Mijn Communities
Help

Aankondiging Youforce inloggen medewerker - Vervangen van youforce.raet.com naar portal.youforce.com

door Léon van Berkel (Bijgewerkt ‎18-10-2022 18:00 door Léon van Berkel VISMA )

Waarom gaan we de URL aanpassen?

Als organisatie zijn wij altijd bezig om ons platform te verbeteren en de Youforce technologie te moderniseren. In het verleden hebben we voor de navigatie veiligheid van medewerkers en managers gebruik gemaakt van een eigen ingebouwde reverse proxy.

 

Een reverse proxy is een software component die alle verzoeken van gebruikers ontvangt en doorverwijst naar de juiste service, zoals HR Self Service. Deze reverse proxy dwingt de veiligheid af door de autorisatie van de gebruiker te controleren. 

 

We hebben deze oplossing geïmplementeerd met behulp van onze partner Ping Identity (marktleider in login- en software beveiligingsservices), die ons betere performance, schaalbaarheid en vooral probleemoplossingen biedt. 

 

Wat hebben wij gedaan?
Wij hebben de afgelopen tijd gewerkt aan het verwijderen van de reverse proxy in onze Youforce software. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe inlog URL voor medewerkers en managers. Deze nieuwe URL is portal.youforce.com

 

Wij adviseren jullie medewerkers en managers vanaf nu gebruik te laten maken van portal.youforce.com.

 

Hoe gaan we jullie helpen?

In twee stappen willen we de inlog URL voor medewerkers en managers gaan vervangen, van de oude URL youforce.raet.com naar de nieuwe URL portal.youforce.com.

 

Stap 1: Aanpassen URL inlogpagina Visma | Raet → Youforce Medewerkers en Managers

Als eerste vervangen wij de URL achter de blauwe knop voor Youforce medewerkers en managers Inloggen Youforce:

 

LonvanBerkel_0-1666107733402.png

 

Wanneer?
Maandag 24 oktober 2022, vanaf 16.30 uur.

Jouw actie 

  • URL portal.youforce.com toevoegen aan de Trusted Sites (waarschijnlijk door IT), indien noodzakelijk.
  • Sta pop-ups toe voor portal.youforce.com.

Indien er onvoorzien toch problemen optreden, adviseer gebruikers dan rechtstreeks in te loggen via youforce.raet.com en neem contact op met het Service Center.

 

Stap 2: Omleiden oude URL youforce.raet.com naar de nieuwe URL portal.youforce.com.

Op dit moment kunnen medewerkers en managers nog direct inloggen via de oude URL youforce.raet.com. En het kan zijn dat jullie als organisatie de URL nog ergens hebben staan op bijvoorbeeld intranet of dat medewerkers een snellink hebben bewaard als favoriet, bookmark of snellink op het bureaublad.

Wanneer?
Maandag 7 november 2022, vanaf 18.00 uur.

Vanaf dit moment zullen wij alle gebruikers die inloggen via youforce.raet.com automatisch doorlinken naar portal.youforce.com. 

 

Jouw actie

  • Wijs gebruikers van Youforce er op dat ze de oude bookmark of snellink (youforce.raet.com) gaan vervangen voor: portal.youforce.com
  • Vervang alle snelkoppelingen in browsers, op intranetpagina’s, etc. naar portal.youforce.com.

Indien er onvoorzien toch problemen optreden, adviseer gebruikers dan rechtstreeks in te loggen via portal.youforce.com en neem contact op met ons Service Center.

 

13 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Léon van Berkel , wat betekent dit voor inloggen via sso?

door Léon van Berkel (Bijgewerkt ‎19-10-2022 12:07 door Léon van Berkel VISMA )

@Gea Bussink-Veerbeek 

 

Bedankt voor je reply, goede vraag!

De klantspecifieke SSO URLs zijn compatibel en zullen blijven werken.

 

Je kan vanaf nu ook gebruik gaan maken van portal.youforce.com/sso/<custom_name>/, maar wij zullen vanaf 7 november ook de huidige, klantspecifieke SSO URL's automatisch omleiden.

 

Hans_ZFG
CONTRIBUTOR **
door Hans_ZFG

@Léon van Berkel  Veel van onze medewerkers, managers en professionals loggen nu in onder Vismaraet.nl/inloggen. Blijft deze optie ongewijzigd? Op dit moment wordt bij ons youforce.raet.com alleen gebruikt voor SSO. Ook portal.youforce.com gaat nu naar SSO-inlog. Betekent dat deze aankondiging alleen voor SSO-ers geldt? 

door Léon van Berkel

@Hans_ZFG 

 

Ja, het inloggen via vismaraet.nl/inloggen blijft ongewijzigd.

 

 

 

Robert Bottinga1
CONTRIBUTOR **
door Robert Bottinga1

 

Als beheerder log ik  in met Youforce.biz en certificaat veranderd dat ook.

 

Voor de medewerker loggen we in met Youforce SSO dat is aangepast. 

door Léon van Berkel (Bijgewerkt ‎26-10-2022 14:19 door Léon van Berkel VISMA )

@Robert Bottinga1 

 

Je kan via https://login1.youforce.biz/ blijven inloggen als level 2 gebruiker (mét certificaat).

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

@Léon van Berkel 

 

Je geeft aan dat de huidige klantspecifieke SSO URL's blijven werken, omdat ze vanaf 7 november worden omgeleid.

Blijft dit zo of moeten we dit op een gegeven moment toch laten aanpassen naar de nieuwe URL portal.youforce.com/sso/<custom_name>/ ?

 

Ik kan dit niet uit de informatie halen en het is wel fijn om te weten of we hierin toch actie moeten ondernemen. In ons geval moeten we dan een opdracht uitzetten naar een externe ICT partij en zijn we afhankelijk wanneer dit kan worden opgepakt.

door Léon van Berkel

@Madelon van Amersfoort 

 

Op dit moment hebben wij nog geen datum bepaald wanneer wij deze omleiding zullen stoppen.

Wij blijven er zo verzekerd van dat allle gebruikers hun weg naar onze Youforce omgeving blijven vinden.

 

Indien we dit in de toekomst wijzigen zullen wij dit ruim van te voren melden aan onze klanten.

 

Tegelijkertijd blijven wij adviseren, zie ook artikel, om de url's te gaan aanpassen.

Het is daarom aan te bevelen om deze wijziging alvast in de roadmap met de externe ICT partij op te nemen.

Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Madelon van Amersfoort

@Léon van Berkel ,

 

Dankjewel voor je snelle reactie. Ik ga de opdracht voor aanpassing uitzetten.

mbettinger
CONTRIBUTOR **
door mbettinger (Bijgewerkt ‎31-10-2022 14:04 door mbettinger )

Goedemiddag @Léon van Berkel , 

Interpreteer ik het correct dat ook na 7 november alle collega's die via sso of youforce.raet.com youforce willen benaderen nog zullen worden doorgelinkt en gewoon kunnen inloggen?
Ik ben gedurende deze periode namelijk met verlof, bij voorkeur ben ik zelf aanwezig als de wijziging plaatsvind en zou ik dus graag pas vanaf december de URL's laten wijzigen. Zal dit dan goed gaan?

Alvast hartelijk dank!

door Léon van Berkel

@mbettinger 

 

Ja, dat interpreteer je juist!

 

 

 

Nancy_Martha
CONTRIBUTOR *
door Nancy_Martha

@Léon van Berkel Goedemorgen Leon, onze organisatie (medewerkers en managers) logt in via SSO maar we maken geen gebruik van een klant specifieke URL. Onze ICT afdeling vraagt of deze wijziging geen verdere gevolgen heeft op de werking van SSO? Met andere woorden, moeten wij nog ergens rekening mee houden of is aanpassing van de URL voldoende?

door Léon van Berkel

@Nancy_Martha 

 

Goedemiddag Nancy, 

 

In lijn met mijn eerdere antwoord aan Madelon: 

De werking van huidige SSO configuratie blijft werken, op basis van omleiding.

 

Advies blijft wel om de URL's aan te passen.

 

De antwoorden op jouw specifieke vragen zijn dus:

- Nee

- Ja, aanpassing is voldoende.