Mijn Communities
Help

Aankondiging Youforce inloggen medewerker - Vervangen van youforce.raet.com naar portal.youforce.com

door Pedro Morales (Bijgewerkt ‎18-10-2022 15:55 door Pedro Morales VISMA )

Waarom gaan we de URL aanpassen?

Als organisatie zijn wij altijd bezig om ons platform te verbeteren en de Youforce technologie te moderniseren. In het verleden hebben we voor de navigatie veiligheid van medewerkers en managers gebruik gemaakt van een eigen ingebouwde reverse proxy.

 

Een reverse proxy is een software component die alle verzoeken van gebruikers ontvangt en doorverwijst naar de juiste service, zoals HR Self Service. Deze reverse proxy dwingt de veiligheid af door de autorisatie van de gebruiker te controleren.

We hebben dezelfde oplossing geïmplementeerd met behulp van onze partner Ping Identity (marktleider in Login- en software beveiligingsservices), die ons betere performance, schaalbaarheid en vooral probleemoplossingen biedt. 

 

Wat hebben wij gedaan?
Wij hebben de afgelopen tijd gewerkt aan het verwijderen van de reverse proxy in de Youforce software. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe inlog URL voor medewerkers en managers.
Deze nieuwe URL is portal.youforce.com.

 

Wij adviseren jullie medewerkers en managers vanaf nu gebruik te laten maken van portal.youforce.com

 

Hoe gaan we jullie helpen?

In twee stappen willen we de inlog URL voor medewerkers en managers gaan vervangen, van de oude URL youforce.raet.com naar de nieuwe URL portal.youforce.com.

 

Stap 1 Aanpassen URL inlogpagina Visma | Raet → Youforce Medewerkers en Managers

Als eerste vervangen wij de URL achter de blauwe knop voor Youforce medewerkers en managers Inloggen Youforce:

PedroMorales_0-1666091015250.png

 

 

Wanneer?
Vanaf 24 oktober 2022, vanaf 16.30 uur.

Jouw actie 

  • URL portal.youforce.com toevoegen aan de Trusted Sites (waarschijnlijk door IT), indien noodzakelijk.
  • Sta pop-ups toe voor portal.youforce.com.

 

Indien er onvoorzien toch problemen optreden, adviseer gebruikers dan rechtstreeks in te loggen via youforce.raet.com en neem contact op met het Service Center.

 

Stap 2 Omleiden oude URL youforce.raet.com naar de nieuwe URL portal.youforce.com.

Op dit moment kunnen medewerkers en managers nog direct inloggen via de oude URL youforce.raet.com. En het kan zijn dat jullie als organisatie de URL nog ergens hebben staan op bijvoorbeeld intranet of dat medewerkers een snellink hebben bewaard als favoriet, bookmark of snellink op het bureaublad.

Wanneer?
Vanaf 7 november 2022, vanaf 18.00 uur.

Vanaf dit moment zullen wij alle gebruikers die inloggen via youforce.raet.com automatisch doorlinken naar portal.youforce.com. 

 

Jouw actie

  • Wijs gebruikers van Youforce er op dat ze de oude bookmark of snellink (youforce.raet.com) gaan vervangen voor: portal.youforce.com
  • Vervang alle snelkoppelingen in browsers, op intranetpagina’s, etc. naar portal.youforce.com.

Indien er onvoorzien toch problemen optreden, adviseer gebruikers dan rechtstreeks in te loggen via portal.youforce.com en neem contact op met het Service Center.

37 Opmerkingen
Erik Raaijmakers
CONTRIBUTOR **
door Erik Raaijmakers (Bijgewerkt ‎19-10-2022 10:30 door Erik Raaijmakers )

Er wordt in dit bericht geen speciale aandacht gevraagd voor de SSO inrichting van de klant-omgeving naar Youforce (ADFS-SAML).

Wij gaan ervan uit dat het SSO inloggen zal blijven werken na 7 november wanneer de gebruiker niet meer via
de URL https://youforce.raet.com/sso/*****/  maar de URL https://portal.youforce.com/sso/*****/ gaat gebruiken.

 

door Pedro Morales

De klantspecifieke URLs zijn compatible en zullen blijven werken. Wij adviseren alvast gebruik te gaan maken van portal.youforce.com/sso/<custom_name>/ vanaf nu, maar zullen vanaf 7 november ook de klantspecifieke URL automatisch omleiden.

KGer
CONTRIBUTOR *
door KGer

Op de website http://portal.youforce.com/ moet de gebruiker @onyouforce.com invoeren, dit is voor de meeste niet bekend. Is het mogelijk om dit weg te laten en de gebruiker alleen zijn gebruikersnaam in te laten vullen, zoals op deze site wordt gedaan?: https://youforce.raet.com/yf-login/

 

Hanneke Wiersma
CHAMPION *
door Hanneke Wiersma

Goedemiddag,

 

Wij zijn ook een sso klant en voor mij is het niet duidelijk wat we exact moeten doen. Kan er een stappenplan gemaakt worden?

Ik heb deze vraag ook gesteld aan onze customer success manager

 

 

Linda_FB_WMD
CHAMPION *
door Linda_FB_WMD

Wij gebruiken ook SSO. Ik heb de nieuwe URL getest en dat werkt prima. Wij hebben de nieuwe URL inmiddels op ons intranet gezet, iedereen logt nu met de nieuwe link in. Meer acties zijn mijns inziens niet nodig.

door Pedro Morales (Bijgewerkt ‎25-10-2022 16:27 door Pedro Morales VISMA )

@Hanneke Wiersma 

 

Ja, het is mogelijk om de url https://portal.youforce.com/yf-login/ hiervoor te gebruiken. Binnen deze url is de post suffix "onyouforce.com" namelijk al vooringevuld.

door Pedro Morales
@Linda_FB_WMD Bedankt voor je reply, jouw antwoord klopt.
 
 
door Pedro Morales (Bijgewerkt ‎25-10-2022 16:43 door Pedro Morales VISMA )

@Hanneke Wiersma

Op basis van onze laatste twee antwoorden gaan we ervan uit dat jouw vraag hiermee ook beantwoord is.
 
 
Jos Verwaaijen1
CONTRIBUTOR ***
door Jos Verwaaijen1

Beste Pedro,

 

Nog even een vraag voor de zekerheid. Ik neem aan dat https:// er altijd voor moet, anders ziet die het mogelijk als http:// ?

 

oftewel https://portal.youforce.com/sso/*****/ zou de juiste moeten zijn neem ik aan. 

 

Graag hoor ik van je, alvast hartelijk dank!

 

Mvg Jos Verwaaijen

door Pedro Morales

@Jos Verwaaijen1 Ja dat klopt inderdaad. Ook al typ je htttp://portal.youforce.com , je wordt altijd doorgelinkt naar https. Je kunt dus ook https gebruiken.

 

Beste

Hanneke Wiersma
CHAMPION *
door Hanneke Wiersma

@Pedro Morales , even voor de zekerheid. De link die achter de snelkoppeling geplaatst moet worden is: htttp://portal.youforce.com?

Dan gaat het voor sso klanten goed?

Jos Verwaaijen1
CONTRIBUTOR ***
door Jos Verwaaijen1

Hoi Hanneke,

 

Ik ben hier zojuist ook mee bezig. 

 

SSO werkt alleen met de volgende link, als voorbeeld de gemeente Venray: https://portal.youforce.com/sso/venray/ 

 

Je kunt deze even link even aanpassen naar jouw organisatie en deze testen in op jouw netwerk door de link te plakken  in een internetbrowser. Als het goed is kom je dan op jouw persoonlijke pagina uit.

 

Succes ermee!!

 

Mvg Jos Verwaaijen

 

Hanneke Wiersma
CHAMPION *
door Hanneke Wiersma

@Jos Verwaaijen1 dank je wel. De naam van de gemeente kan volgens mij weg. Ik klikte op je link en kwam in Youforce van mijzelf als medewerker van de gemeente Nijkerk

door Pedro Morales

@Hanneke Wiersma Ja. Dat is de algemene URL.

door Pedro Morales

@Jos Verwaaijen1  Bedankt voor je hulp!

Dat is inderdaad de URL om direct naar de SSO-pagina van bepaalde klanten te springen, maar in sommige gevallen is de algemene url met de domeinkiezer vereist.

IlonaMakkenze
CONTRIBUTOR *
door IlonaMakkenze

Wij hebben nog geen SSO.

 

De link portal.youforce.com  is niet voor professionals.

 

Ik heb met ICT overlegd en als we op de werkplekken verwijzen naar deze manier van inloggen

Inloggen Visma Raet HRM software - Visma | Raet

blijft dat dan gewoon werken?

 

 

door Jos Ruitenbeek

@IlonaMakkenze , de  link portal.youfore.com heeft inderdaad betrekking op medewerker/manager inlog en niet op professionals.

 

De linkjes op de inlogpagina (nloggen Visma Raet HRM software - Visma | Raet) achter de blauwe medewerker buttons voor medewerker/manager  zijn al aangepast naar de nieuwe URL (zie stap 1 uit bovenstaand artikel). Je kunt dus meteen controleren of jullie eventueel nog aanpassingen moeten doen (bijv. de pop up blocker) of dat alles al goed is ingeregeld.

MoniqueT
CONTRIBUTOR ***
door MoniqueT

Wij gebruiken voor de medewerkers op dit moment home.youforce.com achter de Youforce button. Wordt ook deze vervangen of blijft deze voorlopig bestaan?

Dewivandersalm
CONTRIBUTOR *
door Dewivandersalm

Komt de oude link volledig te vervallen of stuurt de oude link de gebruikers door naar de nieuwe link? 

door Pedro Morales

Hallo @MoniqueT , de home-URL verandert niet.
vriendelijke groeten

door Pedro Morales

Hallo @Dewivandersalm , Maandag wordt de oude link automatisch omgeleid naar de nieuwe. Wij adviseren in ieder geval om altijd de nieuwe link te gebruiken.

Vriendelijke groeten.

TrijntjeHHL
CONTRIBUTOR **
door TrijntjeHHL

@Pedro Morales 
Hallo,

Toch nog even voor de zekerheid. Ik zag al dat de url van Home niet veranderd. 

Echter wij kunnen binnen Home naar het Youforce Portal.

Als ik het goed begrepen heb, wordt deze automatisch omgeleid naar de nieuwe url en hoeven wij daar geen specifieke acties voor te ondernemen.

Is dat juist?

 

door Pedro Morales (Bijgewerkt ‎03-11-2022 14:21 door Pedro Morales VISMA )

Hallo @TrijntjeHHL ,

Dat is juist. Geen actie nodig in uw zijde.

Het beste

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Pedro Morales en @Jos Ruitenbeek, wij verwijzen in al onze documentatie voor onze medewerkers naar https://www.vismaraet.nl/inloggen/  als zij extern willen inloggen (buiten onze Citrix omgeving/via SSO). Daarna worden medewerkers toch pas doorverwezen naar de nieuwe link?

door Jos Ruitenbeek

@Lieke Sterk Huis,die link is gelijk gebleven inderdaad.  Wij hebben de linkjes achter de blauwe knoppen die op die pagina worden getoond op 24 oktober al aangepast, dus de gebruikers worden daar automatisch al naar de nieuwe linkjes geleid.

GerardVerhoef
CONTRIBUTOR *
door GerardVerhoef

Sinds wij de URL hebben aangepast van youforce.raet.com naar portal.youforce.com, moet iedereen bij ons eenmalig met de UPN aanmelden. Is dit by design?
En is dit na de omzetting 18:00 uur vanavond niet meer nodig?

Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Hallo,

 

Misschien dat ik iets fout gedaan heb, maar wanneer er op de link geklikt wordt wordt de visma inlog pagina geopend.

Hoe krijg ik dat de medewerker weer rechtstreeks naar zijn youforce pagina gaat?

Hoe moet de link er precies uitzien?

door John Rikmanspoel - Hengelo

Idem hier @Roel_Harmsen, klantspecifieke SSO pagina linkt nu door naar de algemene inlogpagina van Youforce.

 

Als je "https://portal.youforce.com/" gebruikt, dan zou het voor nu moeten werken, maar dit lijkt mij niet de bedoelding, ik heb er al een melding over gemaakt bij de servicedesk.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

@John Rikmanspoel - Hengelo  bedankt voor je antwoord. Dan laat ik het nog even aanpassen zodat men er wel in kan.

Nu is het niet werkbaar. Ben benieuwd wanneer er een oplossing komt. Lees het graag hier.

Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***
door Tessa Tukker

Hier ook vanmorgen om half 8 geconstateerd en gelijk een call aangemaakt! Hopelijk snel opgelost want krijg al veel telefoontjes van medewerkers. Heel fijn zo kort voor de salarisbetaling van november. 😥

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Als ik zo vrij mag zijn dan wil ik voorstellen dat hier geen individuele problemen meer benoemd gaan worden, om het aantal mailtjes te drukken. Als er iets in een organisatie niet lekker loopt kan dat via het service center worden opgepakt als request, en als blijkt dat er een algemene communicatie uit moet om iets te verduidelijken voor alle gebruikers, dat Raet dat dan hier toevoegt als update?

Lidy oude Egbrink
CONTRIBUTOR *
door Lidy oude Egbrink

@Anonymous: Ik heb net dit item doorgelezen en daar veel uitgehaald. Daarom vind ik jouw voorstel een beetje jammer. Het doel van een community is juist dat men van elkaar leert of elkaar op de hoogte brengt. En ook individuele problemen kunnen herkenning bij anderen oproepen en dan blijkt het ineens niet een individueel probleem te zijn. Of iemand heeft al een oplossing of het probleem is al gemeld. Ook die informatie kan interessant voor je zijn. 

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Eens, mail zo instellen dat je 1 verzamekmail per dag krijgt en ik heb daarnaast al langer geleden een verzoek gedaan dat je bij het geven van een reactie zou willen kunnen aangeven of deze in de mail komt als item of alleen in de community. Dat zou dan ook in de lengte van de mail enorm kunnen schelen. Reacties op een storing kun je zo beperken voor andere ln bijvoorbeeld door deze alleen in de community te plaatsen.

door Ingrid Russchen

Goedemorgen,

Voor mij is het heel herkenbaar dat je soms best veel mailtjes krijgt vanuit de community. We kijken wel naar technische oplossingen, maar misschien helpt het ook om je meldingsinstellingen aan te passen. Via je profiel, mijn instellingen, abonnementen en bladwijzers, meldingsinstellingen kun je de frequentie van de emails aanpassen.

IngridRusschen_0-1672299754423.png

Door bijvoorbeeld reacties op andere reacties aan te passen beperk je het aantal emails.

Ik wens jullie allen een fijne dag.

Egina Docter
CONTRIBUTOR *
door Egina Docter

Hallo,

 

Het  nieuwe inloggen gaat bij onze bestaande medewerkers perfect.

 

Maar hoe kan ik een nieuwe medewerker toegang geven tot Youforce via ping-id? 

 

mpaans
CONTRIBUTOR **
door mpaans

het nieuwe inloggen werkt bij ons nog niet, wij gaan er nog op de oude manier in. Is er meer informatie over?

groet, Marianne

door Jos Ruitenbeek