My Products
Help

Kirjautumisen takana olevat sivut ja käyttäjäryhmät

18-07-2019 08:32 (Updated 18-07-2019)
  • 0 Replies
  • 0 kudos
  • 3406 Views

Voit sulkea tiettyjä sivuja kirjautumisen taakse kohdasta Internetsivu > Sivut > Klikkaa haluamaasi sivua ja Tunnistautuminen: Vaatii kirjautumisen.

 

kirjautuminen1.png

 

Heinäkuusta 2019 alkaen asiakkaille on voinut antaa oikeuden nähdä sivuja kahdella tapaa. Asiakas voi tehdä tunnukset itse, tai voit lähettää kutsun.

 

Tapa 1: Asiakas tekee tunnukset itse 

 

1) Ota käyttöön oma tili, jonka jälkeen

 

omatiliaktivointi.png

 

2) näyttää kirjautuminen asiakkaan näkökulmasta tältä. Asiakas voi tehdä oman tilin kohdasta Luo Tili.

 

luo tili.png

 

 

3) Kun asiakkasi on tehnyt tilin, hän saa sähköpostia otsikolla Vahvista tili, jossa hänen pitää luoda oma salasana.

vahvista tili.png

 

4) Tämän jälkeen asiakas on ilmestynyt verkkokauppaasi. Löydät asiakkaan kohdasta Verkkokauppa > Asiakkaiden tilit 

 

asiakkaiden tilit.png

 

 

5) Nyt voit lisätä asiakkaan tiettyyn käyttäjäryhmään, esim. jälleenmyyjät. Tämä tapahtuu klikkaamalla haluttua sähköpostiosoitetta ja lisäämällä asiakas tiettyyn käyttäjäryhmään.

 

käyttäjäryhmät.png

 

 

Tapa 2: Kutsu asiakas itse 

 

1) Voit kutsua asiakkaan itse klikkaamalla Verkkokauppa > Käyttäjäryhmät > klikkaa haluttua Käyttäjäryhmää (esim. jälleenmyyjät) > Kutsu vierailija ja syötä hänen sähköpostiosoitteensa

 

kutsuvierailija.png

 

2) Asiakkaasi saa tällaisen sähköpostin, joka on otsikolla Sinut on kutsuttu luomaan tili

 

kutsuttu luomaan tili.png

 

 

3) Tämän jälkeen asiakkaasi täyttää tiedot ja ne ilmestyvät heti kauppaasi. Asiakkaasi ei tarvitse erikseen tallentaa mitään. Tämän jälkeen voit liittää hänet ylempänä olevan ohjeen kohdan 5) mukaisesti haluttuun käyttäjäryhmään.

 

asiakas täyttää tiedot.png

 

Käyttäjätilin poistaminen ja muokkaaminen

Asiakkaan poistaminen: Mene kohtaan Verkkokauppa > Asiakkaiden tilit > Poista asiakas ruksista. 

poistmainen.png

 

Asiakkaan muokkaaminen:

Et voi muokata itse asiakkaan tietoja, joten vaihtoehtona on joko poistaa asiakas, ja luoda uusi jommalla kummalla yllämainitulla tavalla tai pyytää asiakasta muokkaamaan itse omaa tiliään. Asiakas muokkaa omaa tiliään kirjautumalla tunnuksillaan sisään ja klikkaamalla hahmon kuvaa verkkokaupan yläosasta:

 

omatili_muokkaus.png

 

 

Contributors

Pysy kärryillä!

Klikkaa artikkelin oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä ja "Tilaa". Näin saat ilmoitukset suoraan postilaatikkoosi, kun artikkeliin tulee jotain uutta. Valitse oikealta asetusvalikosta tilaa, niin pysyt mukana!