peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Mervi Torkkel
CONTRIBUTOR ***

tilivalikoista

tekijä Mervi Torkkel

Ostolaskun käsittelyssä ennen nopeutti se, että pystyi itse näppäilemään tilinumeron (ja joutui odottamaan toki, että ohjelma löysi sen valikosta) ja sitten pääsi enterillä eteenpäin - nyt on pakko valita alasvetovalikosta tili nuolinäppäimillä tai hiirellä, jos näppäilet tilinumeron, se pyyhkiytyy pois. Entistä hitaampaa ostolaskun käsittely ja lisää hiiriongelmia.  Olisi kätevää mennä tabulaattorinäppäimellä eteenpäin ja kirjoittaa numeroita, kuten jossain ohjelmissa kätevästi on ajateltu. Onko mahdollista kehittää ostolaskujen käsittelyä paremmaksi?

• Osto
6 VASTAUSTA6
Taru Heinonen
CHAMPION ***

tekijä Taru Heinonen

Itseäni tositteiden tallennuksessa "ärsyttää" se, että jos haen vaikka tilinumeroa 77xx, näytetään tilivalikossa kaikki tilit joissa on se "77" numero järjestyksessä alkaen numerosta 1. Nopeampaa käyttäjille olisi, että haettaisiin ensisijaisesti niitä numeroita jotka alkavat ko numerolla.

Tämä siis nimenomaan tositteiden tallennuksessa.

Rane Olsen
VISMA

tekijä Rane Olsen

Moi Mervi,

Tämä ostolaskun tilinumeroasia on meillä tutkittavana kehityspuolella.

Rane Olsen
VISMA

tekijä Rane Olsen

Ostolaskun tilivalintaan tehdään muutos, eli pitäisi sen jälkeen toimia kuten ennen.

Tuula Jehkonen
GURU ***

Olisiko tuo ergonomia asia vähän laajemmalti katsottuna tärkeä?

Tuula Jehkonen
GURU ***

tekijä Tuula Jehkonen

Olen samaa mieltä, ergonomiaa ei ole ajateltu.

-Hiirtä pitää käyttää monessa kohdassa vaikka valittavana olisi vain yksi mahdollisuus, tämä sujuisi nopeammin enterillä.

-Lisäksi ruutua saa rullata vaikka näytön kenttiä olisi mahdollista tiivistää ilman että siinä menetettäisiin katseltavuutta.

-Monissa kohdissa hiiri pitää myös kohdistaa millin tarkasti ihan pikkuruisen raksin, yhden numeron tms. päälle. Selkeämmät ruudut mihin hiiri kohdennetaan onnistuisi monessa kohdassa.

Itse käytän hiirtä vasemmalla ja näppäimistöä oikealla kädellä (olen oikeakätinen), silti hiirikäsi kuormittuu liikaa.

Mervi Torkkel
CONTRIBUTOR ***

Samoin täällä, olen opetellut myös oikeakätisenä käyttämään hiirtä vasemmalla Hymiö Onnellinen