peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Heini Vainio
CONTRIBUTOR **

Tilintarkastajan käyttöoikeuksien hallinta helpommaksi

tekijä Heini Vainio
Tila: Toteutettu

Ehdotus: Tilintarkastajan valtuutuksella samantyyppinen täppä ruutuu, kuin vaikka palkanlaskennassa on käytössä. Tuo täppä katkaisee laskutuksen, mutta on mahdollista helposti ja nopeasti palauttaa jälleen aktiiviseksi.

Nykykäytäntö ja sen ongelmat:

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tilintarkastajalle pitää nykykäytännön mukaan pyytää valtuutus Netvisorin tuesta. Ainakaan en itse ole sitä kertaakaan onnistunut ilman apua aktivoimaan. Ja tuo valtuutus pitää muistaa itse poistaa tilintarkastuksen päätyttyä. Tai muutoin lasku tulee jokaisesta kuukaudesta, jonka valtuutus on voimassa.

Pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, joissa tilintarkastus vielä vaaditaan tai muusta syystä laaditaan, se tehdään yleisesti kerran vuodessa. Tilintarkastajalla ei ole tarvetta päästä yrityksen tietoihin kuin tilintarkastuksen aikana. Tuo nykykäytäntö on joko yritykselle kallis (päälle 8 e/kk + alv) tai hankala. Ja kuormittaa myös Netvisorin tukea kerta vuoteen toistuvine valtuutuspyyntöineen. Tilintarkastaja myös usein pysyy vuosia samana henkilönä eli nykykäytännöstä aiheutuu turhaa työtä kaikille osapuolille.

5 kommenttia
Sanna Lehtinen
CONTRIBUTOR ***
tekijä Sanna Lehtinen

Tilintarkastajan oikeudet täytyisi pystyä asentamaan niin että samalla määritellään päättymisaika asiakkaittain (Jos oikeuden ylipäätään on oltava maksullinen palvelu).

tekijä Lasse Kosonen

Hei,

tilintarkastajan käyttöoikeuden voimassaolo tuli jo laskutusperusteeksi eli enää ei tarvitse tilintarkastajaa poistaa yrityksestä laskutuksen katkaisemiseksi. Lisäksi käyttöoikeusajasta tuli yrityskohtainen.

Tilintarkastajanhan pystyy nykyisinkin lisäämään käyttäjäksi, mutta valitettavasti tilintarkastajan roolia yrityksen käyttäjähallitsija (KH) ei saa laitettua päälle. Meidän on tarkoitus vielä muuttaa tilintarkastajan roolin lisäämistä siten, että käyttäjähallitsija voi laittaa roolin päälle eikä tarvitse enää olla tukeen asiasta yhteydessä. Tästä jälkimmäisestä ilmoitetaan vielä erikseen, kun se on mahdollista.

tekijä Lasse Kosonen

Moikka,

eilisissä viikkopäivityksessä tuli se, että jatkossa yritysten ja tilitoimistojen käyttäjähallitsijat (KH) pystyvät antamaan myös tilintarkastajan (TT) roolin käyttäjille.

Tuula Tikka
CONTRIBUTOR *
tekijä Tuula Tikka

Olen poistanut tilintarkastajiltamme oikeudet 16.5.  Edelleen niistä laskutetaan esim. kesäkuun laskussa on laskutettu 2 tilintarkastajan valtuutuksesta. 

tekijä Lasse Kosonen

Hei Tuula,

ohjaan tämän meidän asiakaspalveluun ja he ovat sinuun yhteydessä asiasta.