Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Siste nytt

Takk for svar. Det blir nok å laste ned i to runder. Mvh Øystein
HeiHvis dere ikke vet hvor bestilt vare blir lagt på lager, kan ikke Mamut gjøre det heller. Men forstå at om man har et lager med flere lokasjoner, og varen tas automatisk fra der det faktisk er varer kan være praktisk. Dette måtte i så fall vært en valgfri innstilling, da det som nevnt tidligere vil være veldig upraktisk for bedriften med varen på forskjellige lokasjoner som er geografisk adskilt med avstand.Slik jeg ser det er utfordringen når man på samme lager har varen på flere enn et sted, altså flere lokasjoner til samme produkt. Og hvis det er "tilfeldig" hvilken av disse lokasjonene varen blir lagt på, såblir det vanskelig å velge hvilken det er før varen er mottatt.Riktignok kan man endre dette helt inntil ordren faktureres. Og bruker man innkjøpsmodulen i Mamut, kan man allerede der bestemme hvilken lokasjon varen blir lagt på. Ergo skulle det holde for selger å sjekke bestillingene og hvor de vil komme, og så bruke den i ordren man lager. Har man ikke bestilt varen ennå, så blir det litt mer vrient. Men da kan man bruke innkjøpsveiviseren. Den kan man sette til å kjøpe inn varer der det er lite/for lite. Har du da lagt inn en ordre med produkt som skal selges fra en lokasjon det faktisk er tomt fra (Kanskje uten å vite det/menneskelig feil eller annen årsak), så vil det bli bestilt opp til akkurat den lokasjonen. Jeg antar det i seg selv ikke skal være et problem, da de fleste som har samme vare på flere lokasjoner på samme lager har det fordi de vil ha større kapasitet på den vare på lageret. Ergo tenker jeg da at man ikke har noe i mot å bestille opp til den tomme lokasjonen selv om den er tom. Men igjen, dette er da kun vis varen er tomt på lager og ikke fra før i bestilling.Må legge til at du i ordren nederst vil kunne se beholdning, om den er i innkjøp eller "lovet bort" ved å markere en varelinje.Er det null i beholdning, kan man endre lokasjon og ganske raskt sjekke det på nytt nederst i ordren.Vi har mange kunder som bruker Mamut sin logistikk del. Skal ikke si at den er perfekt for alle og vi tar imot ønsker om forbedring med stor takk. Mye av funksjonaliteten man i dag ser ble på et eller annet tidspunkt ønsket av en kunde.mvh,Morten H. Mamut Support
Tusen takk for hjelpen. Mvh Øystein Grini
I denne artikkelen har vi samlet de mest vanlige spørsmålene i forbindelse med Obligatorisk Tjenestepensjon - OTP.
For å føre kantinetrekk i Mamut må du opprette en egen lønnsart for dette i lønnsartregisteret.
Nyttige linker