peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Suosikit

Kirjaudu sisään

Kirjaudu sisään tai luo uusi käyttäjä voidaksesi lisätä alueita suosikkeihisi

Apu
GURU ***

Saapuvat -merkkiset viitesuoritukset

Tila: Aktiivinen

Jo vuonna kivi ja keppi olin töissä yrityksessä missä kirjanpito hoidettiin silloisen Tietoenatorin Wintime ohjelmalla, pankkiliikenne Analysten Kokopankki ohjelmalla. Nämä keskustelivat keskenään ja kun asiakas maksoi viitteellisiä suorituksia niin myös nippu missä oli hyvityslaskuja mukana kuittaantui automaattisesti maksetuksi. Maksutosite tuli siis sekä veloituslaskuille että hyvityslaskuille. Samoin ostoreskontran puolella valittiin maksuun sekä hyvitykset että veloitukset ja nämä lähtivät viitteellisinä eteenpäin ja kaikki ostolaskut kuittaantuivat automaattisesti maksetuksi, myös hyvitykset.

Netvisorissa minulla on asiakas jolla lähtee 1.000 - 2.000 laskua joka kuukausi. Toimiala on sellainen että siellä joudutaan tekemään pieniä hyvityslaskuja useita kymmeniä myös kuukausittain. Nippu missä on yksikin hyvityslasku kirjataan käsin ja tämä vie aikaa ja hermoja. Näyttää siltä että Netvisor on palannut KIVIKAUDELLE tämän asian suhteen. Milloin nämä hyvitykset saadaan automaattikäsittelyyn kun se onnistuttiin tekemään jo yli 20 vuotta sitten???

Onko teillä muilla käyttäjillä sama toivomus?

2 kommenttia
GURU ***

Tämän toiveen olen muuten esittänyt myös henkilökohtaisesti kahdellekin eri ihmiselle Visma päivillä, olivat kyllä niin nuoria että eivät varmaan tienneet että automatiikkaa on ollut ennen heidän syntymäänsä, siksi kai tästä ei ole mitään kuulunutkaan.

CHAMPION ***

Automatiikka kohdistuksissa ja ostohyvitysten niputtaminen veloituksiin olisi kyllä todella toivottu. Vältyttäisiin sekaannuksilta varsinkin ostopuolella. Jos kuittaat hyvityslaskulla veloituslaskua ja maksat erotuksen, ei vastaanottaja tiedä miksi on maksettu vain osa alkuperäisestä laskusta. Parhaassa tapauksessa vihoissaan pistää loppuosan perintään. Eikä jaksaisi joka hyvityksen käytöstä pistää meiliä/soitella, että meiltä tulee vain erotus teidän tilille.