Proforma Web | Proforma Web | HR voor anderen |
Toegang tot Proforma Advanced voor anderen | Proforma Advanced | HR voor anderen | |
Rooster Planning | Toegang tot Rooster Planning voor anderen | Rooster Planning | HR voor anderen |
Salarisdossier | Toegang tot Salarisdossier Gemal | Salarisdossier Gemal | HR voor anderen |
Scenario Planning Insights | Toegang tot Scenario Planning Insights | Scenario Planning Insights | HR voor anderen |
Self Service | Toegang tot Self Service voor anderen |
Self Service * In de module Self Service blijf je de autorisaties tot functionaliteiten vastleggen. Veelal zal in Self Service rechten hebben gegeven tot de volgende functionaliteiten die je als link kan opnemen in Mijn Youforce:
|
HR voor anderen |
Skills management | Toegang tot Skills Management voor anderen | Skills Management | HR voor anderen |
Succession Planning | Toegang tot Succession Planning | Succession Planning | HR voor anderen |
Vervanging en delegatie
|
Vervanging instellen
|
Overzicht vervanging | HR voor anderen |
Vervanger instellen | HR voor anderen | ||
Verzuim Management | Toegang tot Verzuim Management | Verzuim Management | HR voor anderen |
Toegewezen taken uitvoeren | Verzuimtaken | HR voor anderen | |
Verzuim Management 2.0 | Toegang tot Verzuim Management 2.0 | Verzuim Management (2.0) | HR voor anderen |
Youforce Reporting | Toegang tot Youforce reporting | Youforce Reporting | HR voor anderen |
Ziekteverzuim
|
Ziekte registeren
|
(gedeeltelijk) Hersteld melden | HR voor anderen |
Overzicht ziekteverzuim | HR voor anderen | ||
Ziek melden | HR voor anderen | ||
Persoonlijk |
|||
Autorisatiebeheer |
Configuratie links Mijn Youforce |
||
Afstandsberekening | Toegang tot Afstandsberekening | Afstandsberekening | Persoonlijk |
Declaraties | Declaraties indienen en controleren |
Declaratie indienen Onkostendeclaratie indienen* Reiskostendeclaratie indienen* * Lees 'Sneller naar declareren onkosten of kilometers' wanneer het verstandig is om deze optie te gebruiken |
Persoonlijk |
Flex Benefits | Flex Beneftis medewerker | Flex Benefits | Persoonlijk |
Gesprekscyclus | Toegang tot Gesprekscyclus medewerker | Gesprekscyclus | Persoonlijk |
Gewerkte dagen | Gewerkte dagen indienen | Gewerkte dagen indienen | Persoonlijk |
Jouw ziekteverzuim (= onderdeel van Verzuim Management 2.0) | Toegang tot Verzuim Medewerkersportaal | Mijn Ziekteverzuim | Persoonlijk |
Leerportaal | Toegang tot Leerportaal | Leerportaal | Persoonlijk |
Medewerkerdossier | Toegang tot Medewerkerdossier (personeelsdocumenten) | Medewerkerdossier | Persoonlijk |
Toegang tot Medewerkerdossier (salarisdocumenten) | Salarisdossier | Persoonlijk | |
Opleiden en ontwikkelen | Toegang tot Leren & ontwikkelen medewerker | Leren & ontwikkelen | Persoonlijk |
Opleidingsmanagement | Toegang tot Opleidingsmanagement medewerker | Opleidings-management | Persoonlijk |
Performance Management | Toegang tot Performance Management medewerker | Performance Management | Persoonlijk |
Profiel |
Aanvragen werkgeversverklaring hypotheek |
Aanvragen werkgeversverklaring woning | Persoonlijk |
Profiel | Adres wijzigen | Adresgegevens | Persoonlijk |
Profiel | Bankrekening wijzigen | Betalingsgegevens | Persoonlijk |
Profiel | Contact gegevens wijzigen | Contactgegevens | Persoonlijk |
Profiel | Contactpersonen in geval van nood wijzigen | Contactpersonen bij nood | Persoonlijk |
Profiel | Persoonsgegevens wijzigen | Persoonlijke gegevens | Persoonlijk |
Profiel | Uploaden BIG-(her)registratie | Uploaden en declareren BIG | Persoonlijk |
Profiel | Uploaden SKJ-(her)registratie | Uploaden en declareren SKJ | Persoonlijk |
Profiel | Uploaden diploma of certificaat | Uploaden diploma of certificaat | Persoonlijk |
Profiel | Uploaden Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) | Uploaden en declareren VOG | Persoonlijk |
Proforma | Toegang tot Proforma Advanced medewerker | Proforma Advanced | Persoonlijk |
Rooster Planning | Toegang tot Rooster Planning medewerker | Rooster Planning | Persoonlijk |
Salarisdossier - E-mailservice | Instellen ontvangen salarisspecificatie per e-mail | Instellen email salarisspecificatie | Persoonlijk |
Self Service | Toegang tot Self Service medewerker |
Self Service * In de module Self Service blijf je de autorisaties tot functionaliteiten vastleggen. Veelal zal in Self Service rechten hebben gegeven tot de volgende functionaliteiten die je als link kan opnemen in Mijn Youforce:
|
Persoonlijk |
Skills management | Toegang tot Skills Management medewerker | Skills Management | Persoonlijk |
Ziekteverzuim | Toegang tot eigen verzuim | Persoonlijk verzuim | Persoonlijk |
Ziekteverzuim | Hersteld melden persoonlijk | Hersteld melden | Persoonlijk |
Beheer |
|||
Autorisatiebeheer |
Configuratie links Mijn Youforce |
||
Aangifte Monitor
|
Toegang tot UPA | UPA | Beheer |
Autorisatiebeheer en Toegangsbeheer
|
Toegang tot Autorisatiebeheer | Autorisatiebeheer | Beheer |
Toegang tot Toegangsbeheer | Youforce Portaal Toegangsbeheer | Beheer | |
Toegangsbeheer - Autorisatieprofielen beheren
|
Beheer | ||
Gebruikersoverzichten aanmaken
|
Beheer | ||
Gebruikersoverzicht downloaden | Beheer | ||
Bestandsuitwisseling | Toegang tot Bestandsuitwisseling | Bestandsuitwisseling | Beheer |
Betaalmanager | Toegang tot Betaalmanager | Betaalmanager | Beheer |
Declaraties | Configuratie declaraties | Configuratie declaraties | Beheer |
Export Service Beaufort Online | Toegang tot Beheer HR Data Feed | Beheer HR Data Feed | Beheer |
Flex Benefits | Configuratie Flex Benefits | Flex Benefits | Beheer |
Gewerkte dagen | Configuratie gewerkte dagen | Configuratie gewerkte dagen | Beheer |
Loonaangifte Gemal | Toegang tot Loonaangifte Gemal | Loonaangifte Gemal | Beheer |
Managementinformatie | Beheer Autorisaties | Autorisatie Managementinformatie | Beheer |
Mijn Youforce | Configuratie links | Configuratie links Mijn Youforce | Beheer |
Configuratie huisstijl | Configuratie huisstijl | Beheer | |
Payroll Gemal Direct | Toegang tot Payroll Gemal Direct | Payroll Gemal Direct | Beheer |
Pensioenaangifte APG | Toegang tot Pensioenaangifte APG Gemal | Pensioenaangifte APG | Beheer |
Personeelsdossier
|
Autorisatie Personeelsdossier | Autorisatie Personeelsdossier | Beheer |
Configuratie Personeelsdossier | Personeelsdossier Configuratie | Beheer | |
Profiel | Configuratie profiel | Configuratie profiel | Beheer |
Prognose | Toegang tot Pointlogic | Prognose | Beheer |
Salarisdossier - E-mailservice Beheer | Configureer e-mailtekst salarisspecificatie | Configuratie Salarisdossie Email-tekst | Beheer |
Self Service | Toegang tot Self Service professional | Self Service | Beheer |
Specificatie Manager Payroll Gemal | Toegang tot Specificatie Manager | Specificatie Manager | Beheer |
Templatebeheer | Toegang tot Templatebeheer | Templatebeheer | Beheer |
UWV Digi-ZSM | Toegang tot UWV Digi-ZSM | UWV Digi-ZSM | Beheer |
Vervanging en delegatie | Configuratie vervanging | Configuratie vervanging | Beheer |
Vervanging beheren | Vervanging beheren | Beheer | |
Verzuim Management | Toegang tot Verzuim Management HR Professional | Verzuim Management | Beheer |
Youforce Account Beheer
|
Toegang tot Youforce Account Beheer | Youforce Account Beheer | Beheer |
Toegang tot Gebruikersbeheer
|
Individueel gebruikersbeheer | Beheer | |
Groepsgewijs toegang verlengen | Beheer | ||
Groepsgewijs gebruikers verwijderen | Beheer | ||
Gebruikersinstellingen beheren | Beheer | ||
Logboek groepsgewijs gebruikersbeheer | Beheer | ||
Configuratie Single sign-on
|
Beheer service-certificaat | Beheer | |
Groepsgewijs Netwerknamen Opvoeren | Beheer | ||
Toegang tot Beheerdersoverzichten
|
Algemene uitleg audit console | Beheer | |
Aanmeldhistorie | Beheer | ||
Identitymapping historie | Beheer | ||
Synchronisatiehistorie | Beheer | ||
Klantbeheerhistorie | Beheer | ||
Mailoverzicht salarisspecificatie | Beheer | ||
Overnamegebruikhistorie | Beheer | ||
Certificaathistorie | Beheer | ||
Historie organisatiestructuur | Beheer | ||
Historie roltoewijzing | Beheer | ||
Zenden en Ontvangen | Toegang tot Zenden en Ontvangen | Zenden en Ontvangen | Beheer |
Ziekteverzuim | Configuratie ziekteverzuim | Configuratie ziekteverzuim | Beheer |
@Remco te Ronde Is er ook een vergelijkbaar handig overzicht beschikbaar waarmee snel de autorisatiebeheer-equivalent van een recht in toegangsbeheer opgezocht kan worden?
Ik zie bij ons bijv personen met toegang tot HR Core Payroll maar ook tot Payroll. Of tot Raet betalingsverkeer module maar ook tot de Betaalmanager. En ik probeer nu te achterhalen wat die personen dan moeten krijgen in autorisatiebeheer...
Hoi @FBB Zorgboog,
Vanwege vakantie had ik nog niet gereageerd op je vraag. Dus hopelijk is het in de tussentijd helemaal gelukt om de inrichting af te ronden.
Maar inderdaad in het ''nieuwe'' autorisatiebeheer hebben zijn soms net iets duidelijkere namen toegepast. De belangrijkste wijzigingen zijn:
Naam in ''oude'' toegangsbeheer | Naam in ''nieuwe'' autoristatiebeheer | Note |
Persoonlijk (voor medewerkers) | ||
Personeelsdossier - Medewerker | Applicatie 'Medewerker dossier' met recht 'Toegang tot personeelsdossier' | |
Salarisdossier - Medewerker (GEMAL) | Applicatie 'Medewerker dossier' met recht 'Toegang tot salarisdossier' | |
Salarisdossier - E-mailservice | Applicatie 'Salarisdossier - E-mailservice' met recht 'Instellen ontvangen salarisspecificatie per e-mail' | Met het gebruik van Mijn Youforce en de Youforce app is het nut om salarisspecificatie te mailen nihil. Want veelal is de notificatie de beste mogelijke manier om een medewerker te informeren. |
HR voor anderen | ||
Personeelsdossier | Applicatie 'Personeelsdossier' met recht 'Toegang tot Personeelsdossier' | |
HR Core Online | Applicatie 'HR Core' met recht 'Toegang tot HR Core Beaufort Online' | |
Beheer | ||
Personeelsdossier - Autorisatie | Applicatie 'Personeelsdossier' met recht 'Autorisatie Personeelsdossier' | |
Personeelsdossier - Configuratie | Applicatie 'Personeelsdossier' met recht 'Configuratie Personeelsdossier' |
Je ziet dat het veelal kleine tekstuele wijzigingen zijn.
Mochten we meer opmerkingen/vragen krijgen zullen we inderdaad kijken of een volledig overzicht kan helpen en deze daarna toevoegen in de kennisbank. Maar hopelijk is de inrichting inmiddels al helemaal gelukt.
@Remco te Ronde dank voor je reactie. Ik had al het vermoeden dan te vakantie had.😁
Maar toch nog even een opmerking mbt Salarisdossier - E-mailservice en de tekst dat het nut van die mail bij gebruik Mijn Youforce en de App nihil is:
bij ons hebben personen die uit dienst zijn daags na de uit dienstdatum geen toegang meer tot Youforce (wij werken met SSO). Wij adviseren hen dan ook voor vertrek de emailservice in te stellen op privé-mailadres zodat zij de laatste loonstrook en de jaaropgave via mail ontvangen. Kortom: toch wel nuttig.
Goedemorgen @FBB Zorgboog,
Terechte aanvulling inderdaad. Er zijn natuurlijk heel veel verschillende implementaties hoe organisaties hier mee omgaan. Sommige hebben in de uitdienst workflow geregeld dat de jaaropgave en eventuele salarisstroken per post gaan. Anderen maken een @onyouforce.com account aan om te zorgen dat iemand nog langere tijd bij zijn personeels- en salarisdossier kan. Maar in het geval je het account volledig afsluit (via SSO) dan is het inderdaad heel slim om de medewerkers te adviseren om de e-mailservice in te stellen vlak voor hun laatste werkdag.
Bedankt voor de aanvulling!
En @FBB Zorgboog ter aanvulling, ik zie dat mijn collega @Sabine Koelewijn tijdens mijn vakantie reeds volledig kennisbank artikel heeft gemaakt:
Wat zijn de verschillen in benaming van modules in Autorisatiebeheer en Toegangsbeheer?
Mocht je toch nog hulp nodig hebben, schroom niet om het te vragen.
@Remco te Ronde Hoi Remco, Kun jij aangeven waar ik de autorisaties in autorisatiebeheer aan kan zetten ten behoeve van het inzicht in de verstuurde salarisspecificaties per e-mail? Dit wordt in onze organisatie nog veelvuldig gebruikt, vandaar ook de wens om het inzicht hierin te behouden. Het is nu terug te vinden onder 'Logboek gebruik Youforce -> Mailoverzicht -> Salarisspecificatie per mail'.
Hoi @GAM Rademakers,
Je hebt helemaal gelijk. Deze stond er nog niet tussen. We hebben deze direct toegevoegd. Als je recht hebt tot ''Youforce Account Beheer / Toegang tot Beheerdersoverzichten'' vindt je als beheerder in Mijn Youforce / Beheer voortaan de optie ''Mailoverzicht salarisspecificatie''.
Hoi @Remco te Ronde
Bedankt voor het toevoegen.
Volgens mij missen er nog een aantal functies in het nieuwe autorisatiebeheer.
Zou jij aan kunnen geven waar ik deze kan vinden/of deze nog toegevoegd worden of dat het terecht is dat ik deze niet meer kan vinden?
Onder portaalbeheer -> gebruikersbeheer mis ik het volgende:
- groepsgewijs autorisaties muteren
- groepsgewijs wachtwoorden toekennen
Onder portaalbeheer -> rapportages:
- overzichten aanmaken
- gebruikersoverzicht downloaden
Onder portaalbeheer -> single sign on:
- groepsgewijs netwerknamen opvoeren
Onder portaalbeheer -> e-mail services:
- beheer e-mail service aanmeldgegevens
Onder logboek gebruik Youforce -> beheersoverzichten:
- autorisatiemutatiehistorie
- profielmutatiehistorie
Alvast bedankt!
Goedemorgen @GAM Rademakers,
Goed dat je het vraagt. Hieronder de antwoorden:
Daarnaast ga je met de overgang naar Mijn Youforce afscheid nemen van het oude 'Toegangsbeheer' en werken met het nieuwe 'Autorisatiebeheer'. Vanwege die reden zijn de volgende opties niet langer relevant (en dus niet benaderbaar vanuit Mijn Youforce / Beheer)
Tot slot geef je ook de optie 'groepsgewijs wachtwoorden toekennen' aan. Voor zover mijn kennis reikt is deze optie al sinds de introductie van ''het nieuwe inloggen'' (alweer een paar jaar gelden) niet meer relevant. Zou je kunnen aangeven waarom je deze toch nog gebruikt?
Beste @Remco te Ronde
Bedankt voor je snelle reactie!
Blijkt dat we het groepsgewijs wachtwoorden toekennen niet gebruiken.
Deze was voor mij wel zichtbaar, vandaar mijn vraag.
Beste @Remco te Ronde
Ik heb alles ingericht onder configuratie links, ook de procesweergave staat aan. Echter als ik inlog (opnieuw) zelfs volgende dag. Zie ik de inrichting niet terug in Mijn Youforce. Wat doe ik niet goed?
@Remco te Ronde aanvulling, ik ben voor alles geautoriseerd. Maar ook zelfs de categorieën onder persoonlijk zie ik niet allemaal terug.
Goedemorgen @Angelique,
Als je inderdaad alle rechten hebt toegekend (Autorisatiebeheer) en alle links hebt geconfigureerd (Mijn Youforce) dan moet het vrijwel meteen werken. Je hoeft zeker niet te wachten tot de volgende dag.
Mijn collega's van het ServiceCenter kunnen je altijd helpen om verder te analyseren wat er bij jouw gebruiker in jouw omgeving niet goed werkt. Het beste kan je dit doen door een gedetailleerde melding aan te maken bij het ServiceCenter waar je minimaal in opneemt:
1) Log in op mijn.youforce.com
2) Klik rechtsboven op ''persoonlijke instellingen'' en maak een printscreen van de gebruiker waarmee je bent ingelogd.
3) Ga naar Autorisatiebeheer / tabblad Gebruikers en zoek de gebruiker op waarmee je was ingelogd. Maak een printscreen van de rechten van deze gebruiker
4) Ga naar Configuratie Links Mijn Youforce. Kijk daar naar b.v. Persoonlijk en laat een voorbeeld zien van meerdere links die je 100% zeker zou moeten hebben met deze gebruiker.
Mijn collega's helpen je dan te analyseren hoe het opgelost kan worden.
Waarom kan ik onder HR voor anderen en/of onder beheer personeelsdossier niet vinden. Ik heb alle rechten goed staan.
Blijkbaar moet je even wachten totdat dit goed staat, want nu kan ik ze wel vinden.
Kan ik ook ergens zien of alle actieve processen gekoppeld zijn? Want je blijft de processen in een andere categorie steeds tegenkomen en dan twijfel ik of ze juist gekoppeld zijn
Hoi @Andrea de Bie - Hazelhof,
Je kunt op dit moment geen overzicht zien van all je gekoppelde processen. Maar onlangs heeft een andere beheerder dit idee geopperd, zie:
Overzicht van inrichting Mijn Youforce - Categorieën en processen
Je kunt dit idee een 'kudo' geven zodat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen. Want zoals je van ons gewend bent zullen we antwoorden op dit idee. Zowel als we het gaan implementeren, maar ook als we het niet gaan implementeren of over een mogelijk alternatief.
@Remco te Ronde dat is jammer. Als ik doorklik op de link krijg ik onderstaande melding. Kan het zijn dat de link niet klopt.
Hoi @Andrea de Bie - Hazelhof,
Een nieuwe poging om te kijken of de link naar het idee nu wel werkt:
Overzicht van inrichting Mijn Youforce - Categorieën en processen
@Remco te Ronde deze link werkt. bedankt.
Goedemiddag,
Onze collega salarisadministratie mist nog de tegel UPA. Deze is wel los aangegeven in Autorisatiebeheer (UPA BEH). Waar zouden we deze terug kunnen verwachten?
Alvast bedankt!
Hoi @Ditske Loos1,
Goed dat je het vraagt. UPA stond inderdaad nog niet op het overzicht hierboven (direct toegevoegd).
Je zou je collega moeten kunnen autoriseren (in autorisatiebeheer) voor 'Aangifte Monitor' met de optie 'Toegang tot UPA'.
Vervolgens kan je collega in Mijn Youforce / Beheer in het menu naar HR Core & Payroll gaan om daar UPA op te starten.
Mocht je toevallig 'Aangifte Monitor' missen in 'Autorisatiebeheer' wil je dan een melding aanmaken bij het ServiceCenter. Maar het zou dezelfde naam moeten zijn zoals je altijd zag in het ''oude'' toegangsbeheer.
Hartelijk dank!
Daarnaast mis ik ook nog even de Beheerdershandleiding die ik normaal gesproken via Self Service kon benaderen. Ik vind deze (nog) niet terug onder Beheer - Self Service, klopt dat?
Hoi @Remco te Ronde Voor mij is het nog niet duidelijk hoe ik de instelling email salarisspecificatie zichtbaar kan krijgen onder Persoonlijk. Heb deze wel toegevoegd,
Hoi @Myrtille Dullaert,
Het toevoegen van processen/links bestaat altijd uit 2 onderdelen:
1) Zorg ervoor dat een gebruiker in 'Autorsitiebeheer' toegang krijgt tot de module 'Salarisdossier - E-mailservice' met het recht 'Instellen ontvangen salarisspecificatie per e-mail'
2) Zorg ervoor dat je in configuratie links Mijn Youforce vervolgens het proces 'Instellen email salarisspecificatie' koppelt aan een logische categorie.
Hopelijk lukt het met bovenstaande aanwijzing.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.