peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
CONTRIBUTOR **

Ostolaskujen tarkastusjärjestys

tekijä Susanna Heinonen
Tila: Aktiivinen

Ostolaskujen tarkastuksessa on ilmennyt heikkouksia erityisesti silloin, kun laskulla on useampi asiatarkastaja. Myöskään ostolaskujen pakotettu tarkastusjärjestys ei oikein toimi tällaisenaan.

Laskujen tarkastusta helpottaisi ja nopeuttaisi, jos "Minulle kohdistettuihin laskuihin" tai "Asiatarkastettaviin laskuihin" olisi mahdollista saada näkyville vain ne laskut jotka ovat kyseisellä asiatarkastajalla tarkastamatta. Kun lasku on asiatarkastettu, laskut voisivat poistua tämän yläotsikon alta. Varsinkin, jos käytössä on pakotettu tarkastusjärjestys, olisi helpompaa, jos lasku ilmestyisi asiatarkastuslistalle vasta, kun on kyseisen asiatarkastajan "vuoro" käsitellä laskua. Sama pätee myös hyväksynnässä oleviin laskuihin.

Jos asiatarkastajalla on esimerkiksi 50 laskua ”asiatarkastuslistalla", on melko työlästä seurata 0/3, 1/2 , 2/3, 1/3, 0/2 merkintöjä ja jäädä odottamaan milloin se on itsellä käsittelyssä. Tästä ei myöskään tule tarkastajalle minkäänlaista ilmoitusta, että ”nyt lasku on käsiteltävissä” ja näin laskujen kierto ajat kasvavat.

3 kommenttia
CONTRIBUTOR **
tekijä Lilli

Hei, Susanna

Olen pähkinyt saman aiheen kanssa, ja meillä ongelma on ratkaistu toistaiseksi niin, että käyttäjä valitsee tarkastettavat laskut Minulla käsittelyssä -widgetin kautta lisävalinnalla "Minulle kohdistetut". Silloin ostolaskulistaukseen tulee kaikki laskut, mutta täppä tulee ainoastaan niille laskuille, jotka odottaa ko. tarkastajan reagointia. Sitten alhaalta voi valita vihreän nappulan "Käsittele x-määrä laskua". Avautuu eka lasku, ja tästä pääsee lasku kerrallaan eteenpäin nuolista.

CONTRIBUTOR **
tekijä Susanna Heinonen

Hei, Lilli!

Kiitos vinkistä.

Tästä ei ollut monikaan meidän henkilöstöstä tietoinen ja tähän hätään varmasti helpottaa asiatarkastajia. 

CHAMPION ***
tekijä Ida Ketola

Olisi todella toivottu muutos!

Olen neuvonut asiakkaan asiatarkastajia (joita saattaa olla 5-7 ja kaikkien on tarkastettava, jotta laskentakohteet tulee laitettua) muokkaamaan kierron tarkastusjärjestystä. Tämä tarkoittaa, että heillä on oikeus muokata kiertoa, joka ei varmaan kaikille yrityksille sovi. Tämä ei ole myöskään helpoin tapa opettaa ja käsitellä laskuja, mutta on edes mahdollisuus saada laskut maksuun maksuehdon puitteissa.