Mijn Communities
Help

Onderhoud 4Me vanaf 24 november t/m 28 november

door Henk Hesseling (Bijgewerkt ‎25-11-2022 13:51 door Meulstee VISMA )

Van  donderdag 24 november 18.00 uur tot uiterlijk maandag 28 november 24:00  uur plegen wij groot onderhoud op ons Service Management Systeem (4ME). Dit betekent concreet dat je in dat tijdslot hinder kunt ondervinden bij het  indienen, wijzigen of raadplegen van requests. Wij verwachten dat het om zeer beperkte hinder zal gaan.

 

Wij informeren je nu alvast, zodat je dit bericht in je eigen organisatie kan aankondigen en hier rekening mee kunt houden

21 Opmerkingen
RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***
door RobertBijlholt

Ter informatie: op dit moment (24-nov 12:19) krijg ik de melding:

Authorization required

You are not authorized to view this content.

 

HansMorsman
CONTRIBUTOR ***
door HansMorsman

Dit krijg ik ook. Ik probeer mijn support te openen.4me.PNG

Jeroen Rosier
CONTRIBUTOR **
door Jeroen Rosier

Yes, bij mij precies hetzelfde.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Anonymous @HansMorsman @RobertBijlholt :

 

In het artikel staat: Van donderdag 24 november 18.00 uur tot uiterlijk maandag 28 november 24:00

 

@Henk Hesseling : Misschien titel aanpassen?

Juliëtte Doesburg Smits
CONTRIBUTOR ***
door Juliëtte Doesburg Smits

Bij ons ook!

Daarnaast krijgen wij een foutmelding als wij Roosterplanning vanuit Youforce willen openen.

 

2022-11-25; xx:xx - Roosterplanning kan niet met Youforce verbinden, door problemen bij Youforce. Naar de oorzaak wordt gezocht. Zodra deze storing is verholpen, is Roosterplanning weer beschikbaar.

 

Heel handig om dan een request in te willen en kunnen dienen... 😞

door Brian van de Grift (Bijgewerkt ‎25-11-2022 12:59 door Brian van de Grift VISMA )

@Paul Wevers - Gemeente EHV @Jeroen Rosier @HansMorsman @RobertBijlholt 

 

Het grote onderhoud kan ervoor zorgen dat je tijdelijk niet kunt inloggen. Ik adviseer je het gedurende dag te blijven proberen of, indien het kan wachten de requests later aan te maken. In het geval van spoed en of calamiteiten kan je altijd telefonisch contact opnemen met het Service Center.

 

@Juliëtte Doesburg Smits Het probleem met roosterplanning is een op zichzelf staand probleem. Hier wordt met de hoogste prio aan gewerkt. Ook hiervoor kan je telefonisch contact zoeken met het Service Center.

BiancaSaul
CONTRIBUTOR *
door BiancaSaul

Het zou fijn zijn geweest als ik dit eerder had geweten. Ik heb tig meldingen open staan die ik nu niet kan opvolgen. Ik ben al vanaf 's ochtends vroeg aan het proberen in te loggen met iedere keer hetzelfde teleurstellende resultaat.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@BiancaSaul Dit staat al sinds 2 november op de community en het heeft ook in het serviceportaal gestaan.

BiancaSaul
CONTRIBUTOR *
door BiancaSaul

Dan heeft het mij blijkbaar niet bereikt. Volgens mij is het echter nog geen 18.00 uur en zou het wel toegankelijk moeten zijn.

BiancaSaul
CONTRIBUTOR *
door BiancaSaul

ik zie het al, vanaf gisteren 18u...

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎28-11-2022 08:11 door Raymond_de_Rozario )

Kan het kloppen dat ik wel via Visma Home de 4Me tegel kan aanklikken en succesvol inlog, maar wanneer ik een link uit een HR Service Desk mail aanklik (bijvoorbeeld https://raet.itrp.com/requests/30300304) dat ik dan onderstaande foutmeldingen krijg?

 

Nu kan ik hier wel omheen werken door het meldingsnummer in de zoekbalk in te toetsen, maar handig is anders. 

 

Raymond_de_Rozario_0-1669619151748.png

Raymond_de_Rozario_1-1669619339421.png

 

Anoek van Linden
CONTRIBUTOR **
door Anoek van Linden

Hi,

 

Mij lukt het niet om in Support te komen, Wanneer is de verwachting dat het weer beschikbaar is?

RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***
door RobertBijlholt

@Paul Wevers - Gemeente EHV  :

Had het artikel gelezen en gezien dat het t/m 28 nov is. Aangezien er in het artikel staat "we verwachten dat het om zeer beperkte hinder gaat" leek me de terugkoppeling/gebruik feedback van de foutmelding interessant voor Visma.

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Afgelopen weekend is er een release uitgevoerd wat direct consequenties had voor de tegel Mijn Support binnen 4ME.

Voor ons is de aanpassing onwerkbaar geworden. Ongeveer 15 collega's kunnen aanvragen indienen en normaal hadden we altijd een prima overzicht hiervan. We konden elkaars aanvragen zien, zonder te taggen etc. De conversie die heeft plaats gevonden heeft ook geleid tot rare situaties, zoals maar een paar aanvragen van een collega zichtbaar, terwijl je niet bent getagd etc.

We snappen deze aanpassing niet en is voor ons niet werkbaar. Het totaal overzicht is nu weg en alle aanvragen kan je alleen van elkaar zien als je blijkbaar 14 collega's elke keer gaat taggen in een aanvraag. Beetje vreemd.

Doe maar een roll-back zou ik zeggen:-)

Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

Ik ben het helemaal met Karlie eens, terugdraaien.

IBlaauw
CONTRIBUTOR *
door IBlaauw

Eens met Karlie.

Wij lopen ook tegen hetzelfde probleem aan, het is niet werkbaar dat we de calls van collega's niet meer kunnen inzien. Wij zouden dit ook graag anders willen zien? 

Oxana Ponomareva1
CONTRIBUTOR *
door Oxana Ponomareva1

Ik sluit mij hier aan.  Graag verslechteringen terug draaien. Het is belangrijk voor de continuïteit dat de collega's elkaar werk kunnen overnemen of bijspringen als het nodig is.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Een wijziging die ik net zo erg vind, misschien zelfs erger:

 

de zoekfunctie binnen 4Me laat wanneer je op woorden zoekt (in ieder geval bij mij) alleen kennisdocumenten zien. ik kan pas een melding terugvinden wanneer ik op het meldingsnummer zoek. Ik kan mijn melding dus wel zoeken op 29939191, maar wanneer ik zoek op "Organisatorische eenheid en Roltoewijzing ", wat een onderdeel is van het onderwerp, dan krijg ik alleen kennisdocumenten/uiltjes... 

Aldrin Bentura
CONTRIBUTOR **
door Aldrin Bentura

Deze situatie is voor ons ook onwerkbaar geworden en hebben graag dat dit hersteld wordt.

Eelko Gerritse HAN
CHAMPION *
door Eelko Gerritse HAN

@Brian van de Grift Wat moeten we doen om weer als beheerder alle calls van de eigen organisatie te zien. Dit is noodzakelijk voor een goede werkwijze van ons team. Wij moeten ook de Calls van andere melders kunnen zien om hier op te kunnen acteren en om zaken van de directe collega's over te nemen als die afwezig zijn. Dit is nu niet meer mogelijk.

door Brian van de Grift

@Eelko Gerritse HAN Wij zijn nog bezig om te zoeken naar een structurele oplossing hiervoor. Voor de nieuwe requests aangemaakt na het onderhoud zou dit niet moeten gelden. Mocht dit wel het geval zijn, dan is de snelste klap om hiervoor een request aan te maken.