Mijn Communities
Help

Een werk patroon formulier maken of aanpassen (Alleen voor klanten met HR Core Beaufort Online)

05-01-2023 16:04 (Bijgewerkt op 04-10-2023)
  • 10 Antwoorden
  • 10 kudos
  • 1950 Weergaven

Configuratie

Voordat je begint met het configureren van het formulier moet je een "Incidentele Export TM" in HR Core Online doen zodat alle benodigde elementen in beschikbaar zijn.

We hebben een nieuw soort formulier gemaakt met type "DP". Deze is voor het maken van een nieuw werk patroon formulier.

image (94).png

 

In de afbeelding hieronder worden de rubrieken weer gegeven die nodig zijn om het formulier te laten werken.

 

image (95).png

Gebruik

Na het configureren kan het werk patroon formulier op dezelfde manier gebruikt worden als ieder ander formulier. Let op dat je de inrichting houdt zoals bovenstaand beschreven. Het toevoegen van andere rubrieken zal de werking van het formulier beïnvloeden.

Hieronder een voorbeeld hoe het formulier eruit ziet.

image (96).png

 

Gebruiksvoorwaarde

  1. Selecteer altijd een maandag als begin datum van het werk patroon. Ook bij het aanpassen van een bestaand werk patroon moet altijd een maandag gekozen worden als begin datum.
  2. Er kan zowel een 7 als 14 dagen werkpatroon gemaakt worden. De keuze is aan de gebruiker.
Opmerkingen
Onno Muijzer
CONTRIBUTOR **
door Onno Muijzer

Super fijn! Wel enkele issues bij het gebruik van dit formulier:

  1. De rubrieken die op het formulier staan, zijn onzichtbaar als de workflow-activiteit niet op 'gegevens wijzigbaar' staat of wanneer je de mutatie in het archief bekijkt
  2. Als je rubriekcode P01109 (contracturen per week) op het formulier opneemt, dan wordt dit in de kolom 'oude gegevens' correct weergegeven (bv. 36.00), maar in de kolom 'nieuwe gegevens' staat '01-01-0001'
  3. Als je een afwijkende schermresolutie hebt ingesteld, dan kun je onterecht niet verder naar beneden scrollen om het onderste gedeelte van het formulier te zien (alleen als je niet 'gegevens wijzigbaar' hebt of raadpleegt in het archief)

 

door Katinka te Booy

Goedemorgen @Onno Muijzer 

 

Bedankt voor je opmerkingen. Ik zal je punten een voor een beantwoorden.

 

1. Dit klopt. Het doel van het formulier is het wijzigen van het patroon. Gezien het een speciaal formulier is werkt dit alleen wanneer de activiteit op 'gegevens wijzigbaar' staat.
2. Ook hier geld dat omdat het een speciaal type formulier is dat je hier geen extra rubrieken op kunt plaatsen. De instellingen en werking zijn net wat anders waardoor rubrieken die je zelf toevoegt niet zoals verwacht doorwerken.
3. Er is hier ondertussen ook een aanvraag voor aangemaakt. Ik ontvang over dit punt graag extra informatie zodat ik het met pd kan bespreken.

 

Groetjes,

Katinka

Els van der Marel
CONTRIBUTOR **
door Els van der Marel

Wij hebben het werkpatroon naar uitvoerig testen in de testomgeving sinds 4 oktober in de productie omgeving beschikbaar. Bij opstarten komt nu onderstaande naar voren. Pick a date ipv het kalendertje. Vervolgens een engelse datum ingevuld. En bij klikken op Verder een foutmelding

 

ElsvanderMarel_0-1696591746960.png

 

door Christiaan Sluis

Hoi @Els van der Marel,

 

Die datumkiezer is inderdaad niet zoals het hoort en zijn we voor aan het werk. Dat zou daarmee ook de foutmelding moeten oplossen omdat de datum nu niet als geldig wordt gezien en dus ook niet als een verplichte maandag.

door Christiaan Sluis (Bijgewerkt ‎29-11-2023 17:27 door Christiaan Sluis VISMA )

@Els van der Marel,

Ik realiseer dat ik er pas laat op terugkom maar hopelijk ben je er wel blij mee dat we jouw gemelde probleem op 17 november hebben opgelost.

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

@Christiaan Sluis @Katinka te Booy 

 

Wij zijn van plan om dit formulier ook in te gaan voeren. Ik vroeg me nog wel af of het genereren van het nieuwe werkrooster automatisch gedaan wordt of dat dit d.m.v. een batchopdracht gedaan kan worden?

 

Kun je hier nog iets over vertellen?

door Christiaan Sluis

Hoi @MdeBeer,

 

Wat je schrijft klopt helemaal. Via Self Service kan je een werkpatroon vastleggen, maar het genereren van het werkrooster moet in Beaufort gebeuren, waar je ook een startdatum in moet geven. Hierdoor is het niet mogelijk om dit met Batchopdracht te doen. De grootste winst van het vastlegging via Self Service is natuurlijk dat de medewerker of leidinggevende, die bron zijn van de data, het zelf in kunnen voeren.

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

@Christiaan Sluis 

 

Ok, bedankt voor je antwoord. 

Jammer dat dit deel ook niet geautomatiseerd kan worden.

 

Het viel me wel op dit ik het formulier "GEN_F_Werkpatroon V01" niet kan importeren omdat deze niet in mijn te importeren lijst staat. Is hier nog een oplossing voor te verzinnen?

door Christiaan Sluis

Hoi @MdeBeer,

 

We kunnen dit overwegen om beschikbaar te stellen. Voor nu ben je het snelste uit om zelf het formulier aan te maken zoals in de instructie staat (formuliertype, verplichte rubrieken).

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

@Christiaan Sluis 

 

Geen probleem om dit zelf te maken maar waarom maakt Raet dan formulieren om deze vervolgens niet te delen met de gebruiker?