Mijn Communities
Help

Youforce - Werkgebonden personenmobiliteit (CO2 registratie) - aanvulling

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎04-11-2024 13:45 door Chris van den Berg VISMA )

Op basis van ontvangen feedback en vragen, onder andere bij dit artikel, willen wij verduidelijken hoe er om moet worden gegaan met de kilometerafstand woon-werk middels de enquête.

Bij de uitrol van het enquêteformulier is uitgegaan van een enkele reis, conform de vastlegging zoals dit ook gebeurt op bijvoorbeeld rubriek P00372 (Fiscale reisafstand woon-werk). Hiermee komt dit ook overeen met de verwachting van de medewerker die van Thuis naar Werk vult als locaties.

Om te werken met retourkilometers, zoals het RVO portaal verwacht, moet de afstand nog worden verdubbeld. Dit kan bij het invoeren in Self Service, in Youforce Reporting door berekende kolommen toe te voegen of handmatig bij invoer in RVO portaal.

Wij hebben dit niet later alsnog toegevoegd in de standaard omdat sommige organisaties al hun enquêtes hebben uitgestuurd of dit op een andere manier hebben gedaan.

Jouw actie
Bepaal waar je de retourafstand wilt borgen:

• In het workflow formulier in Self Service
  • In Youforce Reporting
  • Bij invoer in het RVO portaal

Workflow in Self Service

Het is mogelijk om direct de retourafstanden in het formulier te laten berekenen. Hiervoor moet je bij rubrieken REENN1, REENN2, REENN3, REENN4, REENN5, REENN6 en REENN7 de defaultwaarde "1" invullen. In dat geval adviseren we je ook om middels een infoblok (bijvoorbeeld A00001 op volgnummer 10) toe te lichten dat er retourkilometers worden gebruikt.

Youforce Reporting
In Youforce Reporting is het mogelijk om de enkele reisafstand te vertalen naar retour door de volgende stappen te volgen:

1. Maak nieuwe berekende kolommen voor ieder vervoersmiddel in de entiteit Dienstverband, waarbij het totaal van het vervoermiddel wordt verdubbeld.
    1. Voorbeeld expressie: Contract[Car 100% electric] * 2
  2. Maak een kopie van het standaard rapport “Werkgebonden Personenmobiliteit”
  3. Pas het kopie aan door de nieuwe berekende kolommen toe te voegen aan de woon-werk visualisatie (rechts op het rapport)
1 Opmerking
Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Zou er een voorbeeld gemaakt kunnen worden voor het aanpassen van het rapport?
Ik probeer deze nu aan te passen, maar het lukt mij niet en ik weet ook niet precies waar ik het doen moet.